TheGuard Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hva er forskjellen på VIA,Intel og SIS chipsetet? Hvorfor kjører en produsent på 2 eller flere chipset? Hva anbefales? Jeg liker å holde meg til AOpen, og ser at de bruker flere forskjellige chipset. [ Denne Melding var redigert av: Gautis på 2002-03-31 07:32 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Skal du ha en PC med en Intel prosessor (Intel lager ikke chipsettet for andre) er Intel's chipsetter beste. Håper ikke dette blir noen evig diskusjon. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-31 07:28, Gautis skrev:Hva er forskjellen på VIA,Intel og SIS chipsetet? Hvorfor kjører en produsent på 2 eller flere chipset?Hva anbefales?Jeg liker å holde meg til AOpen, og ser at de bruker flere forskjellige chipset.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gautis på 2002-03-31 07:32 ]</font> <forholdsvis objektivt> Av chipsetprodusenter har vi Intel, Via, AMD, ALI og SIS. Intel og AMD lager bare for sine egne CPUer. AMD lager få chipset. ALI er den klart dårligste produsenten chipset. Brukes mye av merkePC produsenter fordi dem lager billige saker, men ytelsen blir deretter. STYR UNNA! AMD lager altså få chipset så det er vanskelige å anbefale/fraråde dem på generelt grunnlag. </forholdsvis objektivt> <litt mer subjektivt, men forsøk på å være rimelig objektiv> Via lager generelt chipset som har god ytelse, men det kan virke som det er flere kompabilitetsproblemer med Via enn f.eks Intel og SiS. </litt mer subjektivt, men forsøk på å være rimelig objektiv> <enda litt mer subjektivt?> SiS er kanskje den mest undervurderte chipsetprodusenten. De lager rimelige chipset som leverer bra ytelse, god stabilitet og ofte bra med features til både AMD og Intel CPUer. Intel lager chipset som kanskje er dyrere enn SiS, men du får ytelse, stabilitet og et kjent merke </enda litt mer subjektivt?> <subjektiv anbefaling> AMD CPU; Sjekk ut både hva SiS og Via kan tilby, men SiS er IMHO beste kjøp(dog, det kan være dårligere utvalg av HK basert på sis enn det er av via baserte kort) Intel CPU: Først se etter Intel chipset. Trygt og raskt, men Sis har lagd noen bra saker i det siste og man bør se hva dem har i øyeblikket du kjøper </subjektiv anbefaling> Lenke til kommentar
Mio Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har prøvd Via KT133 og ViaKT333 Har ikke hatt noen problemer med det enda. Har aldri klokka noe spesielt heller,så kanskje det er derfor :smile: Mio Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 Takker, Anders. God formulert svar. Vi stopper her, da dette tydligvis ikke var noe populært spørsmål. Grunnen til at jeg spurte, var ay for tiden kjører jeg på Aopen AX4BS Pro, men det har kommet et nytt rask MB som er bygget på SIS-chipset. Så slo det meg bare.... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Er nå ikke bare SIS som har kommet med nye chipsett til Pentium 4, til og med Intel kommer med nye chipsett. Bare for å ha nevnt det. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Thank you.. :smile: Passet meg ypperlig. Quote: On 2002-03-31 22:26, Pingo68 skrev:Er nå ikke bare SIS som har kommet med nye chipsett til Pentium 4, til og med Intel kommer med nye chipsett. Bare for å ha nevnt det. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Må si jeg er enig med anders L, sis er good shit, Intel er enda bedre shit. Sty unna ALI=boss og for sikkerhetskjyld VIA. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 heh var bra eg blei advart mot ali nå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå