Gunderz Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har nå fått installert Suse. Et av de første problemene jeg vil ordne opp i er skjermoppløsningen. Under Suse får jeg kun godtatt 800*600, hvis jeg prøver å stille opp til 1280*1024 får jeg bare et grå/hvitt matrisebilde. Under installasjonen kommer Suse med forslag til skjermkort og skjerm. ingen av disse stemmer med det jeg virkelig har, jeg kan heller ikke finne det aktuelle skjermkortet i lista for skjermkort. Det samme gjelder for skjermen. Når det gjelder skjerm og skjermkort bruker jeg LG Flatron L1811S og Sapphire Radeon 9200. Hadde vært kjekt å hatt litt bedre oppløsning å jobbe med enn 800*600, håper en eller anna kan hjelpe. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Skjermen kan du bare sette til VESA-din-oppløsning-og-hertz (regner med du bruker SaX2). Hva finner SaX skjermkortet ditt som? Om det er R300 er det rett, tror faktisk du skal få 3D-ytelse på det kortet også, er det rett? Du kan jo alltids legge inn ATi-driverene. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 SaX setter opp skjermkortet til å være VESA framebuffer Graphics. I lista over ATI brikkesett står det oppført flere R300. Jeg har nå prøvd flere av disse, men ingen av disse blir godtatt når en tester de nye innstillingene. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Prøv VESA på skjerm og VESA på skjermkort. Den meldingen om at du må sette opp skjermen din når du setter den til VESA, bare trykker du no på, og så lagrer du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå