salah Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hallo. Nå har jeg installert 2 RPM-filer, og det skulle være to P2P programmer. Men hvordan kan jeg starte dem? Jeg bruker Mandrake 9.2 med KDE 3.1 Takker for svar! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Skriv navnet på programmet i et terminalvindu. Det burde funke. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 takk. Men om jeg har installert GTK-Gnutella da? Hva skal jeg skrive inn i konsoll da? Takker for svar. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Prøv gtk[tab] for å få opp en liste over alle programmer som begynner på "gtk". Altså, skriv gtk og trykk tab. Når du installerer et program legges det vanligvis i /usr/bin/, men det slipper du å bekymre deg for... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 takk. Men om jeg har installert GTK-Gnutella da? Hva skal jeg skrive inn i konsoll da? Bare for å lære deg å fiske istedetfor å gi deg en fisk: For en liste over alle programfiler en RPM installerte, kan man som oftest gjøre 'rpm -ql gtk-gnutella | grep bin'. Dette er fordi rpm -ql gir en liste over alle filene i en installert RPM, mens grep bin plukker ut alle filstier som inneholder "bin" (alle programfiler blir installert i kataloger ved navn bin). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå