Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wep kryptering

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Linksys WRT54G Trådløst Aksesspunkt/Gateway og linje fra NTG. Routeren fra NTG er koblet på en av switch portene slik at den blir som et akksesspunkt, og dette fungerer fint.

Men problemet oppstår når jeg slår på WEP kryptering. Jeg kommer fortsatt ut på nettet, men jeg har ikke lenger tilgang til admin siden til aksesspunktet. Med WEP fungerer heller ikke msn. Akksesspunktet er forøvrig satt opp med statisk ip-adresse, og har samme subnet som routreren fra NTG.

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du slått av dhcp serveren i aksesspunktet? To dhcp servere kan lett lage krøll.

edit: Når du bare bruker den som en AP skal den da ha en ip? (tror ikke det) er jo bare en switch der den ene porten er trådløs. Er ikke helt sikker på det der, men jeg tror det er slik.

Endret av mar
Lenke til kommentar

DHCP er slått av ja, så det var ikke det som var problemet.

Jeg fant i alle fall ut av det (tror jeg da). Jeg slo av dhcp og satt opp wep uten av kabelen til ntg routeren sto i. Når jeg så at jeg fikk tilgang da koblet jeg til ntg routeren og da fungerte det. Jeg er ikke helt stødig på dette enda, så det kan hende forklaringen ikke er helt forstålig. Men så lenge det fungerer så :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...