Gå til innhold

Ratt & pedal sett

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ratt med force feedback og pedaler, lurer på hva som er bra og hva jeg bør kjøpe.

Trenger ikke ha så kraftig feedback at det brekker tomlene, men det må være solid, ha kraftig feste og helst ikke bråke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle feste rattet i et annet bord og ville ha det så langt inn på bordflaten som mulig, men hvordan i heiteste får jeg de to "armene" som er bak festeskruen ut? De har to store knotter på som vistnok skal av hvis det settes på tykke bordflater...Det stod ikke noe i manualen.

Lenke til kommentar
Skulle feste rattet i et annet bord og ville ha det så langt inn på bordflaten som mulig, men hvordan i heiteste får jeg de to "armene" som er bak festeskruen ut? De har to store knotter på som vistnok skal av hvis det settes på tykke bordflater...Det stod ikke noe i manualen.

Samme problemet hadde jeg.. Du må fjerne to slike haker underder de sitter.

Ikke vær redd for å ødelegge dem, de sitter j@vli hardt!

:Skikkeli dårlig forklart, men klarer ikke si det på en annen måte nå.. :blush:

Lenke til kommentar

Okey, takk for hjelpen :yes:

Etter å ha snudd og vendt på denne greia en stund datt panelet over stramme skruene til bordklemmene innerst av, og da skjønnte jeg tegninga. Det stod ikke ET ORD om dette i manualen :thumbdown: og det var ganske så godt gjemt, men jeg er glad jeg har lært 1 ting i dag ihvertfall, nå skal det kjøres! :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har samme rattet og det er helt konge! Synd at jeg har problemer med at gasspedalen bare vil virke opp til ca 70-80%. umulig å spille underground når du ikke kan gi full gass! Fikk nytt ratt hos psdata men det funka bare i ett par uker. nå har jeg samme problemet igjen og skjønner ingenting...

Lenke til kommentar
jeg har samme rattet og det er helt konge! Synd at jeg har problemer med at gasspedalen bare vil virke opp til ca 70-80%. umulig å spille underground når du ikke kan gi full gass! Fikk nytt ratt hos psdata men det funka bare i ett par uker. nå har jeg samme problemet igjen og skjønner ingenting...

Er det Momo settet du prater om? hmm rart at du har svak gasspedal, har ingen problemer her ihvertfall, heldigvis. Driver du å stiller game profile i Windows og starter NFSU derfra? Kan være bugs...Hvilken driver bruker du?

Hvis jeg skal selge settet mitt kan jeg ihvertfall reklamere med ubrukt bremsepedal :D:p Bånn gass over hele stripa her ja, Momo + NFSU ruler :cool:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gammel post dette nå men men.. har snakka med både logitech og ps data hvor jeg kjøpte det fra. fikk nytt sett fra de og det funka perfekt i to uker før samme feilen kom igjen. skjønner det ikke. Har avinstallert og installert drivere med cleane program fra logitech og alt. samme opplegg. gassen legger seg mellom 50 - 80 % og da blir det jo umulig i nfsu! tar jeg ut pluggen til pedalene og setter den inn igjen blir det bra for en liten stund . har sjekka konflikter og slikt uten hell. bruker nyeste driveren. skikkelig kjedelig for rattet er helt konge ellers

Lenke til kommentar
Men har de to som er nevnt girspak?

Har tenkt å kjøpe ratt til PC jeg, men det blir liksom litt uinterresant uten girspak selv om jeg nesten alltid kjører med automat!

Begge rattene har girhendler bak på rattet, men bare MOMO Racing har girspak. Den er riktignok sekvensiell, så du girer ved å trykke girspaken oppover/nedover. MOMO Racing er forøverig absolutt å foretrekke av disse rattene.

Lenke til kommentar
Men har de to som er nevnt girspak?

Har tenkt å kjøpe ratt til PC jeg, men det blir liksom litt uinterresant uten girspak selv om jeg nesten alltid kjører med automat!

Du bør ikke kjøre med automatgir, girer tregere så du kommer ikke særlig fort opp i hastighet. Fordelen med Force feedback er jo at du kjenner når bilen begynner å slippe, så du har litt tid til å slippe litt opp på gassen før du er havnet på feil villspor og suser av veien.

Jeg bruker gir hendlene som er bak rattet, de er lettest å nå.

Hondapower, hvilket OS bruker du? Jeg har bare win XP Pro SP2, Direct X 9B og andre nødvendige drivere samt spillene jeg bruker, ingen problemer i det hele tatt enda. Kanskje du bør prøve en fresh install av OS?

Starter du NFSU fra logitech programmet med settings? Prøv å legge inn bare driver uten det "game profil tune" programmet

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...