Gå til innhold

TES: Hvordan har Morrowind blitt så populært`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gothic 2 er vel bra sånn?

JO! :yes: hvis du har lyst på et rollespill som du kan sloss litt "kult" selv, så er det bare å prøve gothic 2. helt fantastisk, NPC'ene der går og legger seg om natten, og........kan ikke beskrive mer, det er bare helt konge! :D

slossinga, er jo driiiiittøff, men også ganske spesiell.

PS:MÅ prøves, du blir helt :wow:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gothic 2 ble for meg mer :hmm:

Hadde store forventninger til det, etter at jeg hørte folk som spilte Morrowind virkelig anbefalte det. Men ble så linært og kjedelig. Ikke linært og kjempegøy som KOTOR, men bare kjedelig.

Det som var tøffest med Gothic var de gigantiske dyrene, og de jækla skumle "ulvene" som du bare så vidt så ned i gresset.

Gothic når uansett ikke Morrowind opp til knærne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Morrowind er noe av det beste jeg har spillt. Masse å oppleve. Det sies at det tar 2 timer og krysse hele øya når en er level 1. Forgjengeren til MW som heter Daggerfall er noe av det samme. Den har også et bedre kamp system. Kanskje du vi like den bedre.

Lenke til kommentar
Gothic 2 ble for meg mer :hmm:

Hadde store forventninger til det, etter at jeg hørte folk som spilte Morrowind virkelig anbefalte det. Men ble så linært og kjedelig. Ikke linært og kjempegøy som KOTOR, men bare kjedelig.

Det som var tøffest med Gothic var de gigantiske dyrene, og de jækla skumle "ulvene" som du bare så vidt så ned i gresset.

Gothic når uansett ikke Morrowind opp til knærne.

Hehe... :yes: Da har du rett og slett ikke spillt nok. Jeg er helt enig i at Gothic 2 er noget slitsomt i begynnelsen, jeg brukte MANGE timer på å løpe rundt som en skremt høne og unngå skumle kjempemygg og ulver. Etter hvert oppdager du imildertid at dette er spillets store styrke; du må virkelig SLITE for å utvikle deg og historien. Til gjengjeld havner du midt oppi et drama som virkelig er godt fortalt, og når du først får grepet om kampsystemet er det noe så hinsides genialt. Dessuten er dialogene gjevnt over gjort med innlevelse og stor dyktighet, historien rocker og du kan ha sengekos med horene i havnekneipa. Vi snakker 3D-animert hanky panky her! (Nadja... :love:).

Har nå tilbrakt et usunt antall timer i denne fantastiske verdenen. Etter å ha nedkjempet en HÆR av orker for morro skyld drepte jeg i dag min første drage.Ohhh... *pels på ryggen og sann fryd i hjertet*.

Lenke til kommentar
[var enormt skrekkelig kjedelig å drepe folk i spillet jo :p

Gikk rundt i øde lanskaper og slo sånne flygende øgler til jeg nesten sovna :D

Er jo ikke akkuratt dette spillet går ut på da... Ikke rart du synes det spillet er dårlig hvis det var det eneste du gjorde.

Det nevnes her at kampsystemene i morrowind og KOTOR er dårlige. Dette er noe jeg er totalt uenig i. For det første, rollespill skal ikke være beatemup, ei heller actionspill. Det skal være rollespill, og da er kampsystemene i henholdsvis KOTOR og Morrowind perfekte i mine øyne. Den dagen de legger inn "to ganger opp, ned og x" for å gjøre et angrep i et rollespill, tror jeg blir dagen jeg slutter å spille de. Er man ute etter fighting, så må jeg si at rollespill ikke er stedet å lete. Da bør man heller holde seg til Tekken, Jedi Academy o.l.

Morrowind har forøvrig blitt så populært fordi det er det ultimate rollespill. Full frihet, tusenvis av quests, bra historie, genial "character" utivikling, masse "items", god grafikk, skikkelig stemning og mulighetene for "mods", som gjør at man hele tiden kan legge inn nye elementer i spillet. Men liker man ikke rollespill, så kommer man til å hate Morrowind.

Lenke til kommentar
Tror jeg tok rundt 20 quests i forsøk om å finne ut om hva som var så bra med det.

Kom ingen vei.

Da vil jeg tro at du ikke er noen fan av rollespill. Og da er det ikke rart du ikke liker Morrowind. Det er tross alt rollespill etter boka. :D Smaken er som baken!

Lenke til kommentar
:green: Som sagt masse ganger før: Det er alle mulighetene i spillet som kanskje gjør det så "magic". Som f.eks. homofyren en kamerat snakka om han hadde møtt!

Ps. Ikke spill Daggerfall som Lord Vivec9 sier, om ikke du er en stor fan av gamle (da mener jeg gamle!) rollespill. :cool:

Det er da ikke gammelt da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alltid lurt på en ting om spillet.

Er det en bestemt oppgave du skal klare/gjøre? Eller er det bare å tusle rundt å drepe og stjele?

Spillet har main quests.

Etter det er det vel bare å tusle rundt å ta småoppdragene som er enormt mange.

Lenke til kommentar

Utviklerne har beregnet (med begge exp) 150 timer med spilling som er utrolig my for bare 3-400 kroner. (jeg sikter til Goty for pc).

Det er alle mulighetene som er fasinerende, og at det du gjør har ting og si, og at du kan velge å vere en usympatisk jævel som velger det han tjener mest på uansett eller være en snill engel som ønsker å bare vere snill mot alle.

Max Payne for eksempel (veldig bra spill forresten) der kan du ikke velge at du vil være en politi med svart jakke, men i morrowind kan du vere hvem du vil. Det er morsomt.

Spillat har også en veldig god historie. Det har og veldig bra humor som man ikke finner i mange rollespill.

Noe annet:

Har nå tilbrakt et usunt antall timer i denne fantastiske verdenen. Etter å ha nedkjempet en HÆR av orker for morro skyld drepte jeg i dag min første drage.Ohhh... *pels på ryggen og sann fryd i hjertet*.

Hva mener du med drage? Har aldri sett noen drager i morrowind. Har spilt det veldig lenge (lvl 42) og har aldri sett noen drager. Kanskje vesener som likner på drager men aldri noe som flyr spruter ild og som fanger vakre jomfruer! (???)

Lenke til kommentar

Hva mener du med drage? Har aldri sett noen drager i morrowind. Har spilt det veldig lenge (lvl 42) og har aldri sett noen drager. Kanskje vesener som likner på drager men aldri noe som flyr spruter ild og som fanger vakre jomfruer! (???)

Du kan legge i mods, som b.la legger inn drager i spillet. Pluss en hel haug av andre fiender. Mye bra modder her f.eks: http://www.rpgplanet.com/morrowind/modcontrols/mods.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...