Gå til innhold

Pc til fullstendig nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg har fått i oppgave å sette sammen en pc for en kollega. Pc`n er til hans far som knapt nok vet hvordan han skrur den på samt hans 14 år gamle sønn som er nesten like grønn på data som faren. Pc`n skal vel brukes til litt av alt, men ingen tunge oppgaver eller spill.

Det jeg har satt opp er:

Kabinett:

Aopen H600B Midi Tower kabinett SORT - ATX/Micro-ATX, Silent 350W, USB/Audio - 769,-

Hovedkort: Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort - nForce2 ultra400,ATX,DDR,SATA,RAID,LYD 889,-

Prosessor: AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BOXED 837,-

Skjermkort: Creative 3DBlaster5 GeForce FX5200 ULTRA - 8X AGP,128MB DDR,TV-ut, DVI 836,-

Minne: TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual - 256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5 880,-

Harddisk: Seagate 80GB Barracuda 7200.7 Harddisk - 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150 675,-

Brenner: NEC ND-2500A DVD±RW 8x - SORT - Intern, Bulk, UTEN Programvare 925,-

Tastatur/mus: Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical - Trådløs tastatur/optisk mus, USB/PS2 609,-

Totalt ca 6500,-

Skjerm har han.

Hva synes dere om dette oppsettet?

Kom gjerne med forslag til endringer, men prisen bør ikke overstige 6500kr.

Takk for alle svar :yes:

EDIT: Endra harddisken til en S-ata

Endret av bergen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes oppsettet så bra ut, og passende til behovene. Men synes den harddisken var litt dyr til å være bare 80 GB. Du sier ikke fra hvilken webbutikk du skal bestille (det burde du tilføyre), men jeg tror nok det finnes rimeligere alternativer.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Bra opsett, men feil skjemkort. Du bør kunne avse litt mer penger til skjermkort. Dette er noe av det viktigste i pc'en. Og en 14 år gammel gutt kommer til å ha spill på den før faren hans vet om det... finnes ikke mulighet i havet på at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
Jeg har fått i oppgave å sette sammen en pc for en kollega. Pc`n er til hans far som knapt nok vet hvordan han skrur den på samt hans 14 år gamle sønn som er nesten like grønn på data som faren. Pc`n skal vel brukes til litt av alt, men ingen tunge oppgaver eller spill.

PC som brukes av en 14 åring men ikke til spill??? det må være en selvmotsigelse :)

Lenke til kommentar

Kjøp heller 1x512 ram brikke. Da kan de evt. oppgradere lettere.

Spytt også litt mer penger inn i et bedre skjermkort. Om den ikke skal brukes til spill nå, kan det jo hende at den vil det etterhvert. Kjøp heller mus med tråd. De er MYE bedre enn de uten. Microsoft Intellimouse 4.0 kan være verdt å kikke på.

Lenke til kommentar
Du trenger vel ikke en 2500+ hvis du ikke skal bruke den til spill eller tunge oppgaver?

Å kjøpe noe tregere er bare dumt.

1) Velg et annet skjermkort. Radeon 9600 eller bedre. (Ikke SE)

2) Kjøp 1*512MB RAM istedet for 2*256. Ingen vits i å bruke 2*256 på et AMD-system selv om det er nForce2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...