Gå til innhold

Hva syntes dere om Far Cry?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC' date=18/04/2004 : 20:59] ...

En blanding av Shoot `em Up og Stealth! Faktisk kan du velge å gjøre HVA du vil!!!

...

Nå som Half-Life 2 Muligens IKKE kommer ut, ligger Far Cry godt an til å bli nr1 eller 2!!!

Det er mye snakk rundt Half-Life2, blant annet har jeg hørt rykter om at HL2 skal bruke Unreal motoren!!!

...

FarCry er et "shoot as many as u can" spill. Stealth kan gjøre det lettere å beseire noen av motstanderene, men man kan ikke stealthe seg gjennom en mission.

 

AI er derimot ganske bra, spesiellt hvis du setter den på adaptiv - da blir det vanskeligere dersom du gjør det bra, og lettere dersom du sliter litt.

 

Gameplay er over snittet, synes vel egentlig dette var det morsomste spillet å spille gjennom siden HL serien. Storien er jo tynn som så, og slutten halter litt - men jevnt over - rimelig bra - en del artige overraskelser underveis.

 

Multiplayer FarCry har fått mye negativ omtale, men den blir faktisk ganske bra når man har jevne lag med godt samarbeid. Assault stiller betydelig høyere krav til samarbeid enn SoF2, CS, etc. Mange taktiske muligheter og flere måter å løse et strategisk problem på. Bruk av tåregass er f.x. sterkt undervurdert - slik den funker i FC er den faktisk nyttig. Noen av våpnene er litt ubalansert... Rakettkasteren er ett eksempel, P90 er litt for nøyaktig sett i forhold til riflene med scope, og jeg savner MP5en. Største ulempen med FC MP er at man ganske raskt får FPS lag. Crytek motoren krever mye gamp.

 

Forøvrig har jeg ikke sett noen pålitelige kilder antyde at Half-Life 2 ikke skal komme ut, og at HL2 skal bruke Unreal motoren anser jeg som vås.

 

Forøvrig kan folk mene hva de vil - uten at jeg føler noe behov for å snakke stygt om dem av den grunn. Smaken er forskjellig - og regelen er enkel - dersom du ikke liker smaken - prøv noe annet. Ikke alle liker Lutefisk og Smalahove heller.

Lenke til kommentar
jeg syntes historien til Far Cry klarte seg fint uten monstrene, når monstrene kom ble alt bare latterlig i min mening. Gal vitenskapsmann, "Wohpdidu!" Ødela spillet for min del...

Vel, siden det er tynt med monstre i virkeligheten, blir jo monstre vanligvis nokså latterlig... vanskelig å se hva man skal erstatte dem med... Personlig foretrekker jeg dem færre og farligere, enn at man må hanskes med uendelige mengder med stupid kanon-fór (Selv om The Flood på Halo var ganske artig).

 

Hvor mange monster genres har vi?

 

1. Slemminger i feil uniform

2. Genmanipulerte dyr og gærninger

3. Butt Ugly Aliens

4. Udøde ting fra helheimen eller nærmeste nabolag

5. Roboter med herskesyke

 

Hmm... Tror faktisk System Shock 2 hadde monstre fra alle de kategoriene :)

 

Har jeg oversett noen kategorier?

Lenke til kommentar

Det at dere nesten ikke klarer å rose noe annet en grafikken sier vøl det meste.

 

Og jeg tok spellet i 1024ganger ettellerannet med high textures og alt annet, og det var bra, men ikke så sabla bra som det absålutt skulle værra.

 

Og jeg er rett og slett LEI å løpa rundt omkring å skyte idiotiske badguys alene.

Hvis det er mutanter der så er det sikkert enda værre. Kan likesågodt spella MoH.

Lenke til kommentar
jeg syntes historien til Far Cry klarte seg fint uten monstrene, når monstrene kom ble alt bare latterlig i min mening. Gal vitenskapsmann, "Wohpdidu!" Ødela spillet for min del...

Vel, siden det er tynt med monstre i virkeligheten, blir jo monstre vanligvis nokså latterlig... vanskelig å se hva man skal erstatte dem med... Personlig foretrekker jeg dem færre og farligere, enn at man må hanskes med uendelige mengder med stupid kanon-fór (Selv om The Flood på Halo var ganske artig).

 

Men halo var jo et sci-fi eventyr, det har aldri Far Cry gitt seg ut for å være. Far Cry kunne ha lært fra Soldier of Fortune 1, der ble man aldri lei av å drepe vanlige mennesker, siden miljøene var så varierte, så det føltes aldri som om man drepte de samme personene om og om igjen...

Lenke til kommentar

- OBS small spoiler"

 

De som ikke har spillt Far Cry på "Realistic" (vanskeligste settings) har egentlig ikke spillt det på ordentlig. :yes:

Den eneste "feilen" jeg har funnet er at de store styggingene tar to - tre rakketter på kroppen uten å blunke, mens du tar dem med et sniper-skudd i halsregionen. Dette virker (relativt) for urealistisk. IMHOP.

 

Ellers er det :thumbup:

Lenke til kommentar
[iC' date=18/04/2004 : 21:59] Det er mye snakk rundt Half-Life2, blant annet har jeg hørt rykter om at HL2 skal bruke Unreal motoren!!! :angry::nei::mad::thumbdown:

Hva pokker er det du snakker om ? Half Life 2 bruker sin egen motor Source som er laget opp fra grunnen av. De har brukt nærmere 300 millioner på å utvikle motoren. Sørg for å få faktaene før du poster en så teit og unødvendig post

Lenke til kommentar
jeg syntes historien til Far Cry klarte seg fint uten monstrene, når monstrene kom ble alt bare latterlig i min mening. Gal vitenskapsmann, "Wohpdidu!" Ødela spillet for min del...

Vel, siden det er tynt med monstre i virkeligheten, blir jo monstre vanligvis nokså latterlig... vanskelig å se hva man skal erstatte dem med... Personlig foretrekker jeg dem færre og farligere, enn at man må hanskes med uendelige mengder med stupid kanon-fór (Selv om The Flood på Halo var ganske artig).

 

Men halo var jo et sci-fi eventyr, det har aldri Far Cry gitt seg ut for å være. Far Cry kunne ha lært fra Soldier of Fortune 1, der ble man aldri lei av å drepe vanlige mennesker, siden miljøene var så varierte, så det føltes aldri som om man drepte de samme personene om og om igjen...

Personlig synes jeg SoF 1 og 2 sin single player sugde hardt i forhold til FarCry. I 1er'n var de stokk dumme, og i 2'rn - vel - ganske forutsigbare. For ikke å snakke om cut-scenes i SoF2 - MØL! De er visstnok relativt cheesy i FarCry og, men - heldigvis - ganske korte. Derimot er SoF2 Multiplayer helt konge. Har spillt det sammenhengede (uh daglig ;)) siden MP demoen for 2 år siden. Like artig den dag i dag. Det mest imponerende med FarCry etter det grafiske (og det er mye subtil eyecandy som man ikke legger merke til med det samme), er AI. Når slemmingene er på sitt smarteste, da er de rett og slett plagsomme. Selv de relativt teite gene-chimpene er veldig ubehagelig der de jumper 10m rett på deg og gir deg en venstre hook fulgt av en drepende høyre hook.

 

Det eneste med FarCry jeg synes var skuffende, var anti-klimakset etter å ha tatovert siste bad guy med bly. Jeg hadde sett frem til en slik "komme seg ut av labyrinten før skiten går i lufta" type slutt. Alternativt, kanskje en liten runde som monster? Jeg tror de har endret slutten fra den opprinnelige planen. Husker dere "falle i lava'en" scenen fra drømmesekvensen i starten?

Lenke til kommentar

FarCry er ikke egentlig noe revolusjonerende spill sånn sett, grafikken er jo rimelig deilig, men gameplayet er ikke noe å skryte av.

 

Det trekker opp en del at spillet har med disse muterte monstrene. Det gjør det hele litt mer spennende og gir en liten vri slik at spillet ikke minner alt for mye om et helt vanlig, gjennomsnitts FPS (noe jeg er utroolig lei av).

 

Alt i alt synes jeg Gamer.no's omtale av spillet var en liten smule for positiv, spesielt i forhold til gameplayet, som ikke fortjente noe mer enn en 6-7 etter min mening.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at gameplayet var stort sett bra. Et snev av realisme. Likte det at du trekker våpenet nærmere ansiktet/skuldren når du sikter, istedet for det teite zoom opplegget i mange andre FPS. Fallene er troverdig, per pixel skademodell er da et pluss.

Grafikken er fantastisk og gir spillet en atmosfære som mange FPS spill sliter med å levere. Selv om spillets historie er ganske forutsigbar så likte jeg den.

Har lest at mange ikke liker spillets MP del. Mener selv at team deathmatch og deathmatch ikker er særlig revolusjerende, men jeg digger assault (dersom det ikke er idioter som spiller da).

Håper Far Cry 2 får en mer intressant historie. Ellers vet jeg ikke hva som kan bli bedre, kanskje flere våpen og flere typer fiender. Noe som de fleste oppfølgere tilbyr, men jeg håper FC2 kan gi oss litt mer.

Lenke til kommentar

Far Cry er vel egentlig kun grafikk. Etter 4-5 "missions" var jeg rimelig lei. Var liksom ikke noe som drev historien framover. "Spreng en bunker, møt en kar på andre sia av øya, fly en hangglider" Whoooo. Veldig nyskapende må jeg si. :dontgetit:

 

På en skala fra 1 til 10 der 10 er høyeste karakter: 7.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Jeg synes missionene var relativt varierte, inne/ute, til fots, i bil, hangglider, båt.

 

Men, det er ikke akkurat Deus Ex... Skulle ønske man kunne komme opp med litt mer interaktivitet ala Deus Ex, f.x. at man må få hjelp, utstyr eller clues av "lokal motstandsbevegelse", eller kunne benytte mer snike taktikk.

 

Ellers er jo Statistics mode ganske artig - får se hvor dårlig man skyter :)

 

BTW: Lyd er også rimelig bra i FarCry - god occlusion, mange (og spennende) omgivelseslyder. Liker at det "ringer i ørene" når en granat smeller av like ved siden av deg.

 

Quiz: Hvor mange forskjellige dyr, fisker, fugler og insekter er det i spillet?

Lenke til kommentar
Quiz: Hvor mange forskjellige dyr, fisker, fugler og insekter er det i spillet?

hehe... hva med de som ikke kan se de pga. for low end maskin :)

 

Ut i fra det jeg har fått med meg så er det

2 fisketyper; hai og hva det nå er..

1 pattedyr; villsvin

2 fugler: måke av et slag og papegøye

1 insekt: øyenstikker

Lenke til kommentar

Synes spillet er veldig bra, det er bare en ting som trekker ned og det er mutantene. Jeg liker og skyte mennesker (hørtes ut som om det kom fra en frisk person :green: ).

 

Men grafikken er jo glimmrende. Sliter litt med å treffpunktet når jeg skyter, av en eller annen merklig grunn så sliter jeg med å stille inn musa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...