SlinkeY Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Jeg holder på å installere Win2003 på en server jeg skal ha stående. Problemet som oppstår er at maskinen henger seg under setup, rett etter kernel og alle drivere osv er loadet. Den stopper, så står det "Windows is starting setup" Der blir den stående, og ingenting skjer. Legger dette under Hovedkort, Prosessor og minne ettersom jeg har prøvd diverse windows cd'er og det er 0 forskjell, så jeg er 99% sikker på at det er hardware / bios feil. Windows skal installeres på Raptor diskene som står på HighPoint raid kontrolleren, men dette burde ikke ha noe å si ettersom jeg ikke har kommet så langt i installen. Maskinen kjører helt strippet, kun raid kontroller i. Allt av unødig crap er deaktivert i bios. Hardware er som følgende: MSI 845G MAX-L HighPoint RocketRAID 1540 Seriell ATA 2xWestern Digital Raptor 74GB S-ATA En litt eldre P4 1,7ghz (Willamette) Endret 5. april 2004 av SlinkeY Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Du har vel brukt rette drivere til RAID kontrolleren din ? Om du starter maskinen på nytt (fra hd som du har startet å installere på), så skal windows selv "finne ut" hva den har feilet på, og hoppe over akkurat det. Har du prøvd det ? (det blir opprettet diverse logger underveis) Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Har ikke kommet så langt at den har behov for diskene foreløpig, men fant ut nå at den rett og slett bare jobbet FORBANNA tregt. Etter den hadde stått "idle" i 1,5 time, så startet setup. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Men du har brukt disketten med driverne til sata kontrolleren din som du får spørsmål om helt i starten av installasjonen ? Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Om en bruker feil/ikke bruker scsi/sata drivere henger ikke windows install seg. Den sier bare att den ikke finner noen disker å installere på. Har skjedd med meg mangen ganger.. Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Nei, jeg EIGER ikke diskett stasjoner. Hvaslags melhue i microsoft stab har funnet ut at her skal det kun gå an å loade drivere fra diskettet? Juling skulle de hatt. Mulig å få inn driveren på annet vis? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Du kan gå til supportsidene til microsoft å søke etter hjelp der angående problemet ditt dersom det fortsetter. EVT ta en tur på hjemmesiden til de som har produsert RAID kontrolleren din for å se etter oppdaterte drivere. Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Probleme var vel heller hvordan få driveren inn i systemet uten diskett stasjon. Windows skal jo installeres på diskene som er på raid kontrolleren. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Tja, du får låne en diskettstasjon. Selv har jeg en liggende i en skuff dersom jeg skulle få bruk for den.. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg må alltid sette BIOS til "Factory Default" når jeg installerer Windows. Ellers blir det feil og elendighet. redRazor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå