Gå til innhold

Påskekonkuranse på Psdata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...onde tunger (i mitt eget hode) sier at hun ikke selv har deltatt i konkurransen, men at kjæresten hennes har meldt henne på og at han kommer til å disponere maskinen  :devil:

For meg hørest det veldig sannsynlig ut, men man vet aldri ;)

 

Uansett, gratulerer Kjersti

Er ikke til å skyve under en pizza at det faktisk finnes jenter som liker å leke med data... :hmm:

Lenke til kommentar
Sånn, da er det bare å rydde plass på skrivebordet i påvente av det nye vidunderet :D

 

Fikk bare 'Mail sendt' som bekreftelse, men kommer vel en pakkelapp i posten etterhvert...

 

Edit: ja, og takk for tips Snekker'n  :thumbup:

...PS Data gratulerer Kjersti Lihaug fra Bergen som den heldige vinner av en råsterk Tundra PC...

 

Hm, dette stemmer ikke helt. Trodde dette var i boks jeg, men... Kan man bruke kjøpsloven på bestikkelser? Jeg mener, jeg har betalt for en vare som jeg ikke engang har fått. Om den avtalte prisen stemmer overens med varens faktiske verdi har vel lite å si i denne saken.

 

Hadde dette gått for seg i USA er jeg sikker på at jeg kunne piska opp et saftig søksmål...

Lenke til kommentar
...onde tunger (i mitt eget hode) sier at hun ikke selv har deltatt i konkurransen, men at kjæresten hennes har meldt henne på og at han kommer til å disponere maskinen  :devil:

For meg hørest det veldig sannsynlig ut, men man vet aldri ;)

 

Uansett, gratulerer Kjersti

Er ikke til å skyve under en pizza at det faktisk finnes jenter som liker å leke med data... :hmm:

Det er ikke det, de syntes bare nederlaget ble ekstra stort da en dame/jente vant, derfor skyller de på den eventuelle samboern :D:D:D

Lenke til kommentar

Tja, i lotto er det 50-50 sjanse for suksess - enten vinner du eller så vinner du ikke. Ganske bra odds egentlig.

 

Det var jo 50-50 sjanse for å vinne PS Data sin konkurranse også da, noe som skulle tilsi at halvparten av de som melde seg på sitter med lik PC som Kjersti akkurat nå. Det tok vel for stor plass å liste opp alle vinnerene, så PS Data trakk sikkert èn av de som vant til å få PC'n.

 

Her ble det mye fabling, men det er sikkert et poeng inne i her ett eller annet sted ;)

Lenke til kommentar
Tja, i lotto er det 50-50 sjanse for suksess - enten vinner du eller så vinner du ikke. Ganske bra odds egentlig.

 

Det var jo 50-50 sjanse for å vinne PS Data sin konkurranse også da, noe som skulle tilsi at halvparten av de som melde seg på sitter med lik PC som Kjersti akkurat nå. Det tok vel for stor plass å liste opp alle vinnerene, så PS Data trakk sikkert èn av de som vant til å få PC'n.

 

Her ble det mye fabling, men det er sikkert et poeng inne i her ett eller annet sted ;)

Du har rett i at enten så vinner man eller så vinner man ikke, men sjansen for å vinne er så utrolig mye mindre enn 50 %, det skjønner du selv også. Nå husker jeg ikke helt hvor mange tall det er i en standard lottorekke, tror det var 34. Sannsynligheten for å vinne, enkelt forklart er da:

1/34 * 1/33 * 1/32 * 1/31 * 1/30 * 1/29 * 1/28= får du regne ut selv. Orker ikke å begynne med nCr-verdier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...