Gå til innhold

Feil rambrikke eller hva

Znoken

Anbefalte innlegg

Er det andre som har hatt problemer med Twinmos brikker på Abit hovedkort???

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 på abit Ic7-G kortet mitt...

Og jeg har en hel haug med stablitets problemer... klarer ikke å innstallere OS'et, en sjelden gang iblant kanskje, men det klikker bare noen få timer etter... Det kan seff være noe annet, men... Skal nok finne ut av d snart... :thumbup:

Lenke til kommentar

JEG HADDE SAMME PROBLEM !!

Hadde først TwinMOS PC3200 2*256MB på MSI NEO2. Funket fint.

Byttet til TwinMOS 2*512MB på samme kort, og fikk store problemer.

Ingen memtester-programmer fant feil på brikkene, så jeg byttet hovedkort da jeg trodde det var problemet. Men samme problem på nytt MSI NEO2.

Byttet til Corsair Value 2*512MB og problemene forsvant.

ALTSÅ : Tror det er kompabilitetsproblemer på 512MB-brikkene til TwinMOS.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

TaO85: send brikken i retur og få ny.

kjbu: tror ikke at det er kompatibilitets problemer, ihvertfall så er det ikke mange det ikke funker med... De fleste her på forumet som har hatt problemer med TwinMOS ram'en har funnet feil i memtest, fått ny RAM og så har det funket...

Jeg tror at det er endel av TwinMOS ram'en som rett og slett har hatt feil fra produsenten. Hadde vært innterresant å få bacthnummeret, kjøpsdato og sted på de brikkene det har vært feil med.

Har ikke brikken her, men kjøpte min fra komplett.no helt i begynnelsen av juni i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg har NF7-S 2.0 og Twinmos PC3200 512MB. Den tåler ikke å bli klokket på FSB tror jeg. Eller så er det prosessoren, vet ikke om måter å sjekke dette da jeg ikek har tilgang på annen ram. Klokker jeg fsb over 170 får jeg "Illegal sumout" i prime95 etter et par minutter. Hjelper ikke å sette opp volt heller.

Lenke til kommentar

fredrikb: sjekket med memtest? prøv å kjør minnet på 400MHz, uten overklokking av CPU, får du feil da? Hvis jeg klokker fsb'en på CPUen (XP2500) till 400MHz, så stopper memtest opp etter ca 6-7minutter... Selv om jeg setter multiplieren helt ned. Men hvis jeg kjører CPU og RAM med asynkron FSB, slik at bare RAM'en får 400MHz, så funker det!

Lenke til kommentar

Hm... Vet ikke hvordan du gjør det med ditt hovedkort, men på mitt så kan jeg manuelt velge hvilken MHz RAM'en skal kjøre på, slik at du fortsatt kjører CPUen sin originale hastigheten, men du kan klokke RAM'en. Har hørt at du faktisk taper ytelse på å kjøre CPU og RAM på forskjellig MHz, så bare gjør om på det for å sjekke om det er RAM'en eller CPUen som er flaskehalsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...