Gå til innhold

LegoJungle - pc av lego


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men da vet jeg hva jeg skal gjøre i juleferien.

 

Kommer til å bli et artig prosjekt, problemet blir delene jeg skal ha inni. Kunge å hatt en htpc i lego :D

 

Btw, noe av det kuleste, og sprøeste jeg har sett på lenge. Kondolerer, synd du måtte ta det ned. Kunne vært en ide å inkludere med en programerbar legorobot, kunne åpnet dører osv...

Lenke til kommentar

Tusen takk for linker!!!

 

Men da vet jeg hva jeg skal gjøre i juleferien.

 

Kommer til å bli et artig prosjekt, problemet blir delene jeg skal ha inni. Kunge å hatt en htpc i lego

 

Btw, noe av det kuleste, og sprøeste jeg har sett på lenge. Kondolerer, synd du måtte ta det ned. Kunne vært en ide å inkludere med en programerbar legorobot, kunne åpnet dører osv...

Det er bra du vil bygge! Ikke noe er kulere enn et legotower! Lykke til. Si i fra her eller PM meg når worklogen starter i tilfelle jeg glemmer den!! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Reglene for worklogs sier at jeg ikke kan legg ut ferdige prosjekter... så her er altså dette legoprosjektet.

Jeg digger lego så dette er et naturlig valg når jeg skulle lage et nytt kabb. Har ett fra før i tre, du finner

litt bilder fra før det var ferdig på WoodTower. :yes: Men LEGO :D som sagt;

 

picthumb01.jpg

¨

picthumb02.jpg

Hele greia tok ikke mer enn ca 8-12 timer med effektiv bygging. Det som tok tid var å få sortert og

funnet de riktige klossene ettersom jeg trengte dem. Jeg gikk for et jungel-look og derfor ble det mye sorte

og grå klosser som gikk med i begynnelsen til ett "fjell" som basis for innbyggingen og "skogen" oppå.

Jeg bestemte meg for å lage kabinettet _utelukkende_ av lego. Her er bilder fra bunnen.

picthumb03.jpg

Etter litt startsortering:

picthumb04.jpg

Jeg fant ut at det ikke funket godt nok, det ble ikke sterkt og stabilt nok. Derfor bygde jeg litt

technic under til avstivning.

picthumb05.jpg

Når dette var ferdig måtte jeg sjekke at jeg hadde målt riktig for HW:

picthumb06.jpg

¨

picthumb07.jpg

Begynte med å bygge så vidt en ramme rundt så ikke ting skled ut under byggingen, her ser dere bilde av

harddiskene nesten ferdig innbygd.

picthumb08.jpg

Bygger et nydelig viftehull til PSU. Denne blåser utover, den drar først (teoretisk) luft inn på

harddiskene, gjennom en tecnic-vegg, inn u psu og ut igjen av PSU.

picthumb09.jpg

¨

picthumb10.jpg

Det hele begynner å ta litt form her:

picthumb11.jpg

¨

picthumb12.jpg

Setter fast diskettstasjonen:

picthumb13.jpg

Her ser dere HK og 3D-kort som skal inn. Et A7N8X-deluxe og Geforce4 Ti4800SE 128.

picthumb14.jpg

Ett lite oversiktsbilde før HK:

picthumb15.jpg

Og etter:

picthumb16.jpg

Her er "stealth"en til CD og floppy lukket:

picthumb17.jpg

Og åpnet(legg merke til knappen som åpner CD-rommen):

picthumb18.jpg

Resten i neste post :p

Fy faen så nice kabinett!! :thumbup:

 

Du har skillz :thumbup:

Lenke til kommentar
Fy faen så nice kabinett!! :thumbup:

 

Du har skillz  :thumbup:

Tusen takk! (Det var forresten ikke litt vel stor quote? :p )

 

@kd: Kjøling er ikke noe problem, men det ble varmt! Jeg hadde en 80mm papst 12dB som kjølte begge HD og PSU..... :( Det var ikke helt ideelt men. Neste gang (til sommeren håper jeg :dribble: ) så skal det bli mer design og brukervennlighet! ;)

 

Mr. Jenssen: Bygg Et Da Vel :yes::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...