Gå til innhold

Multicom sender fraktfritt i April


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at "internettbutikken" betyr akkurat det, altså ikke bestillinger over epost eller telefon f.eks. fra ryddesalget. Logisk nok egentlig.

 

Men fortsatt et meget godt tilbud!

 

:thumbs:

Endret av DoubleT
Lenke til kommentar
Husk at "internettbutikken" betyr akkurat det, altså ikke bestillinger over epost eller telefon f.eks. fra ryddesalget. Logisk nok egentlig.

 

Men fortsatt et meget godt tilbud!

 

:thumbs:

Fant desverre ut av det når pakkelappen kom i posten, frakten kom på kr. 261,-!!! :scared:

Hadde nesten vært billigere å bestilt en taxi fremfor å bruke posten!

Lenke til kommentar
HMD-A420 er en god skjerm men desverre så sitter jeg med noe problemer med geometri . Det er absolutt å leve med og gjør man en innsats påjusteringen så blir det så fint at .

 

SAKEN ER LØST FOLKENS, TA EN TITT PÅ 4. INNLEGG PÅ SIDE2!

 

 

 

Jeg mottok idag skjermen som hadde bestilt (10.04), varebeskrivelsen var som følgende:"Sony CPD-A420 19" FD-Trinitron helt flat bilderørskjerm

Leasingvare, tilstand som ny. Minst ett års garanti gjenstår."

Forventningsfull som jeg var åpnet jeg pakken og det første som slo meg var at skjermen hadde en 15cm sprekk på toppen av frondekselet, litt upassende med beskrivelsen "tilstand som ny"!

Jeg kikket på skjermen og fant ut av at den heller ikke stemte med varebeskrivelsen, skjermen skulle ha vært CPD-A420 men var faktisk en HMD-A420!

Jeg koblet til skjermen og så oppdaget jeg at selve apparatkontakten (strømtilkoblingen) var helt løs fra chassiet, skjermen bar tydelig preg av at det har blitt utført meget ukyndig servicearbeid på den tidligere.

Jeg startet så opp skjermen og den lagde en knitrelyd som kom fra apparatkontakten som var helt løs, skjermen blafret og det var så mange ulyder at jeg turde ikke å la den stå på (dette er ikke den vanlige lyden som man hører fra høyspenttrafoen når trafokjernen vibrerer pga. slakk i trafoblekket).

Alt i alt så mottok jeg feil skjerm som hadde store synlige ytre skader og som heller ikke fungerte.

Skjermen var defekt ved ankomst og jeg kan ikke fatte at det går ann å selge en vare som er moden for søppeldynga, dette her skal jeg ta opp med multicom snarest for dette ser jeg ikke nådig på!

En hel påske uten monitor blir litt kjedelig, hadde samme problemet ifjor når jeg måtte sende inn en skjerm til rep hos infocare (sendte inn samme skjerm 3 ganger og ble retunert til meg tre ganger med feil, ga opp infocare totalt og kjøpte ny skjerm).

 

Jeg kommer til å følge opp denne hendelsen her på forumet så følg med folkens, her skal det ikke spares på kruttet!

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Hmm så det er derfor folk ikke handler så mye fra multicom :no: det var jo bare for jævlig. Får nesten håpe de har sendt deg feil skjerm.

 

Skal du klage så skriv det sånn ca sånn som det over, for å være agressiv hjelper rett og slett ikke med sånne. Bare vær saklig så kanskje du kan heve kjøpet med garantien som var igjenn. Håper du får helt ny skjerm av rett varebeskrivelse i beste utfall av saken.

Lenke til kommentar
Hmm så det er derfor folk ikke handler så mye fra multicom :no: det var jo bare for jævlig. Får nesten håpe de har sendt deg feil skjerm.

 

Skal du klage så skriv det sånn ca sånn som det over, for å være agressiv hjelper rett og slett ikke med sånne. Bare vær saklig så kanskje du kan heve kjøpet med garantien som var igjenn. Håper du får helt ny skjerm av rett varebeskrivelse i beste utfall av saken.

Dette er trist og nærmest utrolig!

Sendte de nærmest en kopi av innlegget, la litt mer arbeid i det men jeg brukte ikke en særdeles pen tone, tross alt så sendte de meg søppel til den nette sum av kr. 1761,- og de burde ha testet varen før de solgte den for det var som sagt tydelige fysiske skader på skjermen etter en eller annen "hobby-elektriker" hadde fiklet/gjort et forsøk på å reparere skjermen (hvis det er infocare som står for rep. så er det fjerde gang de har sendt meg en ødelagt skjerm!).

Man må være både blind og ha føleseløse fingre for å ikke oppdage feilen med skjermen, 15cm sprekk i fronten samt en apparatkontakt som ligger helt løst i chassiet.

Regner med rask oppklaring for dette her er en ren svindel og jeg kan garantere de en sterk - (minus) i webshopguiden.

Saken vil bli fulgt opp på forumet og det vil bli laget en egen tråd om det ikke blir fortgang i saken, forventer en liten beklagelse/påskjønning fra dems side.

Lenke til kommentar
HMD-A420 er en god skjerm men desverre så sitter jeg med noe problemer med geometri . Det er absolutt å leve med og gjør man en innsats påjusteringen så blir det så fint at .

Jeg mottok idag skjermen som hadde bestilt (10.04), varebeskrivelsen var som følgende:"Sony CPD-A420 19" FD-Trinitron helt flat bilderørskjerm

Leasingvare, tilstand som ny. Minst ett års garanti gjenstår."

Forventningsfull som jeg var åpnet jeg pakken og det første som slo meg var at skjermen hadde en 15cm sprekk på toppen av frondekselet, litt upassende med beskrivelsen "tilstand som ny"!

Jeg kikket på skjermen og fant ut av at den heller ikke stemte med varebeskrivelsen, skjermen skulle ha vært CPD-A420 men var faktisk en HMD-A420!

Jeg koblet til skjermen og så oppdaget jeg at selve apparatkontakten (strømtilkoblingen) var helt løs fra chassiet, skjermen bar tydelig preg av at det har blitt utført meget ukyndig servicearbeid på den tidligere.

Jeg startet så opp skjermen og den lagde en knitrelyd som kom fra apparatkontakten som var helt løs, skjermen blafret og det var så mange ulyder at jeg turde ikke å la den stå på (dette er ikke den vanlige lyden som man hører fra høyspenttrafoen når trafokjernen vibrerer pga. slakk i trafoblekket).

Alt i alt så mottok jeg feil skjerm som hadde store synlige ytre skader og som heller ikke fungerte.

Skjermen var defekt ved ankomst og jeg kan ikke fatte at det går ann å selge en vare som er moden for søppeldynga, dette her skal jeg ta opp med multicom snarest for dette ser jeg ikke nådig på!

En hel påske uten monitor blir litt kjedelig, hadde samme problemet ifjor når jeg måtte sende inn en skjerm til rep hos infocare (sendte inn samme skjerm 3 ganger og ble retunert til meg tre ganger med feil, ga opp infocare totalt og kjøpte ny skjerm).

 

Jeg kommer til å følge opp denne hendelsen her på forumet så følg med folkens, her skal det ikke spares på kruttet!

skal ikke være noe prob. å heve kjøpet her....

bare å henvise til loven det :D

Du har ikke motatt vare i henhold til beskrivelsen...

dessuten så har du jo 14 dagers returett ved handel vi nettet ;)

Lenke til kommentar
skal ikke være noe prob. å heve kjøpet her....

bare å henvise til loven det  :D

Du har ikke motatt vare i henhold til beskrivelsen...

dessuten så har du jo 14 dagers returett ved handel vi nettet ;)

Det blir ikke noe problem å heve kjøpet men det har seg slik at jeg har solgt min gamle skjerm og er småkjipt å være uten en brukbar PC i hele påsken.

Frakten i seg selv var på kr. 261,- og skal jeg sende inn varen igjen så vil det koste meg tilsvarende samt at jeg må betale frakt for enda en ny skjerm.

Tilsammen så blir det nesten 800 kr. i frakt... :scared:

Avsluttet mitt brev til dem med "Ønsker å få tilsendt forespeglet vare i forespeglet tilstand samt returseddel for varen som var defekt ved ankomst"

Den setningen står jeg urokkelig ved såfremt de ikke kan tilby meg en bedre vare for tort og svie.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Du får kreve fraktkostnader dekket.....

Det skal være ganske sikkert + jeg skal ha dekning for varetaxi fra posthus/butikk til hjemmet som er mine faktiske fraktomkostninger (pakken var 70*69*62cm så den får ikke plass i bagasjerommet på en vanlig bil).

Pengene får være en ting men det er selve irritasjonsmomentet som bryr meg mest når de sender en vare med klare fysiske tegn på skade (skaden var såpass tydelig at man burde ha forstått at det var noe feil med denne skjermen).

Jeg er ikke nådig når det gjelder kritikk og omtale når en "seriøs" bedrift drives slik og regelrett svindler kundene sine.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte det f0rste Geforce256 kortet med DDR-minne fra multicom, for x-antall år siden. Etter en lang historie og ca. 1 måned med piss. Hevet jeg kjøpet, og har aldri bestilt fra dem siden.

Høres ikke mye lovende ut for min del nei!

Håper de har lært seg foretningsskikk/kundebehandling samt tatt til etteretning TV2 hjelper deg sitt innslag.

Lenke til kommentar
Du får kreve fraktkostnader dekket.....

Det skal være ganske sikkert + jeg skal ha dekning for varetaxi fra posthus/butikk til hjemmet som er mine faktiske fraktomkostninger (pakken var 70*69*62cm så den får ikke plass i bagasjerommet på en vanlig bil).

Pengene får være en ting men det er selve irritasjonsmomentet som bryr meg mest når de sender en vare med klare fysiske tegn på skade (skaden var såpass tydelig at man burde ha forstått at det var noe feil med denne skjermen).

Jeg er ikke nådig når det gjelder kritikk og omtale når en "seriøs" bedrift drives slik og regelrett svindler kundene sine.

Du står jo veldig stark i saken, Multicom har ingenting å komma

med i sitt forsvar, så langt jeg kan se.......

Lenke til kommentar
skal ikke være noe prob. å heve kjøpet her....

bare å henvise til loven det  :D

Du har ikke motatt vare i henhold til beskrivelsen...

dessuten så har du jo 14 dagers returett ved handel vi nettet ;)

Det blir ikke noe problem å heve kjøpet men det har seg slik at jeg har solgt min gamle skjerm og er småkjipt å være uten en brukbar PC i hele påsken.

Frakten i seg selv var på kr. 261,- og skal jeg sende inn varen igjen så vil det koste meg tilsvarende samt at jeg må betale frakt for enda en ny skjerm.

Tilsammen så blir det nesten 800 kr. i frakt... :scared:

Avsluttet mitt brev til dem med "Ønsker å få tilsendt forespeglet vare i forespeglet tilstand samt returseddel for varen som var defekt ved ankomst"

Den setningen står jeg urokkelig ved såfremt de ikke kan tilby meg en bedre vare for tort og svie.

Du har krav på å få dekket alle faktiske utgifter om du benytter deg av returretten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...