Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

LegoJungle - pc av lego

Anbefalte innlegg

Reglene for worklogs sier at jeg ikke kan legg ut ferdige prosjekter... så her er altså dette legoprosjektet.

Jeg digger lego så dette er et naturlig valg når jeg skulle lage et nytt kabb. Har ett fra før i tre, du finner

litt bilder fra før det var ferdig på WoodTower. :yes: Men LEGO :D som sagt;

picthumb01.jpg

¨

picthumb02.jpg

Hele greia tok ikke mer enn ca 8-12 timer med effektiv bygging. Det som tok tid var å få sortert og

funnet de riktige klossene ettersom jeg trengte dem. Jeg gikk for et jungel-look og derfor ble det mye sorte

og grå klosser som gikk med i begynnelsen til ett "fjell" som basis for innbyggingen og "skogen" oppå.

Jeg bestemte meg for å lage kabinettet _utelukkende_ av lego. Her er bilder fra bunnen.

picthumb03.jpg

Etter litt startsortering:

picthumb04.jpg

Jeg fant ut at det ikke funket godt nok, det ble ikke sterkt og stabilt nok. Derfor bygde jeg litt

technic under til avstivning.

picthumb05.jpg

Når dette var ferdig måtte jeg sjekke at jeg hadde målt riktig for HW:

picthumb06.jpg

¨

picthumb07.jpg

Begynte med å bygge så vidt en ramme rundt så ikke ting skled ut under byggingen, her ser dere bilde av

harddiskene nesten ferdig innbygd.

picthumb08.jpg

Bygger et nydelig viftehull til PSU. Denne blåser utover, den drar først (teoretisk) luft inn på

harddiskene, gjennom en tecnic-vegg, inn u psu og ut igjen av PSU.

picthumb09.jpg

¨

picthumb10.jpg

Det hele begynner å ta litt form her:

picthumb11.jpg

¨

picthumb12.jpg

Setter fast diskettstasjonen:

picthumb13.jpg

Her ser dere HK og 3D-kort som skal inn. Et A7N8X-deluxe og Geforce4 Ti4800SE 128.

picthumb14.jpg

Ett lite oversiktsbilde før HK:

picthumb15.jpg

Og etter:

picthumb16.jpg

Her er "stealth"en til CD og floppy lukket:

picthumb17.jpg

Og åpnet(legg merke til knappen som åpner CD-rommen):

picthumb18.jpg

Resten i neste post :p

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til HK-feste brukte jeg også LEGO. Ganske Nice?

picthumb19.jpg

Oversikt til nå. På dette punktet manglet jeg lego til å få til en skikkelig avslutning til å dekke

HK med.... men jeg fikk gjort det noenlunde til slutt da!

picthumb20.jpg

Og så var det 3D-kortet da. viften blir bare stående å blåse rett på. Originalvifta tok fløyten,

men denne 80mm 12dB(A) er stille som fy den!

picthumb21.jpg

Nå må det litt fin-innbygging til:

picthumb22.jpg

Jeg fikk da til første del av dekkinga på ett greit vis

picthumb23.jpg

Her er en annen vinkel:

picthumb24.jpg

Nå er 3d-kortet dekket med lego...nesten i hvertfall!

picthumb25.jpg

Og så er resten dekket til. Det ser kanske litt sprikete ut.... men det dekker til slik at

man må kikke både 2 og 3 ganger for å se at det er en PC.

picthumb26.jpg

Lagde deler "åpnbart" slik at det KAN åpnes for bedre lufting.... eventuelt bare show-off...

picthumb27.jpg

Avsluningsbilder til deres oversikt og fornøyelse(?):

picthumb28.jpg

¨

picthumb29.jpg

¨

picthumb30.jpg

¨

picthumb31.jpg

Hva syntes dere om dette? Ris og ros? Tror jeg skal bygge den på nytt, da litt mer gjennomtenkt.

Å lyddempe alt med sånne dørisolererer(ererer....:) ) må være tingen tror jeg! Lage en HD skuff for

flere enn to HD er. De som er nå må jeg plukke fra hverandre kabinettet for å få ut..... jepp ei lita

blemme jeg ikke gadd å utbedre når jeg hadde gjort den... Litt penere innbygging oppå og et mer

stilrent THEME! Jepp.

Lenke til kommentar

skamtøfft.

Takker for inspirasjon. Tenker det blir en miniServer på rommet nå ja :)

(FOR EN FRIHET!! TIL Å VELGE)

En ting. Er det ikke farlig med tanke på jording av komponenter og slik?

Trodde dem skulle være i kontakt med rammen i toweret, som igjen skulle være jordet via strømfrsyningen. Er jeg helt bak mål?

Skal samle opp legoen nå. Konge.

edit_

ja, jeg trodde også gummi/plastikk kunne gjøre det samme. Damid jeg ble usikker nå.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

dette gjorde at til og med jeg fikk lyst til å lage meg et eller annet prosjekt til min p3 som nå ligger i en papp-eske (har ikke kabbis til den)

Men blir jo for kjipt å bruke lego nå da..

Det var i allefall ganske tøft må jeg si :D

Lenke til kommentar

HolgerLudvigsen: Jeg skal få til noe mønstergreier... jeg har brukt opp ca 99% av de grå og svarte legoene, så farger og mønster må det nok bli :p

genesis: Jeg har ikke tenkt på jording :dontgetit: Kan dett gå stein galt eller?? Jeg trodde egentlig at ledningene mellom komponentene (spess HK og PSU) hadde jording.... Og folk hender jo HD er i strikk (= ingen jord) nå til dags....

Flott å kunne være til inspirasjon! Gleder meg til å se andre worklogs :D:thumbs::w00t:

Lenke til kommentar
HolgerLudvigsen: Jeg skal få til noe mønstergreier... jeg har brukt opp ca 99% av de grå og svarte legoene, så farger og mønster må det nok bli :p

Kjøp fler klosser! Man får aldri nok Lego!

Seriøst; man får ALDRI nok Lego.

Det er riktig at det ser mer ut som lego når det er masse ulike farger, men det finnes så mange slike Lego-mods. Det er mye tøffere om det er en stilig casemod, som ved nærmere ettersyn består av LEGO (!!!). Skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...