asad Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 el-asso: Jeg har prøvd det og, men disken kommer bare ikke opp! Lync: Takker for nyttig info, skal lese manualen mer nøye. Var innom biosen, men fant ikke noe istad.får prøve igjen. Lenke til kommentar
Thore Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Sikkert 1 dumt spm Men har du strøm på s-ata converteren & disken samtidigt ? Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) I følge manualen så er det en jumper på HK som du må flytte på for å enable S-ATA. Det står i manualen hvor denne er lokalisert. Endret 7. april 2004 av Sceptic Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 I følge manualen så er det en jumper på HK som du må flytte på for å enable S-ATA.Det står i manualen hvor denne er lokalisert. !! AHa. Prøver det med en gang! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Først av alt: Jumpersetting har ikke noe å si når du kjører S-ATA. Det er jo bare en disk pr. kabel iallefall. Det andre: Du trenger ingen diskett med driver så lenge du ikke skal installere OS på S-ATA disken. (Men du kan trenge driveren i Windows, men da har du den trolig på CD iallefall) Tredje: Å aktivere Raid så lenge du bare har 1 disk er bare bortkasta tid. Det som jeg vil tro er problemet ditt er at S-ATA ikke er skrudd på i BIOS (sjekk manualen til hovedkortet). Enten så skal du ha et valg for "enable S-ATA support" eller lignende, eller "Activate XXXX S-ATA controller"... Finner du et valg for S-ATA i BIOSen så skru det på. Ikke helt rett , men .. Enabling av silicon 3112 sata/raid kontrolleren på a7n8x er en jumper (ikke BIOS) . (den er enablet som default ) Og man kan ikke lage hverken raid0 eller raid1 sett med 1 disk , men kontrolleren må være enablet . Og hvis man booter og trykker F4 eller ctrl-s for å gå inn i silicon 3112 skal man kunne se disken her hvis den er detektert . Den vises ikke i HDD oppsettet i bios ,der vises kun ATA disker på ATA/IDE kontrollere . Har en kamerat med asus kortet og han sier at for å bruke SATA kontroller og disk så så må han ta bort en ATA disk fra IDE0 kontrolleren . ?? Mulig dette kortet benytter samme ressurser et eller annet sted . Prøv også SATA/RAID kontakt 2 . For driver støtte sil 3112 fra disketten din: Sjekk dette via Start - run - devmgmt.msc Under SCSI and RAID kontrollers skal sil 3112 kontrolleren vises Hvis den er der er SATA/RAID kontroller installert . Hvis ikke add ny hardware type scsi/raid kontroller og pek til a: ..................... Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 syar2003: Du kan en del om dette her ser jeg Under scsi og raid finner jeg 3112driveren du nevnte! Men det er fortsatt ingen tegn til disken?! Jeg må altså ta bort en disk for å kunne ta i bruk den nye? Er det det kompisen din mener? Takk for mye hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå