TrygveK Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Heisann, Jeg har planer om å kjøpe en ny skjerm og lurer på hva forskjellen er på en "vanlig" LCD-skjerm og en LCD-TV? Jeg skal i utgangspunktet bruke skjermen til å spille (Battelfield o.l.) og videoredigering (samt evtl bruke den som TV). Hvordan er det å bruke en LCD-TV skjerm til slikt??? Mvh Trygve Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Sjekk oppløsningen. En TV trenger mye mindre oppløsning enn en monitor. Det holder med 640 x 480 for å se TV (USA). Men en TV kan selvsagt ha også ha høyere oppløsning. En TV har mer lys enn en monitor. Men det har mer med innstillingene å gjøre. En TV må ha antenne og video inngang(er) - kompositt, S-Video, RGB. En monitor har andre typer inngang, som VGA og DVI. Prisen kan også bli en del forskjellig, det har man sett på nesten like plasma skjermer som enten selges som TV eller monitor. Det finnes sikkert skjermer som kan fylle kravene for begge bruksområder. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Forskjellen er at en LCD tv har en tv-tuner og som regel høytalere. Men så er prisen også endel høyere. En vanlig LCD skjerm kan også brukes som tv ved å kjøpe et tv-kort til pc'en. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 En vanlig LCD-skjerm er mer egnet til å spille med enn en LCD-TV, pga av at det er større oppløsning, og jeg leste en plass at det kunne være større responstid på en LCD-TV enn på en vanlig LCD (vet ikke om dette stemmer da?). Hvis du skal se på TV på skjermen din, så kan du jo like godt kjøpe et TV-kort, da dette fungerer like flott som en LCD-TV Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 gøy å se at folk kan sakene sine her uansett tråd starter er det ikke lett å velge. Jeg for min del hadde foretrukket widescreen til film og vanlig til spill og morro. Det beste er jo selvfølgelig å a en HTPC med en vanlig lcd skjerm og en projektor Men det spørs på hvor mye du vil bruke. OT Fikk du snakket med han jeg foreslo i PM. Snakket med han nå og det kunne han fikse hvis du var rask nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå