Gulliksen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal lage en enkel og grei shoutbox ? Hva trenger jeg osv ? Endret 6. april 2004 av Gulliksen Lenke til kommentar
Neo Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Dersom du har tilgang til php er det ganske enkelt. Bare lage et skjema i en html side som sender informasjonen til et php-script som legger til informasjonen i en "shoutbox"-tekstfil og redirecter tilbake til siden man kom fra. Siden som viser innholdet i shoutboxen må da åpne tekstfila, lese det som står der og printe ut. Finnes garantert noe på www.hotscripts.com Er jo også mulig å gjøre det i asp eller jsp også. Dersom du vil kan du jo også dra inn en mysql database, men det er nok litt overkill. Blir som å drepe en flue med en slegge... hehe... Endret 6. april 2004 av Neo Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Om man har peiling på PHP og HTML går det fint ann å lage en shoutbox selv, men om man ikke har så mye peiling på sånt, finnes det to gode gratis shoutbox'er som går like fint ann å bruke! Du kan overstyre en del, men ikke alt. My Shoutbox.com Tag-board.com Håper dette kan hjelpe deg litt i gang..! Du kan jo også kanskje lære litt av disse, så du kan lage din egen! Lenke til kommentar
gather Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 shoutboks er dødslett ..... personlig ville jeg brukt sql men det er nå personlig Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Tag-board.com og My Shoutbox.com var jo bare sånne du kunne redigere på nettet for så å linke den opp mot din side. Det vil jeg ikke ha, jeg vil ha koden. Fant en på hotscript som jeg tror skal funke.. Får se om jeg greier det da.. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ellers kan jeg nevne at du nok hadde fått bedre respons i php/asp forumet (alt etter språk du ønsker) Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 ok takk. Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste den i og med at jeg ikke viste åssen språk mann brukte Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 men kan gi deg to tuts som bruker php og mySQL: spoono DDG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå