Anathema Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Har nevnt dette en gang før også uten å få svar: Siden det er så mye reklame og slikt på forsiden, da burde det vel komme inn endel penger på det ? Det er for øyeblikket 6stk bannere øverst på siden... Så vidt jeg vet koster det 1000,- i mnd for èn slik banner... Da blir det jo 6000,- inn i mnd. pluss diverse andre reklamer og annonser rundt på siden... Hvordan kan økonomien være "så" dårlig ? Går alt til domene, vedlikehold av servere , etc? Bare lurer Endret 5. april 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hehe. 6000kr holder ikke lenge når utgiftene baler på seg. Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Vår økonomi er dessverre ikke gjenstand for offentlig diskusjon - men ja, det er en god del utgifter forbundet med en side som er såpass populær som Overklokking.no. Ut over det ønsker vi ikke å drøfte vår økonomi ytterligere, dessverre. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Ok, viste ikke at det var _så_ mye utgifter Jaja, litt klokere i dag også Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Tja.. linja, server, strøm, vedlikehold osv osv Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Da blir det jo 6000,- inn i mnd. 6000 i måneden er jo 'ingenting' med tanke på hva de sannsynligvis har av hardware, linjekostnader o.l. Selv om folk gjerne oppfatter internett som 'gratis' så er det faktisk betydelige kostnader forbundet med å drive mange av sidene som vi tar for gitt (snakker ikke nødvendigvis om hw.no nå). Og det folk glemmer er jo at de tekniske kostnadene bare er en liten del av totalen, det som koster er jo å lage originalt innhold. To journalister + en altmuligmann f.eks. blir fort langt over en mill i året... Endret 5. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Da blir det jo 6000,- inn i mnd. 6000 i måneden er jo 'ingenting' med tanke på hva de sannsynligvis har av hardware, linjekostnader o.l. Selv om folk gjerne oppfatter internett som 'gratis' så er det faktisk betydelige kostnader forbundet med å drive mange av sidene som vi tar for gitt (snakker ikke nødvendigvis om hw.no nå). Og det folk glemmer er jo at de tekniske kostnadene bare er en liten del av totalen, det som koster er jo å lage originalt innhold. To journalister + en altmuligmann f.eks. blir fort langt over en mill i året... Med så lave inntekter, så sier det seg selv at siten må drives på "hobby basis". Men at det går med 6000,- i månden til å holde serveren oppe tviler jeg sterkt på. Du kan leie en dedicated server med 100 mbit linje til Gigabit backbone for under 2000,-. En slik server håndterer 1,5 - 2 millioner dynamisk genererte sidevisninger pr måned uten problem, noe jeg tipper overklokking.no ikke er i nærheten av, hvis vi ser bort fra forumet som sannsynligvis kjører på egen server sammen med alle de andre forumene i hw.no nettverket. Det som imidlertid er et problem med hobby basert virksomhet er at ildsjelene har en tendens til å bli "utbrent", de går rett og slett lei. jeg vet ikke om det er dette som er en del av årsaken til den lave aktiviteten på overklokking.no det siste året, men det er i slike situasjoner det er viktig å tenke nytt, og å våge å forsøke nye løsninger. Jeg ser at overklokking.no nå søker etter en ny "ildsjel" (Nyhetsredaktør), og det er jo en start.. Hva med å oppfordre lesere til å sende inn artikler, mot at de som blir publisert får et lite honorar, da får hvertfall den nye redaktøren noe materiale jobbe med. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hva med å oppfordre lesere til å sende inn artikler, mot at de som blir publisert får et lite honorar, da får hvertfall den nye redaktøren noe materiale jobbe med. Jeg skulle gjerne sendt inn en artikkel i ny og ne om jeg hadde noe å skrive om (må påpeke at språket mitt på forumet ike nødvendigvis er representativt for språket mitt i en eventuell artikkel ) Men jeg frykter at det ville bli sendt inn SVÆRT mange useriøse, ubrukelige eller uinteressante forslag, noe som ville føre til en god del bortkastet arbeid for denne redaktøren. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Vel, hvis du tror du har noe å bidra med er det bare å prøve. Hvis det ikke er bra nok sier jeg klart fra om det, og hvis det er verdt å jobbe med gjør vi det. Verre er det ikke. Men du bør være over 18 år. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Vår økonomi er dessverre ikke gjenstand for offentlig diskusjon - men ja, det er en god del utgifter forbundet med en side som er såpass populær som Overklokking.no. Ifølge min egen logiske sans vil en populær side bety høyere inntekter. Hvis det ikke gjør det i OK.no sitt tilfelle, vil jeg stille spørsmåltegn ved økonomisk ansvarlig her. Det må da gå ann å forhandle frem bedre avtaler enn det dere tydeligvis har. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kanskje en "ildskjel" til økonomisk_ansvarlig? Det er noe å tenke på! Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 er du sikker på at du vet hva du snakker om? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kanskje en webshop med litt overklokkings vennlige saker, sånn best of the best til niceprice hadde hjulpet litt...mye å ordne men kunne kanskje være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Som sagt: Vår økonomi er ikke tema for offentlig diskusjon. Derfor stenger jeg denne tråden nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg