Bose Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Vil AMD Hammer (slegge) kunne brukes på et vanlig SOcket-A hoverdkort , eller må jeg kjøpe nytt hk når jeg kjøper Hammer? ( ) _________________ AMD Athlon 1000mhz@1002mhz 512mb ram Elsa Gladiac 920 GeForce3 (2795,- på Elkjøp!) SB Live! Platinum 5,1 Bose Lifestyle 8 http://home.no/psilocybe/psilotag.jpg [ Denne Melding var redigert av: Bose på 2002-03-31 00:23 ] Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Det blir nok nytt HK, frykter jeg. Gudd overklokking, btw... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hammer skal ha nye hovedkort. Ene grunnen til det er at den har direkteforbindelse med RAMet for økt ytelse (signalene går ikke gjennom noe chipsett først). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 1,2 @ 1,67? Er De gal, min gode mann :razz: du har lagt gullegget, da, grattis! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Kamerat har tydeligvis overklokket som en annen djevel... Bra! Vil gjerne oppnå det samme, men psu´en min er ikke helt medvillig. Har lyst på koolance, men er litt i tvil om systemet vil være helt medvillig på skikkelig overklokking? Tror nok kjølinga duger endel bedre enn min Taisol 760 m/16db Papst, men lurer litt på psu´en som er med... Tror dere andre den duger? Erfaringer? Når det kommer til Hammer, så lurer jeg på om dagens kjøling vil passe på den? Gidder ikke invistere i Koolance om ikke dagens format for festeanordninger for kjøling passer på den nye Hammer. Noen som vet noe? mvh Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-31 01:58, Ar`Kritz skrev:1,2 @ 1,67?Er De gal, min gode mann :razz:du har lagt gullegget, da, grattis! Takker! Vært ganske heldig med den ja. Det er samme steppingen på kjernen som gamle Athlon XP 1800+ 1533MHz. Prosessoren har derimot keramisk innpakning og ser ut som en gammel Athlon med stor kjerne :razz: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: On 2002-03-31 03:19, spn skrev:...Når det kommer til Hammer, så lurer jeg på om dagens kjøling vil passe på den? Gidder ikke invistere i Koolance om ikke dagens format for festeanordninger for kjøling passer på den nye Hammer. Noen som vet noe? Ut ifra bilder av test-eksemplarene av Hammer ser det ut til at de skal få en helt ny "idiotsikker" festemekanisme. Her er mer info og bilder om Hammer: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0202...0227/index.html Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Tviler på det der bli noen ny festemekansisme, tipper den blir lik som for P4, mye enklere for brukere og produsenter. Hammer vil ikke bli noen volum prosessor ala Pentium 4 så AMD er nok tjent med å bruke eksisterende standarder - hvertfall når de allerede er idiotsikre. Klart, kommer jo ann på idioten :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå