FuglFøniks Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hei alle sammen. Har litt problemer med OC her. Jeg får den ikke opp i mer enn 1.900MHz!!! (litt under 2GHz) Gjør jeg noe galt? Har dette: CPU: AMD Athlon XP 2500+ "Barton" (låst MP) CPU-Kjøler: MIST "Frostbite" HK: DFI LANPARTY NFII ULTRA rev.B RAM: TwinMOS 512MB & 256MB PC3200 La oss si at jeg reseter BIOS. Jeg går inn, setter FSB noen høyere hakk og tester. Det går. Men nærmer jeg meg 180FSB... Ja, da klikker det faktisk, det blir ustabilt. Noe mer jeg kan gjøre? Jeg er ikke videre god i BIOS. Åssen OC jeg RAM? Hva OC jeg? Enten PM eller svar i denne tråden takk.... på forhånd, takk pain Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hva ligger tempertaturen på da? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Sett volt på 1,800 og se hvor langt du kommer da. Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg er ikke helt med her jeg, AMD XP2500+ kjører jo på 166x11=1833 gjør den ikke ? om du da får presset fsb til 180 resulterer dette i 1980 mhz, det er jo ingen knall bra overklokking, men prøv og gi cpu mer strøm, (vcore) eventuelt gi minnet litt mer strøm (vdimm(tror jeg)) har du nyeste bios? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Har ikke oppdatert BIOS, men har satt opp VCore flere ganger, uten spesiell virkning... Bør jeg oppdatere BIOS? *synes det virker skummelt* Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Bør jeg oppdatere BIOS? Ja. Lenke til kommentar
Sakari46 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 prøv med bare den ene block ram, og sæt dine timmings op til CAS 3 f.eks. det kan være du kan presse det mere, eller udelukke om det er rammene. btw. sig dine temps Lenke til kommentar
Sakari46 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) sry dobbel post Endret 6. april 2004 av Sakari46 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Mine temperaturer ligger på 40grader stabilt, det er ikke no problem. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) "Flashe" eller "update" BIOS? DFI Driver sider Hvis dere ser nedover BIOS update valgene, hvilken av de er da til min BIOS? Vetta faen jeg vel! Aldri hørt om noe av de der jeg :/ EDIT: Her fant jeg noe som var litt lettere for meg å forstå Jeg tar bare den nyeste/øverste på listen, ikke sant? EDIT2: *Lete etter floppydisk :/* Endret 6. april 2004 av pain Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Kan jeg brenne filene på CD også? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 Jeg stikker på hytta nå om, hmm, 8 timer. Så jeg tar denne BIOS updaten etter påske, da skaffer jeg meg forhåpentligvis en diskett også ( ) Er dette et kjent OC problem for lanparty kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå