Gå til innhold

Treg ripping med plextor 708a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Ta ut cd/dvd du har inni den. lukk igjen skuffen. hold eject knappen inne i ca 5 sekunder, helt til du ser at en lampe blinker. du har nå komme inn i "ripping-modus" whoho. Dette har plextor gjort fordi de vil at det skal rippes kvalitetsmessig, ikke så kjapt som mulih

forresten mye bedre å bruke dvd-decrypter for å rippe dvd-filmer ;) www.afterdawn.com > software / søk

Lenke til kommentar
Ta ut cd/dvd du har inni den. lukk igjen skuffen. hold eject knappen inne i ca 5 sekunder, helt til du ser at en lampe blinker. du har nå komme inn i "ripping-modus" whoho.

*I was gonna go to school, but then I got high..... oooooooooh yeah....*

Sett DVD decrypter til å minimeres under kjøring. Derson du har hele programmet oppe under ripping, kjøres den kun på høeste hastighet så lenge den er aktiv og fremst i skjermbildet. Dersom du åpner et annet vindu over DVD decrypter, synker tildelt CPU kraft, og lesehastigheten synker betraktelig.

Tror ikke dette er et hardware problem, mao....

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men mener at de fleste nye dvd-rom/dvd brenneren har en såkalt "copy lock" som gjør at css krypterte dvd plater ikke kan rippes på mer enn 2X. Jeg klarer ikke mer enn 2X på min Sony DRU-500A, mens den gamle Samsung dvd-rom`en min klarer mye mer. Vet også at til bl.a. NEC, så kan man få tak i patchet firmware, slik at den ripper filmene raskere.

Lenke til kommentar

Plextor har begrenset lesehastigheten for video til 2x for å unngå vibrasjoner under videoavspilling. Dette har ingenting med sperre eller kopibeskyttelse å gjøre, denne må uansett omgås på annet vis.

Som Lil-H korrekt sier slås begrensningen av ved å holde eject-knappen inne i 5 sek.

Lenke til kommentar

Det der 5 sekunders trikset ser ut til å virke glimrende det :yes:

Hvor i all verden har dere kommet over den informasjonen? Jeg har adri hørt om det før, men jeg har ikke akkurat lest så grundig igjennom dokumentasjonen til brenneren heller :blush:

Ripper med 6X og oppover nå i Dvd-shrink, og den har holdt seg på 2X på de aller fleste dvd-video før. :D

Men det har nok ingenting med kvalitet på rippingen å gjøre ;) Det er heller for at drevet ikke skal konkurrere med lydanlegget ditt om å lage mest støy når du skal kose deg med en film.

Og i noen tilfeller kan det vel også være at det skal være ekstra surt for de som forbryter seg mot diverse opphavsrettigheter. (Som om det bryr oss)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...