Gå til innhold

Fjærnsyns telepati

Anbefalte innlegg

folk fra C.I.A gikk ut med en presse konferanse, 1 gang i slutten på 80tallet (såg det på discover channel). der de inrømte og bruke noe så merkelig som fjærnsyns telepati. de sa at de har brukt det menne vil ikke gå ut med noe fakta om saken. ettersom de sansynligvis brukte det som spionasje.

vell et X tall personer har gått ut i grundige forklaringer etter å ha fått sparken tidlig på 90 tallet. fordi at de ikke ga "tilfredstillende" resultater. *kanskje de forsker enndo på denn ting*. vell disse mennene ga gode bilder og forklaringer og sa ting de ikke kunne funnet ut med radar en gang eller det dagens sateliter kunne finne ut. tegnet detalijerte kart over områdene. NB: dette er jo en utale fra 1av de X personene.

:no: spionerer de på oss kanskje høres jo overnaturlig ut *foresten jeg kan ha skrevet feil om det der navnet Fjærnsyns telepati kan vere feil*. jeg kan forklare lit mere detaljert. det går ut på og se eks: sitte i oslo og spionere på en C.I.A agent og hvor han befinner seg og se va som skjær i andre deler i verden inne på et lite mørkt rom. eller på et kontor

jeg lurer lit mere på hva fjærnsyns telepati er jeg?.. eller hvem kan det?. hva går det ut på? :hmm:

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også så et slikt program.

Uansett om det funker, og det blir brukt, så er det liten sjangse for at de velger akuratt ditt hus å spionere på. Er vel mer aktuelt å bruke resursenne på noe viktigere.

Jeg for min del er i tvil om det der.

Lenke til kommentar

telepati over lange strekkninger, det finne 0 bevis på at det funker.

det ble brukt til å lese tanker, styre tanker, og se hvor personer er.

noen(soviet) brukte dette en del, de mente man kunne kontrollere, flytte objekter over avstand

men som jeg sa, ingen har bevist noe, og det er ikke/lite brukt i dag

skal de overvåke deg, så er nok overvåking av telefon bedre, og jada, det blir brukt i norge, morfar ble overvåket :mad:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

viss jeg skal være ærlig så trur jeg det noe i denne. de kunne jo legge frem beviser. men er bevisende troverdig i grunn. vell veldig avanserte sateliter slik som vi har i dag var det jo ikke så tidlig på 80tallet. er jeg ganske sikker på. de hevder jo og ha tegnet disse kartene som de viste frem da. det er tatt flyilder av områdene bygningene de har plassert på tegningende *det er her jeg tviler lit i grunn de kunne jo faktisk ha tegnet av flybildene og sa at det var gjor på slutten av 80tallet, C.I.A vil jo ikke snakke om dette* :cry: så hvem hvet?.

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar

CIA holder det meste hemmelig, selv om de kan gå frem med sannheten, så nekter de, bare for at folk ikke skal vite hva som skjer, de forvirrer folk, så de prøver å ikke tenke på det mer...

btw: area 51 finnes ikke, det er en forlatt flybase, INGEN aktivitet der i følge CIA og resten av de folka, men det mangler x antall milliarder på ett militært budsjett...

det er vist ikke bevoktet heller, hvis man tror på CIA og de folka der da.

og hvem vet hva slags teknologi de hadde på 80-tallet, de sier jo ingenting til noen...

Lenke til kommentar

fjærnsyns-telepati er det ingenting som heter.

Remote-viewing derimot har vært mye brukt av russere og blant annet CIA. For alt jeg vet driver disse fortsatt med slikt. Dette er selvsagt hysj-hysj.

Det svirrer rykter rundt på nettet som sier at det ovale rom i det hvite hus er dekket med noe slags stoff som gjør det vanskelig å gjøre remote-presense og remote-viewing i.

aklla, USA har en rekke bombefly som koster 2 milliarder dollar stykket, disse blir brukt i krig (flyene letter i USA og bomber Irak og flyr tilbake igjen). Når disse var bygget var dette topphemmelig. USA liker å holde seg ett skritt forran skurkene med våpen-teknologi, og da må de holde deres våpen-systemer hemmelige.

SmileyHappey, Såvidt jeg er bekjent ble det "forsket" på dette i ti år eller mer. Synske personer skal ha blitt brukt med hell for å lokalisere krigsfanger. Men her er det ikke mulig for meg å skille mellom det som er fakta og det som bare er oppspinn.

aklla, Jeg har lest om en rekke beviser for at telepati over avstand fungerer. En psykologistudent jeg pratet med over ett annet forum sa de hadde fått vite noe om ett fenomen (telepati kanskje?) som kunne tyde på at telepati virket. Kort sagt var det en slags gjettelek under strengt kontrollerte forhold, og det ble "gjettet" riktig oftere enn sansynlighetsregning skulle tilsi - selv etter tusener av forsøk. Han sa dette var høyst bemerkelsesverdig, og at det var mye av hjernen som fortsatt var en gåte.

Edit, Jeg kan legge til at erfaringer jeg selv har hatt får meg til å tro telepati og lignende saker er fult ut mulig. Hvorvidt CIA og andre etteretningsorganisasjoner bruker eller har brukt synske personer kan jeg ikke være sikker på, men her velger jeg å tro de har gjort det. Jeg tror også en del politidistrikter søker hjelp hos synske personer selv om de ikke går ut med dette i media. Jeg har lest om forskjellige imponerende resultater der synske personer finner ting eller oppklarer saker - men om disse er sanne eller ikke har jeg ingen mulighet til å finne ut av.

Edit igjen, Remote-viewing blir kanskje direkte oversatt til noe omtrent som fjernsyn. Men fjernsyn er norsk ord for tv, og telepati er noe helt annet.. Jeg vet ikke hva det norske ordet for remote-viewing er.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

fjærnsysns telepati var vel bare et forsøk på å lage et "norsk" ord Pycnopodia...

Uansett... Det er en grunn til at alle de prosjektene ble lagt ned, var et pengesluk uten like og de fikk ikke de resultatene de ville.

Stiller meg som vanlig veldig skeptisk og har ingen tro på noe som helst som har med telepati å gjøre.

Pycnopodia:

1000 forsøk er ikke nok for å oppfylle store talls lov. Og det kommer nok helt annpå hvordan du leser slike forsøksrapporter. Vil du at det skal være noe spesielt med de, så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar
btw: area 51 finnes ikke, det er en forlatt flybase, INGEN aktivitet der i følge CIA og resten av de folka, men det mangler x antall milliarder på ett militært budsjett...

har ikke det og vært et prog på discovery??

Lenke til kommentar
fjærnsysns telepati var vel bare et forsøk på å lage et "norsk" ord Pycnopodia...

Pycnopodia:

1000 forsøk er ikke nok for å oppfylle store talls lov. Og det kommer nok helt annpå hvordan du leser slike forsøksrapporter. Vil du at det skal være noe spesielt med de, så finner du det sikkert.

Fjern-syn kunne vært en brukbar oversettelse.

Uansett, dette med telepati og tester som Ganzfeld er mye testet. Resultatene er høyst merkverdige. Psykolog-studenten sa dette var ett stort mysterium, for selv om treffsikkerheten ikke var bra var det blitt gjort tusenvis av forsøk og treffsikkerheten var langt høyere enn det sannsynlighetsregning skulle tilsi. Det var snakk om noen få prosent, men likevel var dette en oppdagelse og noe spesielt..

Armalite66, Jeg syntes parapsykologi skal være lov å diskutere her. Parapsykologi er en vitenskap, og kanskje vår tids største mysterium.

Jeg prøver aldri å overbevise noen om hva som er mulig, men jeg prøver å overbevise dom at det ikke er noen grunn til at det skal være umulig..

Tro på 'overnaturlige' ting har med verdenssyn og verdensoppfattning å gjøre, det henger sammen med hvordan du forklarer energi og hvordan du forklarer hvorfor ting er sånn de er. Jeg syntes ikke det er negativt med ett snevert verdenssyn, de fleste lker seg kanskje på "trygg grunn".

http://anime.no/forum/viewtopic.php?t=5426...der=asc&start=0 - For de som er interresert i å lese litt.

Vi har i hovedsak kun 5 sanser (jeg vet noen har flere, men det er ikke så viktig) - når vi står ute i naturen eller befinner oss i ett rom oppfatter vi verden hovedsaklig gjennom de 5 sansene våre. Det fungerer som en trakt, vi oppfatter en brøkdel av verden slik den er. Når vi bruker de 5 sansene våre er det som å se på ett stort kart med elektron-mikroskop..

Kan du forestille deg en 6. sans? Hva med en 7., 8., 9. og 10.? Prøv noen hundre tusen..

Dette fører til at vi går glipp av enormt med informasjon, og vi blir totalt 'blind' for mesteparten av det som skjer rundt oss.. Vi vil aldri kunne bevise, påvise eller kunne forklare mesteparten av det som skjer i naturen ettersom vi er begrenset til verden slik våre 5 sanser oppfatter den.

For hundre år siden var det umulig å fly, de som trodde vi kunne fly ble sett på som sprø. DIdag blir de sett på som genier som gjorde en enorm oppdagelse, og alt de gjorde nesten var å tenke "kanskje er det mulig å fly likevel selv om de fleste tror det er umulig"..

Det er greit å være skeptisk, men jeg syntes skeptikere burde være glad det finnes individer som ikke er redd for å prøve og feile ting uansett hvor sløkket ot 'ute' det måtte virke.

Edit, spar meg for kommentaren "du er hjernevaska", jeg har tenkt ut alle disse greiene selv. Jeg syntes jeg vet ganske bra hvordan skeptikere tenker siden jeg selv har vært en utrolig ignorant skeptiker.Hver gang jeg hørte om eller så ett mysterium tenkte jeg "det har sikkert en eller annen naturlig forklaring eller så er det løgn, svindel og oppspinn" - og så var jeg ferdig med å tenke på saken.. :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Kan vi kutte ut postene om telepati og annen "para-psykologi" på Teknologi og Vitenskap forumet nå?

hvorfor? det er jo ett vitenskaplig spørsmål...spør man andre stedet blir bare tråden stengt/flytta uansett :p

if you don't like it, don't click on it...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg nevnte min opplevelse av scanning for fysikklærer på skolen idag, og så nevnte jeg prekognisjonen jeg opplevde for årevis siden når han spurte om jeg hadde opplevd noe mer.

"Det var rart.", "Er du synsk?", "Det finnes jo synske personer,", og så masse "Jeg vet ikke.", "Jeg er ikke ekspert på dette" og "Har du pratet med psykolog?".

Jaja . :hmm:

Dagens horoskap i BA (skytten) stemte også utrolig bra med dagen min sålangt idag.

Lenke til kommentar

har ikke det og vært et prog på discovery??

joda, mange ganger, de har også bevis på at det er aktiviteter der. altså folk som kjører, personer osv...

det er også det stedet hvor man kan se mest "ufo"...

det er bare 1 sted man kan se basen, det er fra en fjelltopp ganske langt unna...

Pycnopodia: fysikk læreren din er vel mest opptatt av fysikk, stoffer og slikt, kanskje du skal finne noen som vet en del mer om det...

og hva er den scanningen du snakker om??

edit: liker folk som ikke "følger strømmen", men finner ut litt selv, tenker litt, setter sammen ting på måter de ikke har blitt satt sammen på osv...

Albert Eistein hadde ikke rett i alt han sa...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

aklla, Som hvem da? Jeg følte noe ille ville skje på andre siden av kloden, samtidig som min mor og farmor gjorde dette, og vi befant oss langt ifra hverandre. Forskjellig fylke og forskjellig kommune.

Så visste jeg hvor det lå en nål i ett hus jeg aldri hadde vært i før. Hvilken ekspert går man til da? Hmm.. :hmm:

Nei, kompisen min som var der syntes det var helt sykt, jeg syntes jo det var artig og.. Men, jeg tviler på jeg vil finne noen ekspert eller vitenskapsmann som vil ta meg seriøst eller ha greie på sånne ting.

Men vet du om en så tar jeg nok en prat med vedkommende.

Eit, Scanne = kan brukes til forskjellige ting, angivelig finne ting eller personer, f.eks. scanne etter en venn ien stor menneskemengde.

I mitt tilfelle lokaliserte jeg en nål i ett hus jeg aldri hadde vært i før med centimeters treffsikkerhet. Det er ganske praktisk :yes: Jeg skulle øsnke jeg hadde kontroll på det da.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...