DevN Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) I dette tilfellet skal et item i menyen forandre RTF.Scrollbars = 3 til RTF.Scrollbars = 2. Er det noen måte å forandre dette på uten å unloade noe? Det altså funksjonen "Wordwrap" jeg skal bruke, men den eksisterer ikke for RTF, så regner med jeg må bruke Scrollbars-funksjonen. Riktig? EDIT!! Tror jeg blir å bruke en vanlig textbox kanskje, hvordan forandrer man forresten fontcolor i RTF? EDIT2!! RTF.SelColor var det ja... Bruker RTF-boksen da. Endret 6. april 2004 av DevN Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 For å endre på Scrollbar egenskapen må du bruke API-kallen SendMessage. Legg denne koden inn i formen: Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long Private Const WM_USER = &H400 Private Const EM_SHOWSCROLLBAR = WM_USER + 96 Private Const SB_HORZ = 0 Private Const SB_VERT = 1 Public Sub SetScroll(RichTxtBox As RichTextBox, ByVal Value As ScrollBarsConstants) SendMessage RichTxtBox.hwnd, EM_SHOWSCROLLBAR, SB_HORZ, ByVal CLng(IIf(Value = rtfHorizontal Or Value = rtfBoth, 1, 0)) SendMessage RichTxtBox.hwnd, EM_SHOWSCROLLBAR, SB_VERT, ByVal CLng(IIf(Value = rtfVertical Or Value = rtfBoth, 1, 0)) End Sub Den nye metoden SetScroll brukes ganske enkelt slik: SetScroll RichTextBox1, rtfBoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå