Stig-Arne Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Tre ting: Øvers på siden på "Se Handlevogn", hvorfor er den merket med gul? Det passet liksom ikke helt inn Og "Din Konto" forsiden er for rotete, ha litt mellomrom mellom kolonnene slik at det ser litt mer ryddig Og til slutt, hva med å ordne det slik at passord og brukernavn blir husket? Vet dere hadde en slik funksjon på den gamle siden, men den funket aldri.. Funket kanskje i noen timer. Og disse feltene: 1 in delivery 3941627 Released for picking: 2003-01-26T11:57:30 Picking started: 2003-01-26T11:57:30 Picking completed: 2003-01-26T11:57:30 Packing completed: 2003-01-26T13:52:29 Shipped: 2003-01-26T13:52:29 Tracking number: 70702050005543006 Går det ikke ann å få dem på norsk? Endret 7. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) En annen ting de på komplett bør fikse, er scriptet bak denne Linken som skulle ha vist meg DDR2 minne. Vel, hos meg får jeg en linje feil i /k/ki.asp, line 35, det er en cint/overflow feil. Denne feilen kommer at man ikke har tenkt over den situasjonen at man kan få tall over +/-32767(8), og cint() funker dårlig på tall større enn det. Denne feilen rettes ved at man skriver cdbl() i stedet for cint(), noe som tar ca 4 sekunder, og vooooooooops, no more error En annen ting er design og layout, jeg ville anbefalt å leie inn en bra designer i et par uker, synes d ser for J***lig ut, men d er hva jeg synes Endret 7. april 2004 av slimboy Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Lurer på hvorfor ikke Komplett kan åpne for at privatkunder skal kunne hente varer som de har bestilt i steden for og vente på de pr.post...Netshop som er en mye mindre bedrift opererer med at privatkunder kan hente sine varer med engang hos dem....Har i den senere tid hatt behov for og kjøpe noe hardware og da har jeg valgt Netshop for og slippe og vente i opptil flere dager på varene..Har vært en trofast kunde hos komplett i mange år men siden de velger og kun sende varene ut pr.post så har jeg gått mer og mer over til Netshop Lenke til kommentar
hwl Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Og "Din Konto" forsiden er for rotete, ha litt mellomrom mellom kolonnene slik at det ser litt mer ryddig Helt enig at "Konto" sidene er alt for rotete og veldig lite oversiktlig, her må/bør det gjøres noe så det blir bedre oversikt og ikke så pakka tett sammen oppe i et hjørne slik som nå. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Kan dere ikke legge til en knapp "slett ordre" som du kan bruke. Jeg bestilte en DVD-spiller fra dere og så 5min etterpå fann jeg ut at jeg ikke skulle ha den. Så jeg lette febrilsk etter et sted å kanselere ordren (mpx har denne funksjonen). Men neida, den knappen hadde dere ikke, så jeg måtte sende en mail. Denne ble sendt ca. 10min etter at ordren var plassert. Så fikk jeg svar om at dere ikke hadde rukket å kanselere så jeg måtte betale 400 spenn i kontor- og administrasjonskostnader for uavhentet pakke. Faktisk grunnen til at jeg handler hos mpx (som er bedre enn dere) Endret 7. april 2004 av rlz Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kan dere ikke legge til en knapp "slett ordre" som du kan bruke. Jeg bestilte en DVD-spiller fra dere og så 5min etterpå fann jeg ut at jeg ikke skulle ha den. Så jeg lette febrilsk etter et sted å kanselere ordren (mpx har denne funksjonen). Men neida, den knappen hadde dere ikke, så jeg måtte sende en mail. Denne ble sendt ca. 10min etter at ordren var plassert. Så fikk jeg svar om at dere ikke hadde rukket å kanselere så jeg måtte betale 400 spenn i kontor- og administrasjonskostnader for uavhentet pakke. Faktisk grunnen til at jeg handler hos mpx (som er bedre enn dere) det er for dårlig... Jeeeez Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Lurer på hvorfor ikke Komplett kan åpne for at privatkunder skal kunne hente varer som de har bestilt i steden for og vente på de pr.post...Netshop som er en mye mindre bedrift opererer med at privatkunder kan hente sine varer med engang hos dem....Har i den senere tid hatt behov for og kjøpe noe hardware og da har jeg valgt Netshop for og slippe og vente i opptil flere dager på varene..Har vært en trofast kunde hos komplett i mange år men siden de velger og kun sende varene ut pr.post så har jeg gått mer og mer over til Netshop Enig. Har også handlet endel derfra fordi man kan hente varene (bor i Larvik). Veldig kjekt å kunne få varene rett etter at du har bestilt, og samtidig slippe porto. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Kan dere ikke legge til en knapp "slett ordre" som du kan bruke. Jeg bestilte en DVD-spiller fra dere og så 5min etterpå fann jeg ut at jeg ikke skulle ha den. Så jeg lette febrilsk etter et sted å kanselere ordren (mpx har denne funksjonen). Men neida, den knappen hadde dere ikke, så jeg måtte sende en mail. Denne ble sendt ca. 10min etter at ordren var plassert. Så fikk jeg svar om at dere ikke hadde rukket å kanselere så jeg måtte betale 400 spenn i kontor- og administrasjonskostnader for uavhentet pakke. Faktisk grunnen til at jeg handler hos mpx (som er bedre enn dere) mpx.no er trege på å sende ut varer, har elendig pakkesporing, har rotete orderinformasjon som man får sendt på mail, de sender heller ikke angrerett loven på mail slik som andre.. Det er min mening.. Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Den nye webshoppen ser veldig proff ut, men som tidligere nevnt kan link-skrifta bli litt kjedlig(blå understreka). Dessuten er jo venstremenyen kollosal (den gamle var mere kompakt; noe som var endel bedre) Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Rart at MPX og Komplett er så forskjellige, trodde begge var bygget etter Multicase sin mal, men jeg kan ta feil? Men uansett om MPX kan ha kjip sporing og har de tregeste sidene på nettet, er MPX en visuell nytelse sammenlignet med "nye" Komplett Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 langt i fra.. Komplett.no har faktisk en mye mer ryddig side enn mpx.no Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 anatomicpants skrev 06/04/2004 : 23:11 Jeg kunne tenke meg at kompakt visning så ca slik ut: interessant eksempel på visning av produkter komprimert Gruble-gruble, ikke ta noe for gitt, men dette var interessant. Skal videresende den til IT hos oss, var jaggu ikke dum Takker så mye for tipset! Bestilte nylig noen varer hos dere, og når jeg skulle bestemme meg for en vare, hadde jeg to alternativer. De lå litt langt fra hverandre på listen, og jeg måtte scrolle opp og ned. Ingen big deal, men det var mye lettere å se og sammenligne de da det var mer kompakt, som før. Fikk raskere og lettere overblikk da. Kanskje mulig å ha som en slags option? Vet at det er vanskelig å gjøre alle fornøyde, og at man må inngå kompromisser. Vet dette ettersom jeg selv driver å utvikler web-shop for butikken jeg jobber i. Ellers er omleggingen gått veldig greit syntes jeg. Hadde ingen problemer ellers med å navigere, bestille og lignende :-) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg synes det generellt brukes for store fontstørrelse, og dere trenger å gå gjennom alle sider og gjøre layout mer konsekvent, det er for mange forskjellige linjer og generellt for lite "tight". Åssn oppløsning kjører du? Kjører 1280x1024 her, og IMO er fontstr. "perfekt". Husk at i IE har du CTRL+Scrollehjul funksjonen (eller Vis - tekststørrelse), og det blir for dumt om du tar utgangspunkt i "minst" skriftstørrelse når du kommer med det utsagnet - det er faktisk en grunn til at MS har laga til den funksjonen Ting eg gjerne ser at forandrer seg litt: Litt mindre padding mellom kvert menyvalg i "produkt-hovedmenyen" Når en trykker på en ting i produktmenyen, kommer det ei grå rute øverst med søk, min/max pris osv. Litt padding i den hadde gjort seg, så ikkje alt blir "most" inn i sidene Litt padding i ruta under kvert produkt med "Relaterte kategorier i (kategori)" hadde gjort seg veldig bra, er tungt å lese tekst som står klistra til venstrekanten. Menyer på begge sider bør vere like breie, det blir så "skeivt" ellers liksom.. Takler ikkje mouseover (a:hover) greiene. Den er lik overalt, noken plasser blir den relativt upassande. Den er "mindre pen". Holder med at teksten skifter litt farge, får en underline o.l. Skifting av bakgrunnsfarge og tekstfarge samtidig blir litt for masse av det "gode". Liker heller ikkje en 3-4px underline på bilder ved mouseover. Kanskje gi den et border heilt rundt, som er litt tynnare, og lysegrå (slik at den ikkje blir en så stor kontrast) ? [*]Svart tekst mot kvit bakgrunn er ikkje veldig behagelig å lese, litt for stor kontrast. Gi all svart tekst på kvit bakgrunn en mørk grå istede, #333 er personlig favoritt Hmm, det blei en del, men - er for komplett sitt eget beste Lenke til kommentar
Valent Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 siden vi driver å kritikerer komplett.no kan jeg gjerne komme med innspill. Hvis dere vil ha økt salg (f.eks meg som kunde) må dere være de som alltid har lavest pris (f.eks hw.no prisguide) - dere er alt for dyre!!! - dårlig med info om de forskjellige varene!!!!!!!!!!!!! ellers - bra med den nye oppdateringen av siden Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hvis dere vil ha økt salg (f.eks meg som kunde) må dere være de som alltid har lavest pris (f.eks hw.no prisguide) Ikkje når komplett har det ryktet dei har. Tenker da på service og denslags, som komplett har fått et rykte på seg å vere ganske bra på. Det å ha best pris er ikkje alt når man driver webshop. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 mpx.no er trege på å sende ut varer, har elendig pakkesporing, har rotete orderinformasjon som man får sendt på mail, de sender heller ikke angrerett loven på mail slik som andre.. Det er absolutt ikke slik jeg opplever det. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Det er absolutt ikke slik jeg opplever det. Vel.. vi er to forskjellige personer, dermed to forskjellige syn.. jeg sier bare slik som det er for meg.. Fikk 5 mailer angående en sending av ett kontrollerkort.. det kaller jeg rot.. I tillegg synes jeg de var litt trege.. men det skal jeg ikke si 100% sikkert, siden de ikke hadde varen inne.. sporingsystemet demmes stinker rett og slett.. hvorfor ikke gjøre det like enkelt som på komplett.no eller netshop.no? Og det med tanke på angrerettloven, det er noe dem absolutt bør sende ut.. hvem er det som tar vare på den lappen som man får tilsendt sammens med pakken? hvem tar vare på en mail som blir gamlere og gamlere visst det går en stund i mellom man bestiller? Ikke jeg i allefall.. da er det greitt å ha den mailen liggende på nytt en stund til Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Siden ser uendelig mye bedre ut i Mozilla firefox enn i IE og til en viss grad Opera. Den gule firkanten rundt "Se handlevogn" mangler border på toppen og i bunnen, mens i FF og i Opera ser den fin ut - i den grad den firkanten kan kalles fin Greit nok at dere vil "fremheve" handlevogn-linken, men den firkanten er overkill. Et ikon av en handlevogn ved siden av ville vært nok. Lagerstatus i egen kolonne er et MUST! Kan ikke få sagt det tydelig nok. Read my lips: L-A-G-E-R-S-T-A-T-U-S I E-G-E-N K-O-L-O-N-N-E Søk-feltet ser ikke helt godt ut i Opera: Som noen allerede nevnte: Vennligst ikke jag meg inn i handlevognen når jeg klikker "kjøp". Forslag: Noen anti-javascript-personer kommer nok til å jule meg opp for dette, men hva med en liten javascript:alert('Varen lagt til i handlevognen')? Hvorfor i !"#¤%&/() får jeg mouseover-effekt i alle FAQ-paragrafene, også de som IKKE er linker? Hvorfor må jeg gå til Kundesenter > Kan jeg kjøpe ferdige PC-er? > ...skreddersøm.. for å finne PC-byggern? Overser jeg en link på forsiden? I så fall er jeg neppe alene - dette MÅ gjøres tydeligere. Den uerfarne kunde kommer høyst sannsynlig aldri til å finne den... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 går ikke an å bygge pc heller.. får error Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e21' Error converting data type nvarchar to int. /k/k.asp, line 1134 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) går ikke an å bygge pc heller.. får error Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e21' Error converting data type nvarchar to int. /k/k.asp, line 1134 Sikkert ikkje ferdig med å bygge webshoppen på nytt, vettu En ting til; Eg må sette meg ned å leite for å finne ukens tilbud. Fant det til slutt i en liten grå firkant på framsida.. Litt usselt? IMO burde det vere en stor banner øverst, slik som før. Edit: Det er mindre mellomrom fra venstrekant til meny, enn fra høgrekant til meny. Det gjorde det litt skeivt, fiks det - det er snakk om litt margins e.l. Endret 9. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå