MistaPi Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 R420 er ikke stort nok til å være et skikkelig 16 pipe design og det har aldri vært blant ryktene en gang. Med ikke stort nok så mener du pga antall ryktete transistorer? Hva vet du egentlig om hvor mange transistorer det skal til? ATi og nVidia beregner forøvrig antall transistorer forskjellig. 16 pixel pipelines derav 4 er disablet har vært med i ryktene og det skal visnok stemme ifølge personer jeg har stor tillitt til. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 R420 er ikke stort nok til å være et skikkelig 16 pipe design og det har aldri vært blant ryktene en gang. Med ikke stort nok så mener du pga antall ryktete transistorer? Hva vet du egentlig om hvor mange transistorer det skal til? ATi og nVidia beregner forøvrig antall transistorer forskjellig. 16 pixel pipelines derav 4 er disablet har vært med i ryktene og det skal visnok stemme ifølge personer jeg har stor tillitt til. Aktivering av de siste ordner nok jeg hvis det er mulig Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Fra det jeg skjønner så må dem ha 16 pipelines for å få et akseptabelt antall chiper med 12 funksjonale pipelines. Mao, vil det være svært få chiper med 16 funksjonale pipelines og disse kan godt tenkes blir satt til side til et fremtidig produkt. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Fra det jeg skjønner så må dem ha 16 pipelines for å få et akseptabelt antall chiper med 12 funksjonale pipelines. Mao, vil det være svært få chiper med 16 funksjonale pipelines og disse kan godt tenkes blir satt til side til et fremtidig produkt. Virker logisk det ja Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Forundrer meg ikke visst XT versonen som kommer 31Mai har alle 16 pipelines enablet, istedenfor Pro utgaven med 12. Beklager å skuffe deg, men man kan ikke bare enable 4 pipes til... R420 er ikke stort nok til å være et skikkelig 16 pipe design og det har aldri vært blant ryktene en gang. jeg har nå hørt at det skulle vere 16 piipelines, så var det 12, så 8, så 12 igjen... Det gjikk nå an å enable 4 pipelines til på 9500! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Fra det jeg skjønner så må dem ha 16 pipelines for å få et akseptabelt antall chiper med 12 funksjonale pipelines. Mao, vil det være svært få chiper med 16 funksjonale pipelines og disse kan godt tenkes blir satt til side til et fremtidig produkt. Hvorfor ikke enable de siste 4 pipelinene på R350/360 kortene da? 9500 non-pro hadde 8 pipelines der 4 var deaktiverte fordi de ikke passerte kvalitetstester/whatever. Det er noe helt annet enn hva som sies her nå. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Fra det jeg skjønner så må dem ha 16 pipelines for å få et akseptabelt antall chiper med 12 funksjonale pipelines. Mao, vil det være svært få chiper med 16 funksjonale pipelines og disse kan godt tenkes blir satt til side til et fremtidig produkt. Hvorfor ikke enable de siste 4 pipelinene på R350/360 kortene da? Umm.. fordi R3x0 har bare 8 pipelines. Det at R420 har 4 pipelines (1 quad) som "spare" for å få bedre feilmargin betyr ikke at enhver arkitektur behøver det. 9500 non-pro hadde 8 pipelines der 4 var deaktiverte fordi de ikke passerte kvalitetstester/whatever. Det er noe helt annet enn hva som sies her nå. Det kan kanskje tenkes at det er mer hensiktmessig å gå den andre veien med R42x. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Blir bare spekulasjoner uansett, vi får se når den tid kommer Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 8. april 2004 Forfatter Del Skrevet 8. april 2004 Vel i følge D.B så får R420 16 Piplines, hvis jeg ikke misset hva han mente. ____________________________________________________________________ "A reliable industry source" has confirmed this to be the case. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11378 ____________________________________________________________________ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå