Gå til innhold

Begynner Komplett å få orden på webbshopp?


Anbefalte innlegg

Noen erfaringer å dele? Noe som savnes siden endring ble foretatt ?

Hører returordning funker dårlig ? komplett påstår dette er under utbedring men hvor lenge er det siden omlegging nå ?( tærer på tolmodigheten) Hva med mulighet til å slette varer på en aktiv ordre fungerer det ?. Burde vi forventet mulighet til å selv kunne legge til varer ? slik som hos f.eks itbutikken har hatt i mange år!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjapp oppdatering på ting som folk har ventet på:

 

 

* Søk og sorterfunksjonen er flyttet til midten av siden og dermed gjort plass til at vi beholder alle "søsterkategoriene" øverst til venstre (slik dere ønsket)

* Sorter på pris og navn med et-klikk er tilbake (slik dere ønsket)

* Mulighet til å slå av billedvisningen på produkteen (slik dere ønsket)

* Nye produkter vises riktig på forsiden (slik dere ønsket)

* Relaterte produkter vises penere på produktinfosiden (slik dere ønsket)

 

 

Skulle nesten tro at vi hørte på dere :)

 

 

Det skjer kontinuerlig endringer på sidene, så følg med fremover. Førsteprioritet i påsken (vi skal ikke på fjellet) er PC-bygger og den nye super-retur-systemet (når vi sier super så er det fordi det skal bli langt enklere å søke retur for kundene, tro det eller ei). I tillegg kommer det naturligvis muligheter for å slette varelinjer og legge til nye.

 

 

Neste på listen er f.eks. kredittkortbetaling, ønskelister +++

 

 

Tar gjerne i mot innspill på andre ting dere ønsker.

Lenke til kommentar

kanskje mulighet for å lagre handlekurv?

slik at man kan legge ting oppi en dag, og lagre det, og komme tilbake neste dag og plukke varer videre og endre på det man har i handlekurven. og så etter man har skaffet seg finansiering sjekke det ut og betale.

 

nå har jeg ikke sjekket om det allerede finnes fra før, hvis ikke, så er det jo et tips.

Lenke til kommentar

Begynner å hjelpe, men det er noen ting;

* Mulighet til å slå av billedvisningen på produkteen (slik dere ønsket)

Her var vel poenget å få tilbake en kompakt listevisning slik at det går an å lese, ikke bare å ta bort bilde...

 

Jeg synes det generellt brukes for store fontstørrelse, og dere trenger å gå gjennom alle sider og gjøre layout mer konsekvent, det er for mange forskjellige linjer og generellt for lite "tight".

 

Ta påskeferie nå, men ikke hvil for mye på laubærene, dere er ikke i mål helt enda :)

Lenke til kommentar
woid skrev 06/04/2004 : 22:15

  kanskje mulighet for å lagre handlekurv?

slik at man kan legge ting oppi en dag, og lagre det, og komme tilbake neste dag og plukke varer videre og endre på det man har i handlekurven. og så etter man har skaffet seg finansiering sjekke det ut og betale.

 

Kommer :)

Lenke til kommentar
anatomicpants skrev 06/04/2004 : 22:16

Her var vel poenget å få tilbake en kompakt listevisning slik at det går an å lese, ikke bare å ta bort bilde...

 

Vi registrerte ønsker om begge deler, hvilke ting vil du at vi tar bort for å få det mer kompakt ?

 

Jeg synes det generellt brukes for store fontstørrelse, og dere trenger å gå gjennom alle sider og gjøre layout mer konsekvent, det er for mange forskjellige linjer og generellt for lite "tight".

Notert. Mye av dette har med smak og behag og noe har med innstillingene i browseren, men vi noterer det absolutt.

 

Ta påskeferie nå, men ikke hvil for mye på laubærene, dere er ikke i mål helt enda 

Enig i alt bortsett fra det med ferie, litt for lite tid og litt for mye å gjøre :-)

Lenke til kommentar
Tar gjerne i mot innspill på andre ting dere ønsker.

Det er sikkert nevnt før, men jeg orker ikke å lese igjennom alle trådene:

 

Kan dere fjerne/endre den blå merkingen av linkene?

 

-Jeg synes den virker veldig useriøs, og er i tillegg irriterende.

 

Kan man slippe å bli "kastet" til handlekurven etter å ha bestilt en vare?

 

-Jeg vil gjerne bli på samme sted som da jeg bestillte. Jeg skal kanskje bestille flere varer på samme sted.

Lenke til kommentar
HolgerLudvigsen skrev 06/04/2004 : 22:33

Kan dere fjerne/endre den blå merkingen av linkene?

 

Oppe til diskusjon, noen liker den faktisk fordi det er lett å se hva som er klikkbart. Uansett så står den på "diskusjonslisten". Er det lov å spørre hvilken browser du bruker for å sjekke om den er ekstra irriterende der ?

 

Kan man slippe å bli "kastet" til handlekurven etter å ha bestilt en vare?

 

Ja, det kommer mulighet for å skru denne av/på etter eget ønske.

Lenke til kommentar
HolgerLudvigsen skrev 06/04/2004 : 22:33

Kan dere fjerne/endre den blå merkingen av linkene?

 

Oppe til diskusjon, noen liker den faktisk fordi det er lett å se hva som er klikkbart. Uansett så står den på "diskusjonslisten". Er det lov å spørre hvilken browser du bruker for å sjekke om den er ekstra irriterende der?

Jeg er fullstendig enig at det er bra at man ser hva som er klikkbart. Men dette kan oppnåes på flere måter, og jeg tror nok det finnes en bedre enn den dere har valgt nå. :)

 

Jeg bruker Internet Explorer, og synes merkingen er irriterende fordi den stopper akkurat ved slutten av ordet som den merker. Det gjør at det er vanskelig å lese det som er merket. Øyet registerer en strek (skillet mellom merking og bakgrunn), som forstyrrer synet av det siste og første bokstaven i det merkede ordet. Dette var litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere kan undersøke alternativer til den blå merkingen. :)

 

Ellers takker jeg for det hurtige svaret, og for at dere er her på forumet.

Lenke til kommentar

En slektning av meg jobber visst som verneombud hos dere, så pass på hvor dere bruker verkøyet! Hehe just kidding (bortsett fra at jeg faktisk har en slektning som..).

 

:)

 

Den nye layouten var/er litt uvant, men dere gjør en god jobb med å tilpasse det i ettertid. Thumbs up for Komplett.no. Veldig bra at dere er her og tar i mot feedback, det er slikt som gjør en butikk bedre enn konkurrentene.

Lenke til kommentar

Sjekka innom Komplett akkurat, supert at dere fikk tilbake undermenyene øverst til venstre og flyttet søk-funksjonen til midten av siden.

 

Er enig med HolgerLudvigsen, den blå merkingen og understrekingen av varene kan se litt useriøst ut (Jeg bruker Internet Explorer)

 

Og en liten pirketing, jeg synes strømforsyninger burde flyttes ut av Casemod-delen etterhvert, når dere får flere av dem.

 

Ellers er siden super!

Lenke til kommentar
Og en liten pirketing, jeg synes strømforsyninger burde flyttes ut av Casemod-delen etterhvert, når dere får flere av dem.

Jeg synes at strømforsyninger skal ha egen kategori, og ikke være under verken "kabinett" eller "casemod". Jeg tror uerfarne vebshoppere har problemer med å finne de når de ligger under andre kategorier.

Lenke til kommentar

Nå er det mulig jeg er litt kravstor, men å ha klar retur systemet FØR en bytter system er egentlig ganske viktig. Nå er det jo slik at hverken de ansatte eller kunden selv kan sjekke status på hva som skjer.

 

Systemet virker også rart ved at jeg har fått tilsendt en PDF fil med informasjon om produktet og ingenting mer. Ikke om det kommer i retur, ikke om de gjør noe, men bare en enkel beskrivelse av hva jeg sendte inn. Og dette kommer liksom en uke etter de har mottatt det.

 

Var det en grunn til at skiftet gikk såpass kjapt? Var den gamle shoppen kjøpt og en hadde glemt at en ikke hadde lisens lengre enn til nå?

 

Synes det nye designet er helt kurrant og jeg får kjøpt det jeg vil ha, men sålenge en såpass viktig del som retursystemet er helt ute å kjører må jeg innrømme jeg er skuffet.

Lenke til kommentar
anatomicpants skrev 06/04/2004 : 22:16

Her var vel poenget å få tilbake en kompakt listevisning slik at det går an å lese, ikke bare å ta bort bilde...

 

Vi registrerte ønsker om begge deler, hvilke ting vil du at vi tar bort for å få det mer kompakt ?

 

Jeg kunne tenke meg at kompakt visning så ca slik ut:

 

listing.gif

 

Kjedelig, men lett å lese (for de som vet hva de forskjellige tingene er, tror komplett har mange kunder som vet hva de vil ha) :)

Lenke til kommentar
plex- skrev 06/04/2004 : 23:01

  Nå er det mulig jeg er litt kravstor, men å ha klar retur systemet FØR en bytter system er egentlig ganske viktig... Var den gamle shoppen kjøpt og en hadde glemt at en ikke hadde lisens lengre enn til nå?..

 

He-he, nei det var ikke noen lisens som gikk ut :)

 

 

Web-butikken vår (både den gamle og den nye) er 100% egenutviklet. Årsaken til at tidspunktet ble valgt er at vi måtte beregne inn noen fridager på en rolig tid av året for å fikse ting som ikke virket som planlagt (av erfaring vet vi at det alltid er noe som ikke fungerer som planlagt). I vår bransje er det kun påsken som oppfyller de kravene og derfor "måtte" vi på luften rundt den tiden eller utsatt endringene i et år. Vi kunne selvfølgelig søkt kirken om å flytte påsken noen uker, men antok at en slik søknad ikke ville bli innvilget ;)

Lenke til kommentar

Hva med å ordne Tracking number???

klikket på flere gamle ordrer, og den siste jeg hadde, men posten sier dette:

 

Ingen data funnet. Det finnes ingen opplysninger registrert på det oppgitte sendingsnummeret.

Sjekk om sendingsnummeret er riktig inntastet. Dersom nummeret er riktig, ta kontakt med

nærmeste bedriftspakkesenter, eventuellt innleveringssted

Lenke til kommentar
anatomicpants skrev 06/04/2004 : 23:11

 

Jeg kunne tenke meg at kompakt visning så ca slik ut: interessant eksempel på visning av produkter komprimert

 

Gruble-gruble, ikke ta noe for gitt, men dette var interessant. Skal videresende den til IT hos oss, var jaggu ikke dum :) Takker så mye for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...