yoyoyo12345678 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg skal bygge garasje men trenger litt hjelp til en plantegning. Det eneste bildeprogrammet jeg har, og som jeg såvidt kan bruke er MS paint. Jeg har et bilde av en garasje som kan ligne men den stemmer ikke helt. Dette er utkast som nesten stemmer: http://www.bergens-garasjen.no/Templates/type_A.php Det jeg trenger hjelp til er å tegne på stående panel og heve takvinkelen til 30 grader på bildet øverst til venstre (fronten, m/garasjeport, type c). Hvis noen kunne ha gitt meg noen tips eller på noen måte hjulpet meg med dette hadde jeg blitt veldig takknemmelig. På forhånd takk!! mvh Fredrik Lenke til kommentar
Walter Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Det går an å gjøre i feks Corel (som jeg har brukt mye), men hvorfor skal du lage plantegningen? Jeg går ut fra at det er til en byggesøknad. I så fall tegner du det for hånd. Det er plenty bra nok. Fungerte i hvertfall for meg i høst. Kun fasadetegning holder til dette bruk. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Okei. Ja det er til en byggesøknad. Jeg trodde dette burde gjøres litt profesjonelt jeg. Men for all del. Så lenge man gjør ting litt nøyaktig så går det jo fint an å bruke penn og papir. Men ellers da. Hvilket bildredigeringsprogram bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Okei. Ja det er til en byggesøknad. Jeg trodde dette burde gjøres litt profesjonelt jeg. Men for all del. Så lenge man gjør ting litt nøyaktig så går det jo fint an å bruke penn og papir. Men ellers da. Hvilket bildredigeringsprogram bør jeg bruke? Hvis du kjenner noen som kan MicroStation eller AutoCAD ville jeg spurt dem. Dette er jo krafige 3D pakker og ikke bildebehandlere(selv om det finne moduler for dette også) En så liten jobb som dette går kjapt å remodellere og så lage en sammenstilling. Maks en time vil jeg tro. Selv har jeg dessverre ikke tid Ellers vil jeg tro at både Photoshop familien samt Paint Shop Pro og GIMP(gratis) kan gjøre det du ønsker, men der er ikke jeg flink i det hele tatt. hilsen en MicroStation admin. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 autocad syns jeg er et greit program. har gått på skole i 3 år nå og kan alt om det... der kan du tegne alt... jeg ville satset på det! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 autocad syns jeg er et greit program. har gått på skole i 3 år nå og kan alt om det...der kan du tegne alt... jeg ville satset på det! Tråden er 2 mnd gammel og byggeprosjektet er sikkert snart avsluttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå