Gå til innhold

Hva kaller du diskanne dine


-kga-

Anbefalte innlegg

bare så dere vet det. en disk jobber mer effektivt (ergo raskere) hvis dere deler den opp i to partisjoner. det er ikke store hastigheten, men det er merkbart. så neste gang dere stapper inn en ny disk, husk å dele den opp i to partisjoner :thumbup:

:wow: hvorfor det?

Endret av Same-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C disken på 120GB heter Hitachi180gxp. Har alt på en partisjon. Delte opp endel før, men har funnet ut at det går like greit å ha alt på en partisjon

Hva gjør du om du må formatere data'n? :roll:

Har backup av alle programmer jeg bruker samt at jeg bruker Norton Ghost 2003 etter en fersk Windows installasjon :yes:

Vel, tungvindt uansett. Hadde jeg bare hatt èn partisjon, samt èn disk, hadde jeg fyllt an opp med filmer, etc. Da hadde jeg fått et STOOORT dillemma ved formatering - har jo ikke backup av alle install, filmer, etc..

Lenke til kommentar
bare så dere vet det. en disk jobber mer effektivt (ergo raskere) hvis dere deler den opp i to partisjoner. det er ikke store hastigheten, men det er merkbart. så neste gang dere stapper inn en ny disk, husk å dele den opp i to partisjoner :thumbup:

:wow: hvorfor det?

Spiller ingen rolle når man har NTFS. Ved FAT bør (og må) man gjøre det.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Floppy (A):

Lokal disk (C:) Kan romme 478Mb

Capture (D:) Kan romme 19,0 Gb

Lokal disk (E:) Kan romme 5,53 Gb

Compakt disk (F:) Er ein Creative 6x pc-dvd

Compakt disk (G:)Er ein 16/10/40A PleXwriter cd-brennar.

 

Lokal disk (1) og lokal disk (2) er egentlig ein disk som er partisjonert.

C : stasjonen inneholder operativsystemet som er windows 2000.

Namnet på D: stasjonen stammer tilbake fra den tida eg dreiv å redigerte video på pcen og trengte "stor" plass for råmaterialet.

 

No vil kanskje noken stusse på kvifor eg fremdeles bruker ein floppy stasjon.Det er med den enkle grunn at når eg bruker min pentium || 233Mhz så er det litt greit å ha ein floppystasjon når ikkje pcen min støtter eltorito standarden ;)

 

Noen andre vil kanskje seie at det er på tide å invistere i ein ny pc.Men,da eg ikkje spiller så mykje spill for tiden så greier eg å kjøyre alle dei programma eg vil på pcen.

 

Og da eg nettopp er blitt far så er det ikkje ny pc som står øverst på prioriteringslista ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...