Camen Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hei Bare lurte på hva som forskjellen på dem to her jeg Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512KB cache Og Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Har tenkt til og kjøpe meg en av dem men vil bare førhøre meg litt om dem:P Merker du no extrem forskjell med disse to cpuene? På den PC800 så er det joh HT på den.. Og den andre er det ikke HT.. er det bra og ha HT? det er joh like stor cache på dem begge så det kan vel ikke være så over stor forskjell Takk til dere som svarer Lenke til kommentar
CD Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 HT=Hyper Treading kort sagt gjør det prossesoren mer effektiv når den gjør flere oppgaver samtidig. PC533 og PC800 beskriver effektiv intern bushastighet. PC800 versjonen er best Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 HyperThreading er bra! Enkelt forklart så får du to (virtuelle) prosessorer som gjør at du kan kjøre flere programmer samtidig og at det går mer 'smooth' enn om du kjøper 533MHz utgaven. 800MHz FSB gjør også at du får større båndbredde mellom CPU og minne - dette har sitt å si på ytelsen. Jeg ville uten tvil gått for 800MHz! Men "extrem forskjell" ?? Nja... ville sagt at du merker forskjell iallefall! timtowtdi Lenke til kommentar
Camen Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 ahhh...Da går jeg for den PC800 jeg da Takk til dere som hjalp meg Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hvis hovedkortet ditt støtter CPU med 800MHz Front Side Bus, så er jo valget enkelt... Kjøp PC800 versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå