Gå til innhold

mp3: GB eller MB...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs helt hva du skal bruke den til! Flashbaserte er jo klart best til trening osv fordi de "hakker" aldri. Også hvis størrelsen spiller mye rolle bør du velge en flashbasert spiller. Hvis du ikke skal bruke den mens du trener eller gjør andre ting med fare for at det kan bli litt humping, ville jeg helt klart gått for en harddiskbasert spiller.

Personlig er jeg fan av flashbaserte spillere, og har en JOS MP-100 256mb som jeg er veldig fornøyd med.

 

Mvh Magnus

 

Edit: Så ikke at du skulle ha den til stranda i sommer :p Hvis du bare skal bruke den der, så ville jeg tatt en harddiskbasert, men pass opp for sanden ;) Tror ikke mp3-spillere generelt er særlig glad i den..

Endret av mack_
Lenke til kommentar

Bruke på stranda i sommer? Det skal jeg også!

 

Blandt annet derfor har jeg kjøpt en flashbasert (512mb) JOS MP300. Denne hadde nemlig radiosender når jeg kjøpte den. Radiosender er superdigg på stranda siden noen uansett (iaff av mine bekjente) tar med en radio :thumbs:

 

Litt usikker på om den fortsatt selges med radiosender, men man kan visst kjøpe en chip/jumper/noe og sette i manuelt hvis radiosender ikke medfølger.

 

Generelt så er det som nevnt et godt råd å tenke gjennom i hvilke situasjoner du kommer til å bruke spilleren for å avgjøre flash/hdd. Jeg synes ipod/iHP120 (iriver hdd) blir alt for stort å bære rundt på. Slike spillere synes jeg er praktisk med tanke på størrelse hvis en går med sekk (kanskje jakke), er praktisk med tanke på lagringsplass hvis en skal reise lenge eller skal være i ro (som på stranda).

Lenke til kommentar

Her er et fint forum om JOS:

 

http://www18.aname.net/~jensofsw/forums/viewforum.php?f=14

 

Vaffel: VET du dette? Eller TROR du det? Jeg tror at du tror (:])... Activate programmet har vist seg å ikke fungere på spillere (alle? vet ikke) kjøpt etter JOS trakk tilbake spillere for å fjerne/deaktivere senderen.

 

Hvorvidt det skal bli lovlig med slike "små" fm sendere er en for tiden en varm potet i fagmiljøet, og på ingen måte avgjort, men er til debatt og vurdering. Hvis du kjøper en JOS uten sender/uten sender aktivert, så er det muligheter for å få aktivert/installert en sender hvis det blir lovlig å bruke disse.

 

Fra JOS: http://www18.aname.net/~jensofsw/forums/viewtopic.php?t=3047

Endret av OperaUser
Lenke til kommentar

iPod støtter følgende musikkformater: AAC, MP3, MP3 VBR, Audible, AIFF og WAV. Man får ikke like mye ut av spilleren da den ikke kan spille WMA. Plusset med iPod er at det har norsk menysystem, men jeg savner FM-mottaker da det er flere andre harddiskbaserte MP3-spillere som har det.

En skikkelig gjennomgang av harddiskbaserte MP3-spillere finnes her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...