Mathis Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Har et Abit DigiDice kabinett, som er fint og flott, det - men det bråker noe helt forferdelig.. Har lyst til å bytte vifte, til en mer stillgående fra evnt Microplex, men har lest på forumet at de mest støyssvake (heter det det?), ikke flytter nok luft. Så hva gjør jeg da? Vannkjøling er det ikke plass til, og å underklokkke cpu'en fra Bios funker ikke.. Har lest noe om et "speedstep/fanspeed" prog som ordner under/overklokking for deg.. noen som har en link? PS! har prøvd å skru opp "warning temp" til 70 g/C, og satt ned vifte til 60% av det mulige.. men det hjelper ikke noe særlig.. er fremdeles en "flymotor-lyd".. Meget takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Anbefaler deg å lese gjennom mine erfaringer med DigiDicen, hvis du ikke har gjort det allerede. De to viftene som uten tvil bråker mest, er OTES-vifta (den lille 40mm-saken som blåser over de eksterne kjøleribbene) og den 60mm chassis-vifta bak. Selv har jeg droppet OTES-vifta (men så kjører jeg vannkjøling på CPU), og har byttet ut chassisvifta med en stillegående Papst på 19dB. Men vær oppmerksom på at man da kun må kjøre med en intern harddisk, pga den ekstra varmen man får med en til disk installert. Merk at chassisvifta (som er tilkoplet til AUX-viftekontakten) IKKE kan reguleres med AbitEQ-viftestyringen, kun viftene tilkoblet CPU- og system-viftetilkoplingen. Link til SpeedFan: http://www.almico.com/speedfan.php Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Tusen takkk or hjelp! Meget informativt! Kanskje jeg skal driste meg til å prøve en vannkjøling.. Fantastisk med så flinke folk her! Keep it up! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå