Kjetil_87 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 jeg og en annen har koblet pcen sammen. Koblet sammen gjennom en router m/switch. begge har internett. har grunn til å tro at det er hans pc som ødelegger. Ingen av oss finner hverandre. har hatt lan ¨på denne routeren før. Samme workgroup. hva er feil? Beklager rotete oppsett, spiser Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 File and Printer Sharing for Microsoft Network? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) jeg sliter med det samme på nettverket hjemme, den stasjonære finner den bærbare, men ikke omvendt. og jeg får heller ikke brukt msn etter at jeg satte i gang wep kryptering.. bruker 3com wireless gateway. stasjonære er logget på via ethernetkabel mens bærbare går på Wlan det er en i8600 hjelp pliiz. Endret 6. april 2004 av Blackster Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 file and printer sharing er på, på begge. Ingen finner hverandre Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Når jeg og en kamerat kobla sammen slik som dere så var portvalget på hub'en kritisk. På noen porter fikk en nett og man så hverandre, mens på andre funka ingenting... Veit ikke hvorfor det var sånn, men vi løste det ved å bruke port 1 og 2 til pc'ene og port nr4 (ikke uplink :S) videre til router tror jeg det var... Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Punkt 1. Har noen av PC'ene brannmur? (er det Norton Internet Security elelr Zonealarm på en eller begge maskiner så bil jeg anbefale å deaktivere disse og forsøke igjen) Punkt 2. Får dere svar når dere pinger hverandre? Punkt 3. Er det flere nettverksprotokoller isntallert? (anbefaler å bruke TCP/IP da dere må bruke den protokollen mot Interenet. I tillegg så kan det være greit å vite hva slags OS disse maskinene har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå