Thlom Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg kommer et stykke i boot, men så får jeg denne filmeldingen: /dev/hda5 is mounted. e2fsck: cannot continue, aborting. Det veldig merklige her er at hda5 er en NTFS partisjon. Jeg skjønner ingenting... :?: [ Denne Melding var redigert av: olsen på 2002-03-31 03:29 ] Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei Har du en botdisk/cd prøv og komm inn på boot partitionen din finn /etc/fstab og slet linjen som inneholder /dev/hda5. Vis du er sikker at det er en NTFS part. _____ Zigma Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hvis du leser dokumentasjonen skikkelig så ser du at det er en bug i ext2 installen i jbl 2.2. gå på ftp.nlc.no og se i JBL katalogen, tror det er i Update eller noe sånt så finner du en tekst fil om problemet. Hvis du ikke gidder det så tar du heller å legger inn alt sammen på nytt, men bruk reiserfs denne gangen (er jo ingen vits å bruke ext2 om man ikke vil converte det til ext3 etterpå). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 hmm, det er kanskje smart... skal prøve nå strax. takker... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 Nå funket det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå