Gå til innhold

mms-problem..


Anbefalte innlegg

jeg har hatt min t610 siden september.

for ca. en uke siden oppstod det et problem. jeg kan motta mms, men ikke sende.

 

feilmeldingen som kommer er : kommunikasjons-feil.

jeg har riktig mms-oppsett og riktige mms-innstillinger.

dette er grenseløst irriterende... :mad:

 

jeg snakket med telenor igår og de sa at det ikke var noe galt med nettet.

nå er det like før jeg klikker, kan noen hjelpe meg?

 

takker for alle svar som er seriøse.. :)

Endret av øyst1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde det samme problemet selv når jeg hadde t610 og z600..

så det du må gjøre faktisk er å gå inn på wap-kontoen på fonen og bytte over til enten wap/gprs eller wap/mms eller hva det nå står der inne.men noe annet enn det den er innstillt på nå hvertfall

og om det så funker,og at du får det samme problemet igjen så bytt over til en av de andre instillingene igjen..

si ifra om det funker da :cool:

Lenke til kommentar
hadde det samme problemet selv når jeg hadde t610 og z600..

så det du må gjøre faktisk er å gå inn på wap-kontoen på fonen og bytte over til enten wap/gprs eller wap/mms eller hva det nå står der inne.men noe annet enn det den er innstillt på nå hvertfall

og om det så funker,og at du får det samme problemet igjen så bytt over til en av de andre instillingene igjen..

si ifra om det funker da  :cool:

som jeg skrev i det første innlegget er telefonen innstilt på riktig wap-profil og riktig datakonto.

jeg har spurt om hjelp i mange forumer, men ingen vet hva som kan være galt, ikke engang de som jobber med service på telefoner...

ringte telenors-kundeservice igår og de forsto ingenting.

 

håper noen kan hjelpe meg.

takker for alle seriøse svar.. :)

Endret av øyst1
Lenke til kommentar

Feilen ser ut til å bare "plutselig" oppstå på en rekke SE-modeller.

 

Det som har funket hos meg er å slette alle spor av datakontoer på telefonen (WAP, MMS, GPRS++) for så å gå til http://telenormobil.no -> OPPSETT (evt. 1999 da) og få tilsendt nytt oppsett for WAP, MMS og GPRS.

 

Greit; det er akkurat det samma oppsettet man får på nytt, men av en eller annen grunn så funker det igjen.... I hvertfall gjort det hos meg de gangene det har skjedd.

 

Lykke til!

 

P.S.

Om du alt har forsøkt dette så vet jeg ikke.... :ermm:

Lenke til kommentar

jeg har nå forsøkt alt som kan gjøres, men ingenting virker.

jeg vurderer virkelig å kjøpe meg ny mob. nå, siden telenor sier at den må på service, men på mobilverkstedene nekter de å ta den inn, og skylder på telenor istedet.

 

det er helt utrolig irriterende.. :angry:

Lenke til kommentar

jeg hadde akkurat samme problem, bortsett fra at jeg fikk hverken mottat eller sendt og kom heller ikke inn på wap`en på tlf.

dette skjedde når jeg fikk min SE Z600, var ikke slik når jeg hadde Nokia.

jeg trodde jeg skulle hive tlf i veggen, jeg måtte bestille oppsett flere ganger, sette et annet kort i tlf og slå den av og på. Da fungerte det faktisk etter to dager med slit....

 

Jeg har også telenor, gadd ikke ta kontakt med dem da jeg visste at det var mobilen som var klikk, men nå fungerer det helt fint :green:

 

så prøv å sett et annet sim kort i tlf din og forsøk med den først, se om det funker.. ikke gi deg får det er MANGE som har hatt feil med mms og wap på t610 og z600. :cool:

Lenke til kommentar
jeg hadde akkurat samme problem, bortsett fra at jeg fikk hverken mottat eller sendt og kom heller ikke inn på wap`en på tlf.

dette skjedde når jeg fikk min SE Z600, var ikke slik når jeg hadde Nokia.

jeg trodde jeg skulle hive tlf i veggen, jeg måtte bestille oppsett flere ganger, sette et annet kort i tlf og slå den av og på. Da fungerte det faktisk etter to dager med slit....

 

Jeg har også telenor, gadd ikke ta kontakt med dem da jeg visste at det var mobilen som var klikk, men nå fungerer det helt fint :green:

 

så prøv å sett et annet sim kort i tlf din og forsøk med den først, se om det funker.. ikke gi deg får det er MANGE som har hatt feil med mms og wap på t610 og z600. :cool:

poenget er at wap fungerer og jeg kan motta mms, men ikke sende. :(

har skaffet meg ny mob. nå, så det gjør ingenting. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde så og si samme problem med min gamle z600. Riktignok ikke med t610, men... Derfor sammenlignet jeg mms-oppsettet med en annen t610 med telenor som operatør. Da fant jeg ut at et eller annet nummer var feil. Dessverre har jeg ikke mms-telefon, så jeg får ikke sjekket hva det var. Derfor vil jeg anbefale deg å sammenligne oppsettet med en annen SE-telefon som har telenor-nett, og som ikke har samme problem som deg. Det funket iallefall for meg!

Lenke til kommentar

Et lite tips som kan hjelpe deg.: Ring til telenor mobil (09000), når du får svar spør du om å få snakke med noen på "support". Jeg hadde problemer med både mms & epostoppsett på min t68i & de forklarte meg pr tlf steg for steg hvordan du skal få det til. & de er veldig hyggelig!! Lykke til! :cry:

Lenke til kommentar

Hei

 

Siden du sier at simkortet heller ikke fungerer på andre mob så må det vel være simkortet som det er noe galt med.. Kan du ikke slette alt som har med det gamle oppsettet å gjøre og hente nye..Bare pass på at du slår av og på mob etter at du har hentet nye innstillinger.

Lenke til kommentar

hvis du leser hele topic'en ser du dette:

 

Feilen ser ut til å bare "plutselig" oppstå på en rekke SE-modeller.

 

Det som har funket hos meg er å slette alle spor av datakontoer på telefonen (WAP, MMS, GPRS++) for så å gå til http://telenormobil.no -> OPPSETT (evt. 1999 da) og få tilsendt nytt oppsett for WAP, MMS og GPRS.

 

Greit; det er akkurat det samma oppsettet man får på nytt, men av en eller annen grunn så funker det igjen.... I hvertfall gjort det hos meg de gangene det har skjedd.

 

jeg har nå forsøkt alt som kan gjøres, men ingenting virker.

 

her svarer jeg at jeg allerede har bestlilt oppsettet.

 

les dette:

fikk nytt sim-kort fra telenor idag og jeg får fortsatt ikke sendt mms.

 

det kan ikke være noe galt med sim-kortet siden det nye heller ikke funker.

Endret av øyst1
Lenke til kommentar

Jeg fikk dette problemet på min P900. Slo den på og fikk ikke sende mms med mitt Chess abonnoment.

Prøvde med netcom og det fungerte. PS! Telefonen kom med oppsett fra telenor som var lagt inn hos Dangaard.

 

 

Tror faktisk det er en bug hos telenor eller var det. For to timer etter at jeg ringte Chess og klaget på dette så fungerte det.

Kanskje abonnomentet mitt som hikket?

(hadde ikke byttet innstillinger eller noe)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, jeg har ett motsatt problem for tiden. får sendt mmser men ikke pokker om jeg får mottatt (får stadig beskjeder fra 1999 at jeg må innom telenormobil og sjekke mmser som har havna der :( )

 

er litt for mange profiler og oppsett for min smak ferdig lagt inn, kan ikke fatte at det skal være nødvendig å ha så mange forskjellige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...