Gå til innhold

Hvorfor redde Allyse?


Messias^

Anbefalte innlegg

1: Du vet ikke noe om saken, men tviler på det ligger økonomiske motiver bak. På hvilket grunnlag? Det har blitt offentliggjort at HW tjener  mye penger, det har blitt offentliggjort at enkelte medlemmer mottar lønn, så hvorfor skal det ikke ligge økonomiske motiver bak?

Fordi, som jeg har sagt mange ganger her, amotor har aldri tjent en krone, og de har heller aldri betalt hw.no en krone. At hw.no tjener penger og betaler ut lønn til sine medarbeidere er en helt annen sak. For ordens skyld er det bl.a. jeg som har "offentliggjort" informasjonen du snakker om her.

 

2: Du mener det er useriøst av Allyse å komme med litt informasjon i saken, men gjør ikke dere det samme? Da det kom frem tidligere at det kunne være økonomi som førte til avskjedigelsen så benektet (selv om ikke direkte, så indirekte) dere at dette var tilfellet. Da må vel Allyse som den annen part kunne komme med sin påstand?

Jeg har ikke benektet noe, jeg er ikke en part i saken, og har, som deg, kommet med hva jeg tror. Jeg tror ikke det er økonomiske aspekter som ligger bak.

Martin, som er en part i saken, har ikke kommet med noen informasjon om hvorfor allyse ikke lenger er en del av amotor/hw-nettverket. Han kommenterer at han ikke tror penger hadde noe å gjøre med at konflikten oppstod i amotor. Hvorvidt penger hadde noe å si for hw-styrets beslutning kommenterer han ikke.

1: Jeg er klar over at det var du som kom med informasjonen ang. lønn og HWs inntekter, og det er på det grunnlaget jeg brukte informasjonen. Du gjentar at amotor ikke tjerner/tjente penger, kan du således avkrefte at Torstein har mottatt/mottar lønn fra HW? Kan du også avkrefte at Torstein bare er i amotor og ikke HW (HW tjener jo åpenbart penger)? Kan du avkrefte at Torstein ikke bidrar til inntekter til HW?

 

2: Du har ikke benektet noe, men da dere både du og mlwrack er i HW og ikke "tror" det ligger økonomiske motiver bak blir dette annsett som en påstand fra HW. Det blir problematisk, med mindre umulig for dere å representere dere bare som privatpersoner i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Jeg  er klar over at det var du som kom med informasjonen ang. lønn og HWs inntekter, og det er på det grunnlaget jeg brukte informasjonen. Du gjentar at amotor ikke tjerner/tjente penger, kan du således avkrefte at Torstein har mottatt/mottar lønn fra HW? Kan du også avkrefte at Torstein bare er i amotor og ikke HW (HW tjener jo åpenbart penger)? Kan du avkrefte at Torstein ikke bidrar til inntekter til HW?

Jeg kan bekrefte at Torstein ikke har mottatt lønn fra hw for sitt arbeid i amotor. Jeg kan også bekrefte at Torstein ikke har bidratt til inntekter til HW gjennom sitt arbeid i amotor. Hvilket forhold han har til hardware.no er en annen sak, det får du spørre han selv om.

2: Du har ikke benektet noe, men da dere både du og mlwrack er i HW og ikke "tror" det ligger økonomiske motiver bak blir dette annsett som en påstand fra HW. Det blir problematisk, med mindre umulig for dere å representere dere bare som privatpersoner i denne diskusjonen.

Jeg er ikke en part i saken, da jeg ikke vet alt som har skjedd, og heller ikke har deltatt i diskusjonen internt i hw. Dettte har jeg presisert flere ganger, og jeg mener forsatt at ingen bør kunne ta mine utsagn for å være på vegne av den ene parten i konflikten. At jeg har lettest for å holde med hw-no i denne saken er en annen sak. Akkurat som at du ser ut til å holde med allyse, uten å være en del av hans part i konflikten.

Jeg gjentar også at Martin kun uttaler seg om hva han tror om årsaken til at konflikten oppstod internt i Amotor, ikke om styrets begrunnelser for deres avgjørelse når saken eskalerte dit.

Lenke til kommentar

1: Jeg  er klar over at det var du som kom med informasjonen ang. lønn og HWs inntekter, og det er på det grunnlaget jeg brukte informasjonen. Du gjentar at amotor ikke tjerner/tjente penger, kan du således avkrefte at Torstein har mottatt/mottar lønn fra HW? Kan du også avkrefte at Torstein bare er i amotor og ikke HW (HW tjener jo åpenbart penger)? Kan du avkrefte at Torstein ikke bidrar til inntekter til HW?

Jeg kan bekrefte at Torstein ikke har mottatt lønn fra hw for sitt arbeid i amotor. Jeg kan også bekrefte at Torstein ikke har bidratt til inntekter til HW gjennom sitt arbeid i amotor. Hvilket forhold han har til hardware.no er en annen sak, det får du spørre han selv om.

Det er tydelig at amotor er en del av HW nettverket, dermed blir Torsteins rolle i forhold til HW også sentralt. At han ikke har mottatt lønn fra amotor eller bidratt til inntekter er rimelig klart hvis amotor ikke har hatt inntekter. Men Torstein har etter alt og dømme et nært sammarbeid med HW. Da kan en bare spekulere i hvorfor du velger å dementere at Torstein ikke har bidratt til inntekter til HW, men du kan dementere at han ikke har gjort dette i forholdet til amotor...

 

Forøvrig velger jeg å holde meg rimelig nøytral til konklusjonen, men jeg setter spørsmålstegn ved HWs behandling av saken og ønsker dermed at alle kort skal bli lagt på bordet.

Lenke til kommentar

Sier litt om hardware.no når de ikke vil si hva det handler om, men de vil heller la folk gå rundt og spre rykter... Og dere vet hva som skjer når folk sprer rykter? Folk legger på litt her og der, men dere velger jo selv hva slags innstilling dere vil ha fra folk.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at amotor er en del av HW nettverket, dermed blir Torsteins rolle i forhold til HW også sentralt. At han ikke har mottatt lønn fra amotor eller bidratt til inntekter er rimelig klart hvis amotor ikke har hatt inntekter. Men Torstein har etter alt og dømme et nært sammarbeid med HW. Da kan en bare spekulere i hvorfor du velger å dementere at Torstein ikke har bidratt til inntekter til HW, men du kan dementere at han ikke har gjort dette i forholdet til amotor...

 

Den som leter han finner.... og hva finner han? Jo dette (John Abrahamsens lange post i tråden).

Lenke til kommentar

Det er tydelig at amotor er en del av HW nettverket, dermed blir Torsteins rolle i forhold til HW også sentralt. At han ikke har mottatt lønn fra amotor eller bidratt til inntekter er rimelig klart hvis amotor ikke har hatt inntekter. Men Torstein har etter alt og dømme et nært sammarbeid med HW. Da kan en bare spekulere i hvorfor du velger å dementere at Torstein ikke har bidratt til inntekter til HW, men du kan dementere at han ikke har gjort dette i forholdet til amotor...

 

Forøvrig velger jeg å holde meg rimelig nøytral til konklusjonen, men jeg setter spørsmålstegn ved HWs behandling av saken og ønsker dermed at alle kort skal bli lagt på bordet.

 

Hvis jeg forstår deg rett mener du at hw-styret vil favorisere Torstein i en konflikt dersom han har et økonomisk forhold til hw.no. Jeg kan forstå at du tror dette, men så lenge ingen av partene vil komme med en uttalelse kan vi ikke konkludere med det.

 

Jeg ønsker ikke å kommentere dette offentlig
"Vi vil ikke si noe" (kort fortalt, knatten anm.)

 

En annen ting: Amotor er en side som ikke genererer inntekter, men som kanskje kan gjøre det i fremtiden. Disse vil da deles mellom hw.no og amotors medarbeidere. Allyse har gjort en innsats for denne siden. Dersom det ikke hadde vært noe å utsette på han ville neppe hw-styret kommet til den beslutningen de hadde gjort, da de ville hatt mer å tjene på å la han fortsette å jobbe med siden, for kanskje å bringe den til en fremtidig økonomisk suksess.

 

Men nå er vi inne på spekulasjoner, nok en gang vil jeg påstå at vi ikke kan komme lenger i diskusjonen uten at hw-styret og allyse kommer til enighet om en offentlig uttalelse.

Lenke til kommentar
Sier litt om hardware.no når de ikke vil si hva det handler om, men de vil heller la folk gå rundt og spre rykter... Og dere vet hva som skjer når folk sprer rykter? Folk legger på litt her og der, men dere velger jo selv hva slags innstilling dere vil ha fra folk.

For det første, nok en gang, det er ikke bare hw-styret som ikke vil kommentere dette. Allyse sier jo også:

Jeg ønsker ikke å kommentere dette offentlig (...) Grunnen til vi til nå ikke har kommet med en offentlig uttalelse er fordi rett og galt enda blir diskutert, og jeg ønsker å komme til en viss enighet med martin & co før jeg sier for mye.

For det andre, har du tenkt på at det kan hende hw-styret ikke går ut med full informasjon bl.a. av hensyn til allyse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Hvorfor ble allyse som alle likte/liker godt sparket? Virker som denne "Torstein" er meget upopulær, han som burde hatt sparken.

Jeg henviser til måten diskusjonen har blitt fremstilt på.

Endret av Slettet-VqMh8ni9
Lenke til kommentar
Burde ikke være lov å ha slikt i siggen heller. Hvis forumet har bestemt at Allyse skulle ut, så har de det. Samme grunn som det ikke er lov å klage over å ha fått advarsler i forumet, eller kritisere moderering.

Bare tror du tar _litt_ feil der ja.

 

Altså...jeg synes synd på allyse og ønsker på det sterkeste at han kunne forsette i den stillingne han hadde.

Men ting har skjedd som folket her ikke vil prate om siden det er en intern sak som etter det jeg har lest anngår mellom 2-3 personer og har kanskje blitt litt personlig osv...så hvis man skal gå ut med alle detaljene så blir ikke dette helt bra for de personene det anngår.

Så, aksepter det bare...tidene forrandre seg desverre og av og til det bedre og noen ganger til det værre.

 

 

Edit:glemte en quote jeg..

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig så mener jeg PT bør fjerne denne applikasjonen, da dette bare var ment som en første test av PHP. Videre ser jeg ikke noe grunnlag for å samle inn signaturer, spesielt ikke av noen som helt klart ikke har innsikt i saken. Uansett er det feil å samle inn signaturer fra utenforstående som ikke vet hva saken i sin helhet dreier seg om.

 

Det er helt klart at det er mange her som alt har valgt side. Om dettte kommer av "innsideinformasjon" eller ren og skjær dummhet vet jeg ikke, men av respekt for partene burde dere lære dere å holde kjeft når det er helt tydelig at ingen av partene kommer til å gå ut med saken på det nåværende tidspunktet. Eventuelle spekulasjoner om en av partene tvinges til å holde informasjon inne er og blir spekulasjoner helt til fakta presenteres. Spekulasjoner er ikke verdt fem øre, og bidrar bare til en forværring av saken utad, så igjen - hold kjeft!

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...