Gå til innhold

GeForce 2 GTS Deluxe, 32mb

jocke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et GeForce 2 GTS Deluxe m/ 32mb ram. Dette skjermkortet er meget gammelt, men gjør nå sin jobb :roll:

Problemet er at viften er gåen (kulelageret elns), og i den anledning lurer jeg på om viften kan fjernes - uten at jeg setter i ny - uten at skjermkortet overopphetes?

Vet jeg kan kjøpe en passiv kjøler, men vil helst vente med dette til jeg kjøper nytt skjermkort.

Noen forslag/idèer til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis. Vifta kan holde tempen nede på et akseptabelt nivå, men på så gammelt skjermkort er ikke vifte et must. Jeg spør bare om kortet kan bli overopphetet. Da spør jeg helst de som har erfaring, eller som vet et "korrekt" svar...

Lenke til kommentar

Kjører mitt Ati 8500 pro uten vifte jeg, gjort det i 1 år nå etter at det tok kvelden i fjord våres, funker fett. Vet ikke om det er sunt, men har akkurat avsluttet 2 timer med unreal 2004 uten artifacts med alt på medium 1280x1024 :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, da jeg skulle skru av viften i dag, merket jeg at det ikke er særlig med kjøleribbe på kortet. Er liksom bare "en plasss for vifta".. det er seff en liten plate med kjøleribbe under vifta, slik at varmen blir litt fordelt. men det er liksom ingen skikkelig kjøleribbe. er derfor litt skeptisk til bare å fjerne vifta, uten å få overoppheting.

har noen gammle kjøleribber liggende, kan kanskje bare stripse en av dem fast? :ermm:

Lenke til kommentar
Kjører mitt Ati 8500 pro uten vifte jeg, gjort det i 1 år nå etter at det tok kvelden i fjord våres, funker fett. Vet ikke om det er sunt, men har akkurat avsluttet 2 timer med unreal 2004 uten artifacts med alt på medium 1280x1024  :thumbup:

Hei!

Jeg har tenkt å bytte originalkjøleren/viften på mitt Hercules Radeon 8500LE 64MB DDR med en kjøleribbe som har stått på en P1. Kan jeg få bilde av ditt skjermkort uten vifte hvis det er mulig? På forhånd takk :-)

Jallakim:

G2MX med kun kjøleribbe (kanskje du kan se på størrelsen og vurdere hvilken kjøleribbe du bør montere på?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...