Gå til innhold

Latterlig HK problem?

Vice

Anbefalte innlegg

Ble ganske forbanna nylig. Merket plutselig at mitt trådløse tastatur plutselig slutte å funke mens jeg brukte maskinen. Trodde selvsagt at det var noe feil med tastaturet/overføringen, men neida. Etter å ha prøvd et annet tastatur måtte jeg bare konkludere at det var PS2 porten som måtte være ødelagt.(Samt floppy kontrolleren!?...)

Heldigvis finnes det da USB tilkobling slik at jeg kan bruke tastaturet på den måten.

Beklageligvis skaper dette da følgende idiotiske problem: Bios support for USB tastatur er som default ikke enablet i biosen. Jeg får nå kun USB tastatur gjennom OS'et. For å kunne enable USB bios-støtte må jeg bruke PS2 porten som jeg ikk lenger har :angry:

I og for seg en levbar løsning, men dette vil si at jeg på ingen måtte kan endre settings i biosen lenger så jeg må bare krysse fingre for at jeg ikke trenger Bios aksess i nær fremtid. :( Regner med at det ikke finnes muligheter til permanent å endre bios settings gjennom windows?

Hadde socket 939 vært ute hadde jeg kjøpt ny maskin, men nå må jeg bare sitte og vente og håpe at ingenting alvorlig skjer med PC'en :( Og hvem vet når Socket 939 kommer?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet er et Abit-Th7II så det begynner jo å bli litt gammelt(kom vel ut for ca. 4 år siden?) Derfor tror jeg at jeg må belage meg på å sende kortet til evig hvile så snart det dukker opp litt friske nyheter på CPU/Hovedkortsiden...

Har også kikket litt etter windows-løsninger men har ikke funnet noe.

Hadde igrunn tenkt å kjøpe ny PC i fjor høst, men utsatte det litt. Men akkurat nå er muligens det minst gunstige tidspunktet på lang tid :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...