sanmann Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Har nettopp installert et program som sjekker tempen på HD-ene mine. Min sekundærdisk ligger på 62-63 grader. Er dette for høyt? *Sanmann* Lenke til kommentar
sanmann Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Hva kan gjøres for å redusere temperaturen? *Sanmann* Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Bedre gjennomlufting i kabinettet. En ekstra vifte - gjerne som blåser på harddiskene (med 'frisk' luft utenfra kabinettet) burde gjøre underverker. Pass også på at harddiskene ikke er montert kliss inntil hverandre så de varmer hverandre opp. Endret 6. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Lond Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hvilket program viser tempen på harddisken? Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Den tempen på hardisken/ene var forferdelig høy.. en hardisk burde vell ikke ligge på rundt 30 grader.. (mine ihvertfall) jeg vill anbefale en Hardisk kjøler Gjerne flere.. har du hardisk inne i kabinettet (flere en en så burde du kjøpe en slik Hardisk kjøler men denne har jeg ikke selv og kan ikke anbefale likevell.. jeg ville valgt denne. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Den tempen på hardisken/ene var forferdelig høy.. en hardisk burde vell ikke ligge på rundt 30 grader.. (mine ihvertfall) jeg vill anbefale en Hardisk kjøler Gjerne flere.. har du hardisk inne i kabinettet (flere en en så burde du kjøpe en slik Hardisk kjøler men denne har jeg ikke selv og kan ikke anbefale likevell.. jeg ville valgt denne. Lenke til kommentar
sanmann Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Kjører et program som heter HDD Thermometer. Det klarer å lese min IBM-disk, men ikke en WD-disk. *Sanmann* Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ka program han kan bruke til å lese av tempraturen på western digital hardiska.`? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) ka program han kan bruke til å lese av tempraturen på western digital hardiska.`? Prøv SiSoftware Sandra..... Gir deg full oversikt over hele systemet ditt, hardisk temp og CPU temp, og alt du måtte ønske. Endret 15. april 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvilket program viser tempen på harddisken? DTemp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ka program han kan bruke til å lese av tempraturen på western digital hardiska.`? WD har ikke innebygd temperatursensor slik de fleste (alle?) andre produsentene har. Dermed får du ikke lest av temperaturen med noen programmer. Ellers så må jeg si at DTemp er det programmet jeg liker best til å måle harddisk-temperaturer. Til trådstarter: Bedre kjøling er eneste løsning. Noen velger å kjøpe ferdige løsniger for mange penger, men andre er litt mer kreativ og løser problemet gratis eller på andre billige/effektive måter. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ka program han kan bruke til å lese av tempraturen på western digital hardiska.`? WD har ikke innebygd temperatursensor slik de fleste (alle?) andre produsentene har. Dermed får du ikke lest av temperaturen med noen programmer. Ellers så må jeg si at DTemp er det programmet jeg liker best til å måle harddisk-temperaturer. Til trådstarter: Bedre kjøling er eneste løsning. Noen velger å kjøpe ferdige løsniger for mange penger, men andre er litt mer kreativ og løser problemet gratis eller på andre billige/effektive måter. Resirkulering Et tips for vanlige standard kabinetter jeg har brukt er å sette en gammel 60mm cpu kjøler vifte i åpningen under floppy, dene åpningen bør ofte klippes større. De fleste kabinetter har 1 til 1,5 fri plass der. kan godt voltes ned det viktigste er å få en luftstrømm hvis du har to eller tre hd der. Dette hvis du ikke har 5 1/4 slott tilgjengelig. Anbefaler da to slott 2 hd og en 80 mmm vifte som er voltet ned. Du kan også kjøpe ferdige løsniger for dette men advarer mot mange med 40mm pipevifter. Lenke til kommentar
sanmann Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Takker for gode tips. Har nå installert en vifte som suger inn luft nederst, og en som trekker ut varm luft øverst. Støyen er på ca. 29 dB ifølge produsenten, og jeg må innrømme det av og til blir noe irriterende. Men tempen er gått ned til rundt 50 grader på HDD og rundt 60 på CPU. Har i tillegg lagt på ekstra pasta (?) på CPU. Kanskje fjerning av sideplaten/topplaten gjør samme nytten? Den står jo bare på gulvet og står i ro uansett. *Sanmann* Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 kan fint måle tempen på wd200 gb jb i dtemp Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 En hardisk ligger normalt på 45c. Og sette en kjøleribbe på hardisken er somregel nok for og forhindre at den blir noe varm siden en hardisk ikke blir noe særlig varm egentlig. Selv venter jeg på vannblokkene min skal komme i posten =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå