kjdonline Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei Jeg kjrører 2 maskiner med XP pro. hovedmaskina med kabelmodemet går greit ut på nettet, men jeg får ikke den andre maskina som kobler seg opp via min maskin ut til nette til å fungere med zonalarm, når zonalarm står på så kommer den ikke på nett, så fort zonealarm blir avslått så er alt ok, Noen som har gode råd for dette. IP på hovedmaskina med modemet er satt til 192.168.01/255.255.255.0 på den andre maskina er den satt til å motta IP automatisk. Har prøvd med forskjellige innstillinger på zonealarm, men ikke f om det ordner seg. Takker for gode svar Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 dette lurer jeg også på hadde samme problemet med firewallen fra northon.. Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 Ja jeg holder på å bli grønn i hue av dette, gutten i kjelleren er fly forbanna for at han ikke kommer på nett når jeg kjører med zonealarm, hvis jeg bruker den innbygde brannmuren i xp går mail å mirc så sent at det er sirup, men da virker begge maskinene på nettet ?? Skjønner ikke noe av hva som må til for å få dette til å funke,, Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 gi den andre maskinen fast IP og la denne maskinen få full tilgang til internett via Zonealarm ( gå på advanced og skriv inn ip der. Lenke til kommentar
kjdonline Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg har prøvd å gi den andre maskina 192.168.0.2 / 255.255.255.0. å lagt til den ipadressen i zonealarm under other computers og at den skal godta den ip adressa men nei det funker ikke, men netverke ellers mellom maskinene fungerer da meget bra. [ Denne Melding var redigert av: kjdonline på 2002-03-31 00:58 ] Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Prøv å sette sikkerheten på internett og nettverk til medium på hovedmaskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå