Gå til innhold

Hva syntes dere om Far Cry?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quiz: Hvor mange forskjellige dyr, fisker, fugler og insekter er det i spillet?

hehe... hva med de som ikke kan se de pga. for low end maskin :)

 

Ut i fra det jeg har fått med meg så er det

2 fisketyper; hai og hva det nå er..

1 pattedyr; villsvin

2 fugler: måke av et slag og papegøye

1 insekt: øyenstikker

Jeg tror det er 2 fisketyper i tillegg til hai... og jeg har sett øyenstikker, ildflue, sommerfugl, og jeg tror jeg har sett mygg (eller noe mygg-aktig i alle fall).

 

Hadde vært fett med alligator i sumpen. :devil:

Lenke til kommentar
jeg syntes historien til Far Cry klarte seg fint uten monstrene, når monstrene kom ble alt bare latterlig i min mening. Gal vitenskapsmann, "Wohpdidu!" Ødela spillet for min del...

Vel, siden det er tynt med monstre i virkeligheten, blir jo monstre vanligvis nokså latterlig... vanskelig å se hva man skal erstatte dem med... Personlig foretrekker jeg dem færre og farligere, enn at man må hanskes med uendelige mengder med stupid kanon-fór (Selv om The Flood på Halo var ganske artig).

 

Men halo var jo et sci-fi eventyr, det har aldri Far Cry gitt seg ut for å være. Far Cry kunne ha lært fra Soldier of Fortune 1, der ble man aldri lei av å drepe vanlige mennesker, siden miljøene var så varierte, så det føltes aldri som om man drepte de samme personene om og om igjen...

FarCry er jo satt en del år inn i framtida da (Tror det var 2020), så da faller det vel gjerne i kategorien sci fi?

 

Som en fps så er FarCry et av de beste i sin sjanger noensinne. Hører folk som klager på story, nevn en fps som har en mye bedre story? Så klager folk på mutantene, er da et kriteria for gode fps'er at de ikke skal inneholde mutanter/monstre?

 

FarCry er et fantastisk spill når man ser på det med kriteria som stilles til en fps og de kriteria spillet legger opp til selv.

 

Greit at folk sier hva de synes kunne endres, men dere må jo se spillet for det det er, ikke drøm dere bort i hva dere skulle ønske det var

Lenke til kommentar
Som en fps så er FarCry et av de beste i sin sjanger noensinne. Hører folk som klager på story, nevn en fps som har en mye bedre story? Så klager folk på mutantene, er da et kriteria for gode fps'er at de ikke skal inneholde mutanter/monstre?

 

Half Life hadde MYE bedre story, Deus Ex 1 hadde MYE bedre story, Devastation hadde bedre story, Jedi Knight 1 &2 hadde bedre story og faktisk så hadde Red Faction litt bedre story.

Lenke til kommentar
Quiz: Hvor mange forskjellige dyr, fisker, fugler og insekter er det i spillet?

hehe... hva med de som ikke kan se de pga. for low end maskin :)

 

Ut i fra det jeg har fått med meg så er det

2 fisketyper; hai og hva det nå er..

1 pattedyr; villsvin

2 fugler: måke av et slag og papegøye

1 insekt: øyenstikker

Jeg tror det er 2 fisketyper i tillegg til hai... og jeg har sett øyenstikker, ildflue, sommerfugl, og jeg tror jeg har sett mygg (eller noe mygg-aktig i alle fall).

 

Hadde vært fett med alligator i sumpen. :devil:

Faen..

Kjedelig å ikke få med alle detaljer, til sommern NY PC..

Noen som gidder å bygge en til meg her, sånn rådgivning.

Skal ha kabinett,hovedkort,cpu,ram og dvd brenner for ca 10.000

Resten har jeg fra gamle pcen, har nylig kjøpt ny grafikkkort.

Lenke til kommentar
Hva pokker er det du snakker om ? Half Life 2 bruker sin egen motor Source som er laget opp fra grunnen av. De har brukt nærmere 300 millioner på å utvikle motoren. Sørg for å få faktaene før du poster en så teit og unødvendig post

Duh? Gjorde de det? Er det virkelig sant?

Jeg VET det! ALLE vet det!

Hvis du leste riktig av hva jeg skrev, har du fått med deg at jeg brukte ordet "rykter" som er et ganske vanlig Norsk ord!

Jeg vet at de brukte Source (forresten heter motoren V-Source!)

Det er sikkert 99,9% sjanse for at det jeg slengte ut er feil! Men det er bare ting jeg har hørt!

Det er sikkert ikke sant det som PCGW skrev i april-utgaven av deres PC-blad, (om at Half-Life 2 ikke kommer ut) er sant!

Har noen lagt merke til at det var meningen at det bladet skulle komme ut 1. April!!!???

Jeg sier bare at det er mange løse tråder i luften rundt HL2, og det er sikkert mange av dem som IKKE leder til noe!

 

Vil forresten si noe mer om Far Cry:

Noe av det eneste som er synd med Far Cry er at CryTek har lovet ut masse namenam som ikke fins på fullversjonen?! Eks1: de sa at når man kom ut fra ei halv-mørk bygning, og det var solskinn, ville man bli skikkelig blendet av sollyset!

Eks2: De sa også at hvis man skjøt ei kule igjennom en vegg, ville sollyset trenge igjennom veggen som ei lita solstråle! Dette vises selv ikke med Very High details!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=19/04/2004 : 16:31] Vil forresten si noe mer om Far Cry:

Noe av det eneste som er synd med Far Cry er at CryTek har lovet ut masse namenam som ikke fins på fullversjonen?! Eks1: de sa at når man kom ut fra ei halv-mørk bygning, og det var solskinn, ville man bli skikkelig blendet av sollyset!

Eks2: De sa også at hvis man skjøt ei kule igjennom en vegg, ville sollyset trenge igjennom veggen som ei lita solstråle! Dette vises selv ikke med Very High details!

Problemet med så mange gamere i dag er at de forlanger så fordømt mye. Vær glad for at det virkelig er noen som lager disse flotte spillene :angry:

Lenke til kommentar
Faen..

Kjedelig å ikke få med alle detaljer, til sommern NY PC..

Noen som gidder å bygge en til meg her, sånn rådgivning.

Skal ha kabinett,hovedkort,cpu,ram og dvd brenner for ca 10.000

Resten har jeg fra gamle pcen, har nylig kjøpt ny grafikkkort.

Det er vanskelig å si hva du skal kjøpe, så tidlig på våren!

Det er lurt å kjøpe et hovedkort med dual channel minnesystem!

Også lurt å kjøpe 2x 512 DDR RAM brikker! mer trenger du IKKE!

Du får fete kabinetter fra Raidmax for en billig penge!

En AMD Athlon XP 2500 med barthon kjerne er et godt valg for en som kan å klokke opp med vett! Klarte å klokke opp min, så nå er den like kraftig som en XP 3200(2.2ghz)!

Ikke kjøp Pentium! de suger hardt! Uansett hvor mye mhz du får på en Pentium prosessor, får du ALTID en mye kraftigere AMD prosessor, selv om den har MYE mindre mhz!

Du får en bra DVD-brenner til 800kr hos de fleste data leverandører!

PS: Sjekk ut Hardware.no og Komplett.no! Gode tilbud hver uke!

Lenke til kommentar
[quote name='TCi' date='19/04/2004 : 16:37'] Problemet med så mange gamere i dag er at de forlanger så fordømt mye. Vær glad for at det virkelig er noen som lager disse flotte spillene :angry: [/quote]
Les side 2, så får du se hvor mye skryt og støtte jeg har gitt Far Cry!!! :mad:
det jeg skrev nå, som du klaga på var omtrent det eneste jeg synes var LITT synd med Far Cry!!!
Lenke til kommentar
[iC' date=19/04/2004 : 16:42] Les side 2, så får du se hvor mye skryt og støtte jeg har gitt Far Cry!!! :mad:

det jeg skrev nå, som du klaga på var omtrent det eneste jeg synes var LITT synd med Far Cry!!!

Beklager, men jeg er bare litt lei av alt det jeg har lest i forum om Far Cry og Half Life 2 de siste dagene... Blir litt irritert på de amerikanske partene f.eks. De klager hele tiden. Skal tenke meg litt mer om før jeg poster neste gang...

Lenke til kommentar
[quote name='TCi' date='19/04/2004 : 16:50'] [quote name='MeTa'][iC,19/04/2004 : 16:42] Les side 2, så får du se hvor mye skryt og støtte jeg har gitt Far Cry!!! :mad:
det jeg skrev nå, som du klaga på var omtrent det eneste jeg synes var LITT synd med Far Cry!!! [/quote]
Beklager, men jeg er bare litt lei av alt det jeg har lest i forum om Far Cry og Half Life 2 de siste dagene... Blir litt irritert på de amerikanske partene f.eks. De klager hele tiden. Skal tenke meg litt mer om før jeg poster neste gang... [/quote]
Jaja, tok det ikke som en personlig fornermelse! ;)
Hater selv alle disse som sier at Far Cry er bare dilldall, for det er det IKKE!
Lenke til kommentar
Som en fps så er FarCry et av de beste i sin sjanger noensinne. Hører folk som klager på story, nevn en fps som har en mye bedre story? Så klager folk på mutantene, er da et kriteria for gode fps'er at de ikke skal inneholde mutanter/monstre?

 

FarCry er et fantastisk spill når man ser på det med kriteria som stilles til en fps og de kriteria spillet legger opp til selv.

 

half-Life 1 hadde mye bedre historie for eksempel. Der var det faktisk logisk at de militante kom til den forskningslaben og diverse, man trudde på historien. I motsetning til den i Far Cry.

 

Det er mange fps spill som har bedre historie. Tiden da folk ble fornøyd med å bare skyte folk i spill som Doom er over, det har visstnok ikke skaperne av Far Cry merket...

Lenke til kommentar

eg syns at historien til far cry var heilt ok. personleg så syns eg at dette er det beste fps spelet gjennom tidene (dette vil forandre seg når stalker kjem) og sjølv om historien ikkje hadde vunne nobels litteratur pris, så var den ein viktig del av spelet.

 

dei spela eg syns har best historie er max payne serien

Lenke til kommentar

jeg synes farcry var et maget bra spill. Grafikken er jo kjempebra. Bra AI. Historien kunne vert bedre, det blei ikke så mye filmopplevelse som jeg hadde med MOHAA. På det spillet var introen og menyene designa mer til spillet, slik at du liksom aldri var i ett spill.

Men farcry er noe du spiller flere ganger kanskje. det er ikke MOHAA. Ikke for min del. Gleder meg til comperativ mode i farcry.

Og multiplayer på farcry har jeg ikke testa enda. Det kan bli artig. smyge seg i gresss og busker. Dra fram sniperen og zoome langt langt inn.

 

Har noen testa å kaste stein på hodet til fienden? får han vondt da?

Lenke til kommentar
Har noen testa å kaste stein på hodet til fienden? får han vondt da?

eg har ikkje testa det, men eg tviler sterkt på at han vil merke det :(

 

når det gjelder det å smyge seg rundt i gresset, så er ikkje det sikkert at du får snike deg så mykje du ynskjer. dette fordi det ikkje er så mykje gras i mp. det er for å hindre juks.

 

med juks meiner eg at vist du spelar med alt på very high, så har du mykje grass ol. du kan gjemme deg i, dermed kan du tru at du ligger heilt skjult. men vist ein motspelar har alt på low, så har ikkje han så mykje gras, dermed kan han sjå deg.

 

beklager ei svært dårleg forklaring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...