SmileHappy Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 jeg satt og tenkte her om dagen.. hva skjær viss eks: buddha dukker opp og kan bevise at det er han på en troverdig måte. hva gjør de andre religionene da *jeg tipper på at noen til slutt vil drepe han * du kan jo se det fra andre syns punkt at jesus plutselig dukker opp eks. menne hva tror du skjær da?. skummelt plutselig kommer djeveln *LOL * dejeveln kunne vere en søt dame som vil lede oss inn i fristelsen . *nei no skal jeg holder munn!* ja hva skjær viss plutselig 1religion viser seg og vere rett at det de trur på skjær. og de andre har feil, hva skjær ? Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg tror faktisk det ville ført til mye depresjon, kanskje verdens undergang. For da har man ikke noe å tro på lenger, og hva er mennesket uten tro? Det er det eneste man kan klamre seg til; håpet om at det er NOE som er der for en. Og hvis Vishnu og Shiva plutselig står midt i Karl-Johan..nei, vil ikke tenke tanken. De ser så skumle ut. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Er mye forskjell man kan tro på.. Trokke på no gud elns sjæl, men er masse å håpe på for det... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Buddha var ikke noen Gud, men en person. Så det hadde vært litt merkelig hvis han hadde kommet gående igjen ja Kristendom/Jødedom/Islam er jo så godt som samme religionen. Same shit different wrapping osv... Så akkurat der ville det ikke blitt den store konflikten. Det er en haug med likheter mellom Buddhisme og Hinduisme og. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hvis du møter Buddha... drep ham! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Konklusjonen er at religiøsitet er patetisk, og at religiøse er hjernevaskede idioter. Men det er jo en heeeeeeelt annen diskusjon! Endret 6. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Konklusjonen er at religiøsitet er patetisk, og at religiøse er hjernevaskede idioter. Konservatismen blomstrer, ser jeg. Man må respektere troende. Dette er jo ren sjikane. Jeg er ikke religiøs selv, men mener at religionene har skapt mange viktige verdier, ved siden av alt det vi kunne vært foruten. Hvis mennesker ikke var religiøse, ville de vært noe annet. Man kan ikke diskutere på det måten. Idealer og fantasier, har vist seg å være viktig. Litt interessant observasjon forøvrig, at du, ironisk eller ikke ironisk hevder at religiøse er hjernevaskede idioter - når du selv sammen med ditt parti hyller amerika og deres metoder. Visste du at det i dette landet, offisielt er 95% troende - det er et ganske høyt tall. I tillegg er sjefen selv, Bush, en svært religiøs mann. Interessant. Endret 6. april 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
SmileHappy Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 dette er om religion vil jeg si. menne jeg vil jo vite lite mere om folks meninger av konsekvenser.. *jeg er ikke så vannt med disse forum tingen meget ny* Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Konklusjonen er at religiøsitet er patetisk, og at religiøse er hjernevaskede idioter. Men det er jo en heeeeeeelt annen diskusjon! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 projisering projise´ring f1 el. m1 i psykologi 1 det å verge seg mot uakseptable motiver og forestillinger hos seg selv ved å overføre dem på andre personer. 2 det at oppfatningen av ting i omverdenen påvirkes av indre, sjelelige forhold hos den som mottar inntrykkene. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 ja hva skjær viss plutselig 1religion viser seg og vere rett at det de trur på skjær. og de andre har feil, hva skjær ? Vi ville få voldsomme diskusjoner om falske profeter og dermed ha en ny, god unnskyldning for å gå til krig mot hverandre... Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hvis man tar livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske vil det gå under. Jeg tror mange vil fått kraftige depresjoner. Og innlegget over skisserer også et brukbar scenario. Vi har jo sett eksempler på at religionen har fått seg en støkk av vitenskapen innimellom, da er det bare litt omtolkning også er nevnte religion oppe igjen. Dette er nok det mest sannssynlige utfallet. Off-topic: Dust at det ikke er noen hyperchrists her, slik at disse diskusjonene ikke blir så ensidige. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 ja hva skjær viss plutselig 1religion viser seg og vere rett at det de trur på skjær. og de andre har feil, hva skjær ? Vi ville få voldsomme diskusjoner om falske profeter og dermed ha en ny, god unnskyldning for å gå til krig mot hverandre... Sånn ca det skjer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Er det rom for bare en gud? Hvis en religion har rett i at [insert your god here] eksisterer så kan det da pinamegdø være femti-tusen guder til og leker seg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Konklusjonen er at religiøsitet er patetisk, og at religiøse er hjernevaskede idioter. Konservatismen blomstrer, ser jeg. Man må respektere troende. Dette er jo ren sjikane. Jeg er ikke religiøs selv, men mener at religionene har skapt mange viktige verdier, ved siden av alt det vi kunne vært foruten. Hvis mennesker ikke var religiøse, ville de vært noe annet. Man kan ikke diskutere på det måten. Idealer og fantasier, har vist seg å være viktig. Litt interessant observasjon forøvrig, at du, ironisk eller ikke ironisk hevder at religiøse er hjernevaskede idioter - når du selv sammen med ditt parti hyller amerika og deres metoder. Visste du at det i dette landet, offisielt er 95% troende - det er et ganske høyt tall. I tillegg er sjefen selv, Bush, en svært religiøs mann. Interessant. i dette landet? mener du norge? hvis så så er det den eneste grunnen til at det er "95% troende" at hver nordmann blir automatisk innskrevet i statskirka, og det er for stress å melde seg ut til at de fleste gidder å bry seg.... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Han snakker nok om USA. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 blablabla... -> hva er mennesket uten tro? Et menneske uten tro (religiøs tro) er et godt menneske. Lenke til kommentar
tomf_88 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Et menneske uten tro (religiøs tro) er et godt menneske. Beklager, men det der er bare ren og skjær bullshit. Har mange ikke relgiøse venner og en del relgiøse venner. De relgiøse vennene mine er mye mer åpene, tolerange, snill, omtenksome en de som ikke er det Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 ja hva skjær viss plutselig 1religion viser seg og vere rett at det de trur på skjær. og de andre har feil, hva skjær ? Det er jo mulig at onde krefter står opp fra underverdenen, og lærer oss å bøye "å skje". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå