TanglewoodD Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg har en Maxtor nå (5400rpm) som går veldig tregt, derfor skulle jeg legge inn på SeaGaten min, men neida, da jeg skulle starte opp ville den ikke boote fra cd, men etterpå stilte jeg "boot fra Cd" den formaterte, kopierte og restarta, men idet den skulle innstallere windows så "hengten" seg og bare sto på "Veryfying recourses" eller noe sånt.... Jeg har prøvd med Windows 2000, Windows XP, vurderte Linux.... Er det noen som har noen svar til hvorfor den oppfører seg sånn!!? mvh Stian_A ...seagate Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) ram feil? edit: Satt Hd på master? sjekk kablene.. Prøv andre kabler. Endret 6. april 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 ram feil? edit: Satt Hd på master? sjekk kablene.. Prøv andre kabler. Har testet med to andre RAM-brikker nå, men har fortsatt samme problem. Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 ram feil? edit: Satt Hd på master? sjekk kablene.. Prøv andre kabler. Har testet med to andre RAM-brikker nå, men har fortsatt samme problem. Det kan hende at det er noe i bios, men kanskje det er en feil på cd-ene.. Man må bare prøve seg frem.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 ram feil? edit: Satt Hd på master? sjekk kablene.. Prøv andre kabler. Har testet med to andre RAM-brikker nå, men har fortsatt samme problem. Det kan hende at det er noe i bios, men kanskje det er en feil på cd-ene.. Man må bare prøve seg frem.. mm, men jeg får til med andre disker jeg setter på...så...? mvh Stian_A Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) ... Endret 6. april 2004 av Jerix Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 sette tilbake det greiene i bios sånn at den booter fra hdd og ike cdrom? som jeg har forstått så har du satt den slik at den skal boote fra cdrom... ??eller er det jeg som har misforstått?? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hør: -Han får formatert disken, og lagt over filer. Når Windows starter på nytt for å fortsette installasjonen "i Windows" finner ikke installasjonen noen disk med operativ-filer, og booter automatisk igjen fra CD. -Setter han på en annen disk, på samme plassering på kabelen, begge i master-modus, funker installasjonen smertefritt. Dessverre er "den andre disken" en 5400rpm Maxtor. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) sette tilbake det greiene i bios sånn at den booter fra hdd og ike cdrom? som jeg har forstått så har du satt den slik at den skal boote fra cdrom... ??eller er det jeg som har misforstått?? kanskje fordi den ikke ville boote fra cdrom. Men da jeg satt i den gamle så botta den med en gang.... mvh stian_A Men ett nytt spm. Har noen greie på S-ATA? Endret 6. april 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) ja. Edit: Prøv å clone disken med ghost eller noe. Endret 7. april 2004 av Lickmastr Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 ja. Edit: Prøv å clone disken med ghost eller noe. Clone disken med ghost? jeg er ikke helt inne på det jeg... -Stian_A Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Maskinen overklokket, uten låst PCI? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Maskinen overklokket, uten låst PCI? hehe, låst pci, tror jeg at jeg har, men overklokket, nei.....Tror det skal gå, selv om jeg har låst pci.. -stian_A Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Nei, har bare hatt samme prblemet i tilfeller der PCI bussen blir for høy Har også hatt samme problemet med for stramme timings på minnet. Har du prøvd å bare sette alt til SPD/AUTO i BIOS? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Nei, har bare hatt samme prblemet i tilfeller der PCI bussen blir for høy Har også hatt samme problemet med for stramme timings på minnet. Har du prøvd å bare sette alt til SPD/AUTO i BIOS? nei....Men hvor er det, jeg kan ikke si jeg er så "rå" i bios å sånt.... du kan ikke hvis meg? -Stian_A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå