Gå til innhold

Klipsch ProMedia ultra 5.1 Personal Audio System

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest mange og lange artikler om hvilket 5.1 til 7.1 sett i høyeste prisklasse som er best, har jeg kommet frem til at Klipsch ProMedia ultra 5.1 Personal Audio System må være best.

Noen som er uenig???

Finner ikke hvor jeg kan bestille dem i Norge, noen som vet???

Litt dumt å bestille fra utlandet siden vi i Norge har så sabla høy toll!!! grrrrrr...

Om jeg ikke kan bestille Klipsch ProMedia ultra 5.1 Personal Audio System i Norge, hva er best da?

Virker som testen til www.hardware.no mente logitech sin Z680 va best selv om bassen var bedre hos creative.

Mvh.

Karl Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Klipsch 4.1 synes ikke prisen er verd investeringen! ville heller kjøpt rimeligere system og brukt differansen på anent. Sliter også med skurring pga. dårlig løsning mellom plugg og høytaler( må da vri på plugg, den sitter i men noe billig valg av kobbling på et dyrt system).

Men self du får nokk en høyere klasse lyd.

Lenke til kommentar

tollen er jo bare ca 50-100kr. Det blir billigere for deg å bestille den ifra utlandet, med tanke på at de koster nermere 6000kr her i Norge. Du får dem for 350 $ med frakt ifra usa. så plusser du på en ekstra 1000 lapp for moms. fikk mitt for 2800kr

Lenke til kommentar

Z-680 er ikke noe tess i forhold til Klipsch. Rotete lydbilde og aaaaltfor mye bass selv på laveste nivå! Til hjemmekino er det helt greit, men til musikk er det rett og slett rævva. Umusikalsk sub og rotete lydbilde er ingen god kombinasjon.

Lenke til kommentar
tollen er jo bare ca 50-100kr. Det blir billigere for deg å bestille den ifra utlandet, med tanke på at de koster nermere 6000kr her i Norge. Du får dem for 350 $ med frakt ifra usa. så plusser du på en ekstra 1000 lapp for moms. fikk mitt for 2800kr

Interessant at du har fått kjøpt fra USA.

Prøvde å bestille DD 5.1 boksen fra Klipsch. Fikk til svar at de ikke sendte til Norge. Det er j#¨@3ig kjipt siden boksen koster 100 USD hos Klipsch og kr 2.500 hos Audiocompaniet.

BTW. Klipsch 5.1 er verdt hver eneste krone. Selvsagt rom for forbedringer. Registrerer at enkelt har skiftet ut høyttalerterminalene med WBT typer. Bruker selv orginale ht-terminaler. De tar kabler opp til 2,5 kvmm. Bruker Ht-kabler fra Biltema (verdt hver eneste krone de også).

Har ellers modda systemet med asfaltplater og mere demping inne i kabinettet på satelittene, solid-core kabel fra ht-terminal til delefilter og Supra EFF-1 signalkabler. Subben fikk i tillegg ekstra avstivning mellom høyttalerelementene og spikes. Moddingen fortjente de. Lyden nærmer seg nesten Hi-Fi på musikk, men er til gjengjeld suveren på film :thumbs:

Systemet får trekk for dårlig støysavkjerming av forsterker. Når forsterkeren står på blir det bla. striper på TVen i stua. Skal prøve først å fikse med ferrit-kjerner på strømkablene.

Lenke til kommentar

Bare så jeg vet det. Er alle audiofile her på forumet enig med at Klipsch ProMedia ultra 5.1 Personal Audio System is the best money can buy???

Logitech og creative virker ok. Har selv low end DTT2200 fra creative og kan skrive under på at bassen er overdimensjonert iforhold til høytalerne.

Og sier dere dette også gjelder for high end tror jeg det.

Beste spill, musikk og film 5.1 - 7.1 pakke er altså Klipsch ProMedia ultra 5.1 Personal Audio System.... (???)

Mvh.

En som vil bruke opptil 5000kr på surround pakke til PC og ikke vil bli misfornøyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...