Gå til innhold

SOLDNER mp demo out now

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Ok, dette er en multiplayer BETA demo. DVS en demo som kun er gitt ut p.g.a. whinere som syter og klager på at spillet ikke kommer ut akkurat når de selv vil. Demoen er dermed basert på et uferdig spill og ble laget for ca 2 måneder siden. Demoen har mange grunnleggende bugs som du ville vist om hvis du fulgte med på utviklingen av spillet eller leste Read me veiledingen som fulgte med spillet.

rimelig god forklaring :roll:

altså, tror du virkelig at det er flere folk som syter og klager for at soldner ikke er ferdig, enn det er folk som syter over f.eks doom3, half life 2, stalker og duke nukem forever ?

den eneste forskjellen er at det er seriøse spillprodusenter som står bak de andre titlene, for man skal være temmelig daukjørt hvis man lar litt syting på et offesielt forum føre til at man slipper ut noe som gjør temmelig stor skade i forhold til omsetningen av spillet i etterkant.

"hei, forumbrukerne maser, la oss slippe ut noe som ikke er spillbart, DA blir de sikkert enda mer fornøyd"

Spillet fokuserer mer på realisme enn billig "eye candy" som f.eks. FarCry (forbanna kjedelig gameplay etter min smak).

Dette spillet ligner mye på Operation Flashpoint.

det får være din mening, det er nok utrolig mange som er uenig med deg.

personlig mener jeg at spill ala operation flashpoint og soldner balanserer på en hårfin linje når det gjelder hva som er underholdning og hva som blir for realistisk.

noen ganger tråkker de over og går over til å bli for realistisk, og det er langt fra moro.

Selskapet bak Soldner har utviklet spillet ifølge ønskene til forum lesere. De hadde blant annet tenkt til å lage et 100% 3. person spill, men har etter forespørsel kodet inn en mulighet for å bruke 1.person synsvinkel. Massevis av våpen og kjøretøy har kommet etter forslag fra ivrige lesere. Og de lager massevis av "dagbøker" av hvordan utviklingen av spillet går. Jeg har aldri sett et firma som har gitt så mye til publikum.

de har ikke akkurat utviklet hele ifølge ønsker på forumet, dog har de lagt til et par ting. personlig mener jeg at det viser hvor ubrukelig hele opplegget til selskapet bak soldner faktisk er.

man skal lage spillet slik man har forespeilet seg at det skal være (selvsagt blir det jo noen forandringer, men det skal da være utviklerne som finner bedre løsninger), synes egentlig det vitner litt om egen udugelighet hvis de faktisk sitter å godtar mange tips fra "ivrige lesere".

personlig foretrekker jeg hvordan utviklerne av stalker gjør det,

de har vel konkurranse hvor frivillige kan designe sitt eget våpen for så å sende inn forslaget, hvis de vinner så blir det brukt i selve spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd det online, og jeg hadde jo enorme forventninger, så da det endelig startet ble jeg utrolig skuffet.. Det er jo helt klart at det er n00bs som har laget det.. Har sett en film fra soldner, tror det er introen, å der er grafikken heellt syyyk... Så jeg hadde forventa 10x bedre grafikk på spillet enn det det var...

Jaja, penger spart er penger tjent som det heter.. ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd Soldner demoen og jeg synes at den Suger!!!

Ikke ta meg feil! Jeg elsker MMO`er, og jeg gleder meg til fullversjonen av soldner kommer ut. Likevel synes jeg demoen SUGER!

Jeg kan begynne med å si at det tar DRITLANG tid bare å komme til main menu!

Ikke tro at jeg har en elendig PC! jeg har et ATI Radeon 9600 XT, AMD Athlon XP 3200 og 1024 mb DDR RAM!

Tilbake til saken; når serverene først kommer fram etter laaang tid, er du heldig hvis du får til å bli med på et game! Jeg har kommet inn noen få ganger, og jeg kan si dette: Grafikken er E L E N D I G!!!! grafikken minner om en kryssning mellom PlayStation og PS2!!! :nei:

Jeg vet ikke helt hvordan man får kjøpt våpen eller kjøretøy, men hvis jeg barre har en time med kjedsomhet til rådighet, kan jeg jo bare bli med på et server å sjekke det ut...

Hvis du har ventet på denne demoen skikkelig mye blir du, som jeg, VELDIG skuffet!

Hvis du kun har en nett-forbindelse på 1mbit som jeg har, bør du heller drite i å bruke 25 minutter på å laste ned demoen!

Hadde jeg skulle gitt demoen et terningkast, ville jeg gitt den en 2-er!!!! :thumbdown:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Grafikken er ikke topp på grunn av at dette er et steg framover i realisme der LANG sikt og store kart er prioritert i forhold til eye-candy. Hvis man skulle kjørt inn massevis av detaljer her, ville spillet vært totalt uspillbart på dagens maskiner. Vent i 10 år og det vil være mulig.

Dette er en beta demo, utgitt på grunn av en ting...for å få portalen til å fungere slik den skal. 90% av problemene folk har er realtert til denne. Den har blitt mye bedre siden dag 1 og det er nå fullt mulig å spille 16 personer på en server uten å lagge ut.

Grunnen til at det tar lang tid å komme seg til Main menu er at all grafikk lastes inn i minnet, slik at det ikke trengs tid for å laste dette inn på et senere tidspunkt.

Tror forresten heller ikke dette spillet passer særlig godt for den yngre garde som liker å drive sin 1-manns krig. Teamwork og strategi er essentiellt her, commander mode er i en klasse for seg selv (hvis noen i her i det hele tatt har prøvd den), dette er rett og slett ikke et spill du lærer å spill på to timer, men krever noe mer av deg og dine teammates.

Er selvfølgelig enig i at mye kunne vært bedre på denne demoen, men jeg må si at jeg ble positivt overrasket. Hadde forventet meg mye mer "run and gun" enn dette. Endel bugs ja, men er bare en beta demo...

Lenke til kommentar
[iC' date=17/04/2004 : 16:17] Har prøvd Soldner demoen og jeg synes at den Suger!!!

Ikke ta meg feil! Jeg elsker MMO`er, og jeg gleder meg til fullversjonen av soldner kommer ut. Likevel synes jeg demoen SUGER!

Jeg kan begynne med å si at det tar DRITLANG tid bare å komme til main menu!

Ikke tro at jeg har en elendig PC! jeg har et ATI Radeon 9600 XT, AMD Athlon XP 3200 og 1024 mb DDR RAM!

Tilbake til saken; når serverene først kommer fram etter laaang tid, er du heldig hvis du får til å bli med på et game! Jeg har kommet inn noen få ganger, og jeg kan si dette: Grafikken er E L E N D I G!!!! grafikken minner om en kryssning mellom PlayStation og PS2!!! :nei:

Jeg vet ikke helt hvordan man får kjøpt våpen eller kjøretøy, men hvis jeg barre har en time med kjedsomhet til rådighet, kan jeg jo bare bli med på et server å sjekke det ut...

Hvis du har ventet på denne demoen skikkelig mye blir du, som jeg, VELDIG skuffet!

Hvis du kun har en nett-forbindelse på 1mbit som jeg har, bør du heller drite i å bruke 25 minutter på å laste ned demoen!

Hadde jeg skulle gitt demoen et terningkast, ville jeg gitt den en 2-er!!!! :thumbdown:

er enig i alt du sa der.. opplevde akkurat det samme.. :cry:

Lenke til kommentar
[quote name='Runner' date='17/04/2004 : 16:51'] Tror forresten heller ikke dette spillet passer særlig godt for den yngre garde som liker å drive sin 1-manns krig.

[/quote]
Det er bare bullshit! :mad:
Jeg er 16 år og har likevel gått igjennom Warcraft 2 og 3 med tillegspakken, Diablo 2, RAMA, I.G.I 1 og 2, Lighthouse, Zork, ALLE rainbow 6 spillene med nesten alle tillegspakkene, Splinter Cell og Ghost Recon med begge tillegspakkene!
Venter bare på å få kjøpt Pandora tomorrow når jeg har råd!!!
Jeg hadde problemer med Splinter Cell hele tida, men siden jeg elsker slike taktikk-spill, (og hater cs!) prøvde jeg igjen og igjen til jeg gikk igjennom det!
Ærlig talt: Tom Clancy er genial!!!
Har flere av Jack Ryan filmene! Har også lest Rainbow Six boka! Den er noe av det beste jeg noen gang har lest! bedre enn Ringenes Herre, som jeg leste ferdig for 1 år siden!

Jeg VET at demoen bare er en BETA demo!
Det er derfor jeg ga den en 2`er istedet for en 1`er! ;)

Jeg gleder meg til fullversjonen kommer ut, og jeg skal få tak i den på en eller annen måte! Da vil jeg sikkert gi spillet en 4`er eller en 5`er! Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bullshit at spillet ikke egner seg for slike...dette er jo et lagspill, der du er avhengig av lagkamerater for å ha suksess. Om du er en lagspiller som liker å samarbeide med andre så passer nok dette for deg uten tvil.

Forresten så patcher de portalen i helgen, og update til demoen kommer i løpet av uken som kommer. Anbefaler å prøve det igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...