Gå til innhold

Hva skjær viss en religion tar feil

Anbefalte innlegg

Skjønner. Jeg er elvis enig med deg. Orker ikke å gå inn på en diskosjon vedr. universell moral nå, men veldig kort:

Jeg tror ikke at kristne blir betraktet som snille i den arabske verden. Jeg tror at de menneskene vi mener oppfyller krav til å være et godt mennenske hos oss, ikke nødvendigvis ville vært et godt menneske i Kina for eksempel. Poenget er at det er håpløst å dømme folk, hevde at disse er bedre eller dårlige mennesker. Hva som er godt vil nemlig alltid forandre seg og vi har foreløpig ikke kjennskap til noen universal moral, selv om mange filosofer prøver å definere dette. Jeg syntes derfor det er unødvendig å karakterisere kristne som bedre, gjennomsnittlig, enn ex. ateister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, mitt innlegg var mest ment som sarkasme/ironi, ettersom jeg bruker nøyaktig samme ordlegging som han jeg svarte. Selvsagt er det overgeneraliserende, og det var det jeg ville ha frem..

on topic: hvis en religion plutselig viser seg å være "korrekt" mens de andre er feil, vil de smarte konvertere, og de innbitte, hardbarka og dumme prøve å motbevise det, og i mangel av å klare det, starte worldwide hellig krig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...