Gå til innhold

Cd-r plater eller.no (slutt på tråd)

Klette

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale alle dere som ikke kan bestemme dere om dere skal ha AMD eller Intel, om å kjøpe Intel...

Jeg kjører nå min P4 1,8Ghz "Northwood" på 2,3Ghz med standar vifta og uten goop (55C på max load).....

[ Denne Melding var redigert av: Klette på 2002-05-07 19:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..., og har antagelig betalt en "million" for den?

Dessuten er det vel ikke så smart å montere kjøleribbe uten goop, selv på en Pentium?

Kanskje du tilogmed hadde klart å karre deg under 50grader med litt "guffe" mellom ribbe og CPU.

Uansett, så synes jeg at det var en dårlig skrytefaktor :grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-03-31 00:14 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-03-31 00:27 ]

Lenke til kommentar

De siste 5 maskinene jeg har bygget har vært AMD bassert. Enkelt og greit på grunn av pris/ytelse.

Jeg har alikevel ikke blitt amd-disippel. Det blir jeg foresten aldri heller. Ikke intel-disippel heller, bare så det er sagt.

Jeg driver og lurer på å oppgradere litt, og jeg må bare si at tanken på et TH7-II-raid, 2*256 PC800 samsung og en 1,8a frister noe grønnjævlig. Det er lenge siden jeg har hatt intel, og ikke på lang lang tid har de tilbydd så mye for pengene. Det er udiskuterbar fakta.

Når du kan overklokke 0,5Ghz uten å så mye som legge ti øre i ekstra kjøling, da vet du at pris/ytelsesfaktoren er høy. Det er dessuten fint lite forskjell på prisen mellom et intel oppsett og et amd oppsett tatt i betraktning at p4 kommer boxed og klar for bruk. En annen ting er at northwood gir n00bies en sjanse til å gjøre en vellykket overklokking. Selv farsan på 52 hadde klart å stille inn i BIOS at cpu skal gå på 18*133 istedet for 18*100. Det er derimot usikkert om han hadde fikset goop, kjøleribber, vifter og alt spetakkelet dette fører med seg.

Uansett: Intel disipler kan bare gå å legge seg!!! Og èn ting til: AMD disipler kan også bare gå å legge seg!!! Dere er jo værre enn israelere vs palestinere av og til.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 09:02, Muffinman skrev:

Enig med siste! Har holdt meg til Intel ei stund nå på grunn av frykt for å bli prosessorløs hvis ei vifte svikter eller noe...AMD er jo kjent for å sette SVÆRT stor pris på at kjølingen funker.

Men ytelsesmessig er jo AMD veldig interessant...!

Angrer veldig at jeg kjøpe AMD. Neste gang blir det Intel vis ikke AMD kommer med noe vannvittig bra da. Skulle gjerne ha byttet til meg et P4 system.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 00:14, el_diablo_21 skrev:

Bare folk som ikke har peiling kjøper pentium.

MYE dyrere og MYE mindre for penga!

LOL, du er i hvert fall en som ikke har peiling..!!

en p4 1.8ghz koster 2400kr, dette er tilsvarende en xp2000+ (1.66ghz)! tomshardware klarte å få opp en xp2000+ til xp2300+ med vannkjøling (jeg kjører min XP1800+ som xp2100+ stabilt hjemme men måtte ned til xp2000+ på tg! Så må vel si at du kan regne med max 2300+ etter overklokking! Det er mange som har klart å få opp sin p4 1.6ghz opp til 2.6ghz eller mere! Etter en test på tomshardware ser vi klart at en p4 @2.6ghz p4 slår en xp2300+!! I tillegg så kommer du easy opp til 2.5ghz med standard vifte, dem bråker veldig lite og du sparer jo penger på en vifte som antageligvis koster flere hundre kroner!

Lenke til kommentar

Heh, nok en übersaklig diskusjon om dette emnet :grin:

Det er vel bare å innse med en gang, både intel og AMD har sine positive og negative sider.

Iom. at Intel har låst sine prosessorer på multiplier siden, gikk vi dessverre glipp av uhorvelige mengder med moro der :wink: , mest pga. nevnte mulighet til multiplier klokking.

Intel sine er ikke så svindyre som alle skal ha det til (i alle fall de fleste), og ligger skummelt høyt oppe når det gjelder ytelse, samt at de kan klokkes vanvittig langt uten noe ekstra kjøling.

Skulle jeg kjøpt et nytt system i dag, ville det vel kanskje vært ytelsesmessig mest fornuftig å kjøpe p4 nw, selv om prisen blir tatt med i bildet, men av en eller annen grunn tror jeg det ville blitt AMD. Herjefaktoren spiller nok en rolle her :wink:

Lenke til kommentar

Fordi om jeg har AMD så tror jeg at jeg ville gått for Intel...

Med den nye Northwood serien som blir laget med 0,13 micron, så er det fristende, men dyrt.

Blir sendene å se om AMD kommer med sky høye priser i begynelsen..

Håper ikke det blir sånn som med Intel sin 2,2 til 7000,- med det samme den kom...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 09:02, Muffinman skrev:

Enig med siste! Har holdt meg til Intel ei stund nå på grunn av frykt for å bli prosessorløs hvis ei vifte svikter eller noe...AMD er jo kjent for å sette SVÆRT stor pris på at kjølingen funker.

Men ytelsesmessig er jo AMD veldig interessant...!

kan jo spør hvor mange her som har opplevd at kjøleribba detter av. Så det argumentet der for å ikke kjøpe AMD syns no jeg var dårlig da :razz:

Lenke til kommentar

AMD suger!!

Intel suger!!

VIA C3 prosessorer RULER!!!!

Hvorfor er det ingen som tar med VIA sine C3 prosessorer i diskusjoner om hvilke prosessorer som er best? Disse ruler gata! Kjølige og overklokkingsvennlige! Det er nå min påstand!

PS. VIA prosessorer med en kraftig ribbe trenger ingen vifte! Dette er god klang i ømfintlige ører :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...