Gå til innhold

Ny bærbar - skal kjøre linux

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg ny bærbar pc. Har kikket litt rundt, og har til nå egentlig landet på

IBM T41p

Jeg er egentlig ute etter alle tips om forskjellige typer maskiner. Det som er viktig for meg er at den er godt støttet under linux. Kommer ikke til å kjøre windows. Pris har ikke så mye å si.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du sier at pris ikke har så mye å si, er det jo passe råttent at den maskinen kommer med Windows XP og en haug med Windows-software, som jo DU betaler for. Jeg ville sett meg om etter et alternativ som kan leveres uten OS - og hvis prisen ikke har noe å si, kan du jo donere en tussing til FSF istedet ;).

Edit: Beklager at jeg ikke kommer med noe egentlig råd - har ikke mye peiling på bærbare, men jeg synes bare det var verd å poengtere det med det inkluderte OSet og bundlen med programvare.

For øvrig kan det være greit å nevne dette i Linux/Unix-kategorien på forumet, da størstedelen av oss GNU/Linux-brukere ikke vanker i "Hjelp, jeg skal ha ny PC"-delen (jeg så denne posten tilfeldigvis under "Siste fra forum").

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...