Gå til innhold

TES: Hvordan har Morrowind blitt så populært`?

Anbefalte innlegg

Hvis dere vil ha RPG med bedre slåssing så får dere glede dere til Fable på xbox. Kommer i Q4. Utviklerne (Lionhead Studios) har satset på god fighting. Ser virkelig frem til det. Og det har dere fra en Morrowind-fantast :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må så klart nevne hvor lett det er å leve seg inn i Morrowind.

*Stopp, litt spoiler*

Senest i dag drepte jeg to uskyldige på oppdrag fra fighters guild i Vivec.

Fant først senere ut at jeg kunne ha ungått det ved å ta en tur til guildmasteren i ald'ruhn. Nå har jeg enormt dårlig samvittighet. Nei norden min skal herved vie seg til det godes tjeneste. Iallefall så snart en viss orc i vivec har fått smake sverdet mitt. :devil:

Lenke til kommentar
Dere har vel rett..

Syntes selv KOTOR var helt grusomt. Noe av det som irriterte var jo at man ikke kunne drepe fiendene "selv" men måtte vente.

Er vel det som er i rollespill...

Nei, ikke alle rollespill er slik. Noen rollespill har faktisk gode kampsystemer. Jeg er personlig en stor rollespill-fantast, men jeg er også en av dem som liker best når du får ta del i kampen helt og fullt - svinge sverdet og hoppe rundt. Flere rollespill burde utvilsomt gjøre kampene morsommere, men de finnes nå også.

Er enig med Erling. Noen RPG'er har virkelig bra kampsystem.

Selv syntes jeg kampsystemet i NWN var ganske kult (men jeg synes både real-time og turn-based kampsystemer kan være bra). Det eneste problemet mitt er at klasseringer i rollespillene er ganske A4 og ikke tillater mye skreddersying av karakteren din. Faktisk så er det overveldende mange rollespill der ute hvor du faktisk bare blir påtvinget å spille en "ferdiglaget" person for storylinja sin skyld og ikke får mulighet til å prøve noe selv.

En annen ting.. som Erling nevnte, var at han liker de spillene hvor du vikrelig får bli med i kampen ved å svinge sverdet og hoppe rundt.. Har det ikke kommet ett eller annet sverd-leketøy for PS2? Skulle likt å se det til PC.. kunne blitt kult i rollespill :)

Lenke til kommentar

Det fantastiske med Morrowind er friheten. Det å kunne leve seg inn i en annen verden og bli til en listig Khajiit Assasin, en stor brutal berserker av en Orc, eller en High Elf Mage med en fetisj for å samle alle slags små duppeditter. Ikke alle har denne evnen til å leve seg inn, det kreves nok endel fantasi, jeg har kjenner mange som virkelig hater dette spillet og mange som elsker det.

En annen side med Morrowind er hvor utrolig hekta du blir på det spillet. Har nok brukt noe rundt 600 timer på det (heldigvis har jeg ikke vært totalt usosial, flertallet av de timene har jeg og en venn spilt sammen). Morrowind er et slikt spill der du selv bestemmer hvor mange timer du vil bruke på det. Tror du hadde fint klart å spille gjennom det og utvidelsene på 30-40t hvis du hadde kun fokusert på Main Questene og i tillegg hadde hatt en character som er lett å levle. Blir du helt hekta så trenger du ikke kjøpe ett annet spill på flere år. Du har rett og slett så mange forskjellige raser og klasser og velge mellom.

I PC-utgaven har du også modding. På nettet er det tusenvis med fan-mods som kan "customize" ditt gameplay. Her er det nye creatures for charactere av høyere level, som ikke har noen særlig utfordring i Morrowind. Også det å lage ditt eget hus som passer deg og dine ssamlinger er kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...