Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang mach 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke kjøpe denne istede?

Kanskje fordi den koster 6 GANGER SÅ MYE..

Herregud, kan ikke folk prøve å svare på det det spørres om istedet for å foreslå alternativer som ikke engang er i nærheten av det trådstarter lurer på...

:angry:

Lenke til kommentar

25.000kroner hørtes veldig lite ut for en slik bil, selv om det er en 73modell. De er riktignok ikke de mest ettertrakta, men likevel bør en pen bil koste mer. Den har iallefall ikke originalmotoren mer, ford leverte aldri 302motorer i mach1. Og en 302 med 370hk høres lite troverdig ut siden hele bilen koster 25k. En slik motor får man solgt for rundt 20k alene vil jeg tro.

Skjønner ikke helt hvordan han kun kan forlange 25000, nei. Men igjen, fra 71 og utover så dalte prestanda og designet var ikke like frekt som før. Dette førte igjen til at biler fra 71 og utover ikke er like populære som de før 71.

Lenke til kommentar

sånn ut i fra annonsen så ser jo dette ut til å være et lykketreff. Bilen har jo ikke gått spesielt langt heller. Er du heldig sitter det en 351Cleveland i bilen, de er i utgangspunktet vassere og mer ettertraktede enn 351Windsor. Men ikke spør meg om forskjellen, har ikke så god greie på de to motorene

Lenke til kommentar
fant en mustang mach 1 1973 modell i sverige. med 5 liters v8 på 370 hk . bilen var i veldig bra stand stod det. men syntes det var i billigste laget??? noen smo har peiling 25000 kosta den .30 000 ferdig importert til norge

Fant noen feil der i forhold til annonsen

ikke 5 liters .. 5,8 liters

det var det jeg ville kommentere ...

PS: vedder på det mangler en 0

Lenke til kommentar
fant en mustang mach 1 1973 modell i sverige. med 5 liters v8 på 370 hk . bilen var i veldig bra stand stod det. men syntes det var i billigste laget??? noen smo har peiling 25000 kosta den .30 000 ferdig importert til norge

Fant noen feil der i forhold til annonsen

ikke 5 liters .. 5,8 liters

det var det jeg ville kommentere ...

PS: vedder på det mangler en 0

Siden det er så populært så får vel jeg rette litt på dere også da.

Snakker man amcar heter det ikke 5 liter. Det heter 302

Det heter heller ikke 5,8liter, det heter 351

Dette er da i fordsammenheng

Lenke til kommentar

Man må være gla i å mekke bil, samt å finne på løsninger selv da det kan være vanskelig å få tak i enkelte deler. Det er et godt miljø rundt amerikanske biler her i landet og dersom du støter på problemer finnes det nok av folk som er villige til å hjelpe deg.

Man må selvsagt regne med at dette er en bil som er over 30 år gammel og det kan være småting som må gjøres fra tid til annen. Hvor dyrt det er med mustangdeler vet jeg ærlig talt ikke.

Forbruket er vel litt større enn en japsebil med 1,1liters motorvolum. Vil tippe noe slikt bruker alt fra 1liter til 3liter på mila, alt avhengig av om du vil være først ut av lyskryssa og har en tung høyrefot ellers

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ford leverte aldri 302motorer i mach1.

Er du heldig sitter det en 351Cleveland i bilen, de er i utgangspunktet vassere og mer ettertraktede enn 351Windsor. Men ikke spør meg om forskjellen, har ikke så god greie på de to motorene

Snublet tilfeldig over denne tråden. Så jeg vil bare henge på med noen opplysninger: Jeg hadde i min ungdom en '72 Mach 1 som var levert med 302.

Forskjellen på Windsor og Cleveland er lettest å se på toppene. På Cleveland toppene er det firkantete profiler ut til eksosmanifoil. Altså den utvendige delen av eksosporten fra ventilen.

Her er en beskrivels som kanskje er enklere

Endret av EinarB
Lenke til kommentar
302 er vel egentlig nok :p

mer en nokk på norske veier hvertfall som det egentlig ikk er lov til å kjøre i over 100 på

Det spørs hvor lenge det gjelder. Hørte på radioen at det var noen politikerfolk som ville øke fartsgrensen til 110 på de veiene som har 100 nå ;)

Lenke til kommentar
302 er vel egentlig nok :p

mer en nokk på norske veier hvertfall som det egentlig ikk er lov til å kjøre i over 100 på

Det spørs hvor lenge det gjelder. Hørte på radioen at det var noen politikerfolk som ville øke fartsgrensen til 110 på de veiene som har 100 nå ;)

Ja, det står om et i vg i dag også ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...