Gå til innhold

TES: Hvordan har Morrowind blitt så populært`?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk spilt morrowind en god del, og det var "alle mulighetene" som gjorde at jeg ble lei...

Greit nok at det er kjipt når spill er linjære, men jaggu er det ille når det spriker i alle retninger også.

Klart, en kan droppe sidequests å gå rett etter kaka, men følelsen av at du hopper over tusen quests er ikke god heller.

Dermed havnet spillet tilbake i hylla for min del ;)

Lenke til kommentar

Hva som er så bra? Mye.

Grafikken er ikke noe å utsette på, fantastisk musikk, uendelige muligheter (jeg forstår hva Hawkmoon mener, men er likevel uenig med han :)) flott gameplay, og så videre.

Det er så deilig å reise hvor du vil, når du vil. Du kan dra ut i villmarken, støte på en ond trollmann, som du med nød og neppe dreper, for så å finne verdifulle gjenstander på han, som du selger for masser av penger i nærmeste by. Herlig! :D

Lenke til kommentar

Enkelte spill appelerer til noen personer. La oss f.eks ta CS og UT(beklager gamle venn). Disse to spillene er enkle og lineære. Men, så er det noen av oss som krever litt mere ut av spillopplevelsen. Noe spesielt, og Morrowind er nettopp dette. Derfor kan det virke kjedelig om du vandt til _vanlige_ fps-spill. ehm, ja...

Lenke til kommentar
Dere har vel rett..

 

Syntes selv KOTOR var helt grusomt. Noe av det som irriterte var jo at man ikke kunne drepe fiendene "selv" men måtte vente.

 

Er vel det som er i rollespill...

Nei, ikke alle rollespill er slik. Noen rollespill har faktisk gode kampsystemer. Jeg er personlig en stor rollespill-fantast, men jeg er også en av dem som liker best når du får ta del i kampen helt og fullt - svinge sverdet og hoppe rundt. Flere rollespill burde utvilsomt gjøre kampene morsommere, men de finnes nå også.

Lenke til kommentar

Joa, sant nok.

 

Det med Morrowind er at jeg synes kampene bare kjedelig. Gå mot en fiende og klikk et par ganger på musknappen og håp på at du har skills nok til å drepe han.

 

På KOTOR er det slik at der får man ikke engang styre kampen noe stort selv.

 

Og på Diablo 2 gjør man ikke noe annet enn å klikke på fienden.

Lenke til kommentar

Ja, alle eksemplene du nevnte er riktige. Det er veldig synd, og jeg skulle gjerne sett et hardbarket rollespill slik som Morrowind, med et forrykende kampsystem hvor du svinger sverdet med musen, hopper rundt, dukker bak bord og bruker miljøet til å forhindre fiendene.

Lenke til kommentar
Ja, alle eksemplene du nevnte er riktige. Det er veldig synd, og jeg skulle gjerne sett et hardbarket rollespill slik som Morrowind, med et forrykende kampsystem hvor du svinger sverdet med musen, hopper rundt, dukker bak bord og bruker miljøet til å forhindre fiendene.

Ja, og skills man kommer opp kan være hvor rask man er å slå, dukke osv..

Lenke til kommentar
Ja, alle eksemplene du nevnte er riktige. Det er veldig synd, og jeg skulle gjerne sett et hardbarket rollespill slik som Morrowind, med et forrykende kampsystem hvor du svinger sverdet med musen, hopper rundt, dukker bak bord og bruker miljøet til å forhindre fiendene.

Det,det....hadde vert det beste i spill-livet. Hvorfor er det ikke sann? :cry:

Lenke til kommentar
Ja, alle eksemplene du nevnte er riktige. Det er veldig synd, og jeg skulle gjerne sett et hardbarket rollespill slik som Morrowind, med et forrykende kampsystem hvor du svinger sverdet med musen, hopper rundt, dukker bak bord og bruker miljøet til å forhindre fiendene.

Det,det....hadde vert det beste i spill-livet. Hvorfor er det ikke sann? :cry:

Fordi ingen gidder å ta seg tid når de lager spill på å tenke på de ultimate tingene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...